2020-03-11, 20:47
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Ja visst, jag kan erkänna att definitionen av en prepper kanske inte riktigt bör appliceras på min beskrivning, jag satte dock ordet inom citationstecken... ett mer passande ord bör nog vara överlevare.

Men samtidigt finns det också en aspekt av förberedelse (prepping) i det eftersom man kan förbereda sig för att överleva i naturen genom att erhålla teoretiska kunskaper om det och även utsätta sig för det rent praktiskt så att man får erfarenhet.

Absolut, och det är ju bra såklart.
Citera
2020-03-11, 20:49
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeilSeiGegrust
Vem skall jag alliera mig med annars? Dig? Skulle jag bli attackerad så skulle du springa åt andra hållet.

Det vet jag inte vad du grundar på?
Verkar ju dessutom väldigt märkligt att springa ifrån sina förråd?

Situationen kommer dock aldrig uppkomma, då jag är för kort för dig.
Citera
2020-03-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Inte alla. Vissa tar kampen mot globalisterna och är beredda att dö för sitt folk. AH är ett exempel på sin tid. Samma destruktiva krafter då som nu.

Prepperstrategin är inte vinnande i längden så länge subversiva krafter tillåts att verka utan motstånd på samhällskroppen.

Belavia, jag vill tacka dig för att du sprider din vetskap till folk på Flashback och bidrar till uppvaknandet. Du platsar bland de bästa av skribenter på detta forum.
Citera
2020-03-11, 20:50
Medlem
Detta var ju väldigt märklig infallsvinkel. Är man en egoist om man har en buffert på en halv eller hel årslön på kontot också?

Nu är väl bara den där prepperidén bra vid krig och riktigt bra om det används kärnvapen men visst lite trygghet när något virus härjar är väl aldrig fel.

Människan är funtad till att bara bry sig om dom man älskar. Vi som art bryr oss inte speciellt om andra när katastrofen väl inträffar. Detta påminns vi ständigt om när det brinner eller någon konsert ballar ur. Vi stampar ihjäl varandra helt enkelt för att öka oddsen att själva klara oss.
Citera
2020-03-11, 20:52
Medlem
För egen del så handlar det väl mer om att jag vill kunna isolera mig i två veckor utan att svälta. Tycker att det är långt mer själviskt att gå ut och handla när man är smittad.
Citera
2020-03-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det vet jag inte vad du grundar på?
Verkar ju dessutom väldigt märkligt att springa ifrån sina förråd?

Situationen kommer dock aldrig uppkomma, då jag är för kort för dig.

Jag grundar det på att du är ute efter att rädda dig själv och bespottar mig för att jag som kvinna vill bli beskyddad av en man. En man som bara vill skydda sig själv kommer aldrig riskera sitt liv för att skydda någon annan. Därför framstår det som att man inte kan lita på dig.
Citera
2020-03-11, 20:55
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Jag grundar det på att du är ute efter att rädda dig själv och bespottar mig för att jag som kvinna vill bli beskyddad av en man. En man som bara vill skydda sig själv kommer aldrig riskera sitt liv för att skydda någon annan. Därför framstår det som att man inte kan lita på dig.

Jag har redan förklarat att jag har barn.
Dessa, och modern till dom lägger jag naturligtvis resurserna på framför någon som uttalat endast vill utnyttja mig.

Vem ämnar du ta ansvar för, förutom dig själv?
Citera
2020-03-11, 21:05
Medlem
Citat:
Jag har redan förklarat att jag har barn.
Dessa, och modern till dom lägger jag naturligtvis resurserna på framför någon som uttalat endast vill utnyttja mig.

Vem ämnar du ta ansvar för, förutom dig själv?

Som sagt, jag tar ansvar över mig själv och kommer givetvis alliera mig med någon som vill alliera sig med mig. Och de som allierar sig med mig kommer jag kriga och dö för, precis som jag förlitar mig på att de kommer göra detsamma.
Har inte försökt ta något av ditt matförråd så jag ber dig vänligen att sluta anklaga mig för detta. Har inte gjort dig någonting och förstår helt ärligt inte varför du fortsätter att anklaga mig. Kallar mig för fula ord osv. Du är otrevlig. Börjar faktiskt störa mig på dig om jag skall vara ärlig.
Citera
2020-03-11, 21:07
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Som sagt, jag tar ansvar över mig själv och kommer givetvis alliera mig med någon som vill alliera sig med mig. Och de som allierar sig med mig kommer jag kriga och dö för, precis som jag förlitar mig på att de kommer göra detsamma.
Har inte försökt ta något av ditt matförråd så jag ber dig vänligen att sluta anklaga mig för detta. Har inte gjort dig någonting och förstår helt ärligt inte varför du fortsätter att anklaga mig. Kallar mig för fula ord osv. Du är otrevlig. Börjar faktiskt störa mig på dig om jag skall vara ärlig.

Det är du som anklagar mig.
Läs inläggen.

Men det är ok, vi behöver inte kommunicera.
Citera
2020-03-11, 21:10
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Inte alla. Vissa tar kampen mot globalisterna och är beredda att dö för sitt folk. AH är ett exempel på sin tid. Samma destruktiva krafter då som nu.

Prepperstrategin är inte vinnande i längden så länge subversiva krafter tillåts att verka utan motstånd på samhällskroppen.
Sen slutade han genom att skjuta sig i huvudet som världens mest hatade man också 💁‍♂️
Citera
2020-03-11, 21:12
Medlem
Citat:
Det är du som anklagar mig.
Läs inläggen.

Men det är ok, vi behöver inte kommunicera.

Nej, jag har inte anklagat dig. Jag sa bara att det är bra med folk som är självuppoffrande och hjältemodiga — alltså motsatsen till vad du är. Utan godhjärtade människor som hjälper andra och krigar för sitt folk och sin nation så hade du och jag inte kunnat sitta här och diskutera överhuvudtaget.

Men detta verkar du inte fatta eftersom det enda du har i din hjärna är ditt äckliga matförråd. Du kan käka dina makaroner själv, ingen vill äta med dig ändå.

Tack och hejdå.
Citera
2020-03-11, 21:31
Medlem
Dorniers avatar
Hysterisk tråd.

Man preppar/prepare/förbereder för tillfälliga störningar, inte för att käka konserver resten av livet avskärmad från övriga samhället.

Det är nåt alla kan och borde göra, och då behöver ingen utan förråd vara avundsjuka på de som har förråd, om det skulle hända nåt i samhället.

Sen är prepping förvisso en trend i USA med massor av prylar, utrustning och balla akronymer som SHTF och TEOTWAWKI. Man ska ha nya knivar, ficklampor och annat hela tiden. Det kan man tycka är lite löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in