2020-03-11, 21:04
Medlem
okok1s avatar
Viruset verkar inte bry sig om floskler. Dags för kursändring.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Ganska roande att se hur en del tror att de kan undkomma att smittas..
Det kär bli oerhört få om ens någon som undkommer att smittas.. Möjligen någon enslig Lapp i någon kåta på fjället som inte ens hört om Smittan och kommer hem om två år och undrar vart släkten tagit vägen..
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
När det här blåst över så gissar jag på en dödlighet på ca 1%. Så några vändor lär man väl rent statiskt kunna rida ut. Och troligtvis blir effekterna mindre om man återsmittas.

Hmm. Tror du verkligen det? Dog 200 personer igår i Italien..

Hur ser du på hur sjukhusens kapacitet påverkar risken att dö? Där ligger vi i Sverige inte så bra till nämligen.
Citera
Medlem
Då lyder frågan, ska man bli smittad nu och få chans till vård eller vänta och kanske inte ens bli vårdad pga det höga trycket som kommer bli.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Norge lär väl stänga skolorna också, precis när som helst.
Då blir pressen på Sverige att göra detsamma enorm.

Sista skoldagarna i Sverige våren 2020 blev torsdag-fredag 12-13/3

Japp. Vi har bestämt att vi sjukanmäler våran unge på måndag oavsett och kör hemundervisning så gott det går. Förringa inte Sveriges saktfärdighet och naivitet. Vi lär nog bli sist på bollen att stänga skolorna så det är upp till föräldrarna att hålla dom hemma innan man stänger. Nästa vecka lär nog klassrummen bli glesare och glesare för varje dag tills man tillslut stänger butiken.
Citera
2020-03-11, 21:05
Medlem
Okej så nu stänger Danmark alla skolor.
Citera
Medlem
Bumblebeebees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Varför inte stänga ner köpcenter? Det är ju tusentals nu där.

Pengar vettu. Pengar.
Citera
Medlem
Danmark stänger alla skolor i landet. Vi måste göra det samma. NU.
Citera
2020-03-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Åtgärderna är verkningslösa då viruset fått fäste ute i samhället.

Sverige gör en del rätt då man enbart testar de allra sjukaste som kommer till sjukhusen. Detta för att avgöra om personen skall skrivas in eller inte. Smittan sprids så lätt att alla kommer att drabbas den går inte längre att stoppa.. Prova själv med ett datorsimuleringsprogram och ange en exponetiell ökning från det antal smittade myndigheterna angett att vi har..Då inser du snart att ALLA kommer att smittas..

Alla kommer dock inte dö möjligen runt 4% 2% av virusets följder på Sjukhus och 2% av att de inte fått plats på något sjukhus då de kommer vara fullbelagda.

Så det spelar ingen roll om man gömmer sig bakom gardinen eller inte..Det är förmodligen bättre att ge sig ut och hjälpa de som har värre symptom än en själv. Vi Svenskar är så handfallna och tror att myndigheterna skall ordna allt.. Sveriges befolkning valde fel.. De valde att importera folk från fjärran länder istället för att satsa pengarna på landets infrastruktur och bygga ett stabilt land som klarar sådana här saker..

En del var kloka och röstade för förändring men de flesta ville ha denna inkompetenta regering oich dess partier på högsta post..Nu kommer eftrräkningen av valen dessa väljare gjorde.. Tyvärr får vi som röstade på annat lida för att landet är fullt med idioter som tror på myndigheternas propaganda helt blint utan minsta kritik.

Skulle du göra det? Beger du dig ut och hjälper de som har värre symptom än du själv? Hur hjälper du dem? Vad gör du? Jag är nyfiken och vill gärna lära mig, tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Verkligen inte, jag stör mig bara på alla patetiska människor.
För något år sedan var det flyktingar flyktingar vi måste hjälpa alla flyktingar, alla ska vara delaktiga och tjata om det här dag ut och dag in.
Sen kom klimatet, klimat klimat alla ska vara duktiga veganer plötsligt, åh alla måste "vara med" i den nya leken.
Nu är de Corona, kom kom och lek den nya leken, Corona heter den, vi ska hamstra mat och tjata hål i huvudet på varandra!

Jag ser ett ljus i mörkret. Det här kan vara slutet för globalisterna, klimatalarmisterna och alla flyktingvurmare. Till och med vegetarianerna kommer få det svårt. Det är inte en sekund för sent. Äntligen tvingas folk se till sitt eget hus och hem och sluta skänka bort vårt arv.
Citera
Medlem
Två av de fyra fallen i Västmanland verkar vara från Köping.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Skrev jag inte att kaoset kommer.. Tror du att detta är slutet på viruset? Då sitter din verklighet i röven och du borde ta dig en titt i spegeln.

Detta kommer inte sluta på FLERA MÅNADER, och inom ett par månader kan du se säkerligen över en mille infekterade...

Grattis
Jo. Jag har sedan början, för över en månad sen, sagt att det här blir som Spanska sjukan. Med ungefär samma dödlighet. Men kan vi hålla smiddspridningen långsam så vi hinner rampa upp vården så borde vi kunna hålla kaoset borta och slippa totalt sammanbrott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in