2020-03-11, 21:00
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Norge lär väl stänga skolorna också, precis när som helst.
Då blir pressen på Sverige att göra detsamma enorm.

Sista skoldagarna i Sverige våren 2020 blev torsdag-fredag 12-13/3
Vad bra, då passar väl alla skidåkaridioter på att låta ungarna hälsa på mormor o morfar
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Klart vi blir resistenta, kanske inte fullt första gången men efter ett par vändor har vi garanterat immunitet.

Finns inget som tyder på immunitet.... Inte en enda rapport har jag hittat.....
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Helmask Täcker ögonen P3 klassad = 1700:-

Bomulstuss i örat med antiseptisk lösning.

Klart.

Dont preach to the quire.

Skulle aldrig köpt detta. Eftersom viset lär bli kvar länge så lär du få gå runt med mask ett bra tag. Varför göra detta om du inte är en riskgrupp.
Gör du däremot det för anledning av att andra inte ska smittas av dig så gör du däremot nytta.
Citera
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Ser du nyhet om vaccin detta år ska du inte tro på det. Riktiga experter på området säger det tar 18 månader, minst, att få fram, och skulle det lyckas är det världsrekord.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-vaccines-insight/as-pressure-for-coronavirus-vaccine-mounts-scientists-debate-risks-of-accelerated-testing-idUSKBN20Y 1GZ
Börja polera Guinness boken för dom kör stenhårt på vaccin. Oavsett bieffekter.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Tänker inte svara någon. Vill bara upprepa det jag tidigare skrivit. Bunkra!
Better safe than sorry.
Skrev redan tidigare att det blir en pandemi och cirka 3-5% av de insjuknade kommer att dö (enligt statistik).
Många säger att de som dör är över 65!
Nej, Cystisk Fibros, Kol och lungsjuka i allmänhet är i riskzonen.
Har ni lågt immunförsvar, stanna hemma!

Ja även Italien har rapporterat om många unga dödsfall.

Problemet är att när inte vården räcker till är även de yngre i riskgruppen.

Rekommenderar alla att lyssna på Joe Rogans senaste podcast avsnitt med Michael Osterholm, som förklarar att det inte bara är ett ”äldre-virus”.

https://youtu.be/E3URhJx0NSw
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Regeringen

Vet att ni har folk som läser dessa trådar.

Skriver lite hashtags så era datorer pingar.

Bomb Attack Svea Nation Samlas Allahu Akbar Bröllop

Folket vill inte höra :

Teorier.

Definitioner

"Om det är så att vi hamnar"

-"Är Sverige för sent ute"

-"Vi gör allt vi kan"

ALLA!!!!!!! Nyheter/spekulationer är ovidkommande tills folk har 85% handsprit samt Andningsskydd.

Folk ombeds gå till jobbet och stå i köer, trängas, tror regeringen att de vill ha teorier?

De vill ha andningsskydd samt handsprit. NU.

Det är som att be folk att skruva en skruv med nageln.

Skruvmejsel.
Sluta aldrig med detta. Det tar ett tag innan man förstår hur du skriver men sen är det av och till både lustigt och tänkvärt.
Citera
2020-03-11, 21:01
Medlem
Deagle66s avatar
Jag har tur som är sjukskriven nu i minst 4 månader framåt.

Jag kan ha mina barn hemma från skolan utan problem.
Men jag lider verkligen med alla som ej har samma möjlighet.
Måtte ni alla ta väl hand om er.

Mvh
Deagle
Senast redigerad av Deagle66 2020-03-11 kl. 21:04.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Hur många vändor då? Tar du några vändor av viruset så kommer döden med hög sannolikhet att ta dig..

Har läst att man blir immun, men färre verkar veta vad som gäller vid mutationer och andra typer av covid-19.
När det här blåst över så gissar jag på en dödlighet på ca 1%. Så några vändor lär man väl rent statiskt kunna rida ut. Och troligtvis blir effekterna mindre om man återsmittas.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Helmask Täcker ögonen P3 klassad = 1700:-

Bomulstuss i örat med antiseptisk lösning.

Klart.

Dont preach to the quire.

Snuttis, dina inlägg har gått från bra till briljanta.

Jag tar av mig hatten! Det finns så mycket drygfittor som dyker upp i tråden med än det ena än det andra i förnekarväg.

Giv´em Hell!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Hur ska man ta det ansvaret om staten inte tillåter det menar du?

Alla har inte en massa pengar sparade, alla kan inte jobba hemifrån, stängs inte skolan så tvingas folk skicka dit sina barn, har de inte bil så blir det kollektivtrafik. Osv osv

Ja, det är helt korrekt. Däremot så pekar du på konsekvenserna av mitt huvudsakliga resonemang. De individer som inte har råd att stanna har knappast befunnit sig utomlands och således fört med sig viruset hem. Jag hävdar att det är lika mycket individens ansvar att hålla smittspridningen nere och skydda samhällets utsatta. Detta innefattar lika mycket att du som svensk medborgare ger fan i att resa som att du tvättar händerna ordentligt.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Danmark har fler fall än oss trots att de tagit till åtgärder före oss.

Hur kommer detta sig?

Åtgärderna är verkningslösa då viruset fått fäste ute i samhället.

Sverige gör en del rätt då man enbart testar de allra sjukaste som kommer till sjukhusen. Detta för att avgöra om personen skall skrivas in eller inte. Smittan sprids så lätt att alla kommer att drabbas den går inte längre att stoppa.. Prova själv med ett datorsimuleringsprogram och ange en exponetiell ökning från det antal smittade myndigheterna angett att vi har..Då inser du snart att ALLA kommer att smittas..

Alla kommer dock inte dö möjligen runt 4% 2% av virusets följder på Sjukhus och 2% av att de inte fått plats på något sjukhus då de kommer vara fullbelagda.

Så det spelar ingen roll om man gömmer sig bakom gardinen eller inte..Det är förmodligen bättre att ge sig ut och hjälpa de som har värre symptom än en själv. Vi Svenskar är så handfallna och tror att myndigheterna skall ordna allt.. Sveriges befolkning valde fel.. De valde att importera folk från fjärran länder istället för att satsa pengarna på landets infrastruktur och bygga ett stabilt land som klarar sådana här saker..

En del var kloka och röstade för förändring men de flesta ville ha denna inkompetenta regering oich dess partier på högsta post..Nu kommer eftrräkningen av valen dessa väljare gjorde.. Tyvärr får vi som röstade på annat lida för att landet är fullt med idioter som tror på myndigheternas propaganda helt blint utan minsta kritik.
Citera
2020-03-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Nej, ingen åker ju till Italien, USA, Sydkorea eller Iran, så klart.

Men, varför är så många rädda för att resa i övrigt? Ett flygplan är ju ett säkrare ställe ur virussynpunkt än vad ett besök på ICA är. Kanske är detta en naturlig reaktion vid rädsla, men jag blir lite orolig när jag ser att det verkar finnas många som tror att viruset på något sätt har en koppling till nationalitet. Känns som det kommer finnas tomtar som kommer att gå omkring i någon sorts falsk trygghet för att de bara varit hemma i hemstaden och inte sett några turister och därför inte behöver tvätta händerna o s v.
Du säger flyget är säkert. Det är ju flyget som fört smittan runt världen. Detta meninslösa flackande.
I flygplanet sitter du länge - och kan inte avbryta. Du vistas dessutom i vänthallar, boardingköer, och även anslutningsbussar tunnelbanor taxibilar.
Vad är det som gör flygresor så säkra, som du säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in