Citat:
Ursprungligen postat av
Belavia
Mycket bra trådstart! Jag tror preppers är samma folk som fäller sätena på flygresor. Ja, man har rätt att göra det, men hur kan man ta för sig av bakomvarandes snäva personliga sfär utan att känna dåligt samvete?
Jag känner stor oro för samhället, med betoning på samhället, min egen situation blir sekundärt. Om en humanitär katastrof hotar så tänker en vettig person på kollektivet, inte att leka överlevnadsmästare med källaren fylld av konserver, eller inhandla de senaste coola versionerna av vevradio, armékniv, fotogenlampa etcetera.
Preppers är töntiga så till den milda grad att de t.o.m myser med roddandet och förberedelserna inför krisen.
Riktiga män är stoiska och går lugnt in i krisen. Kanske knäpper de en starköl, sätter på lite riktig musik i bakgrunden, varför inte "The End" med "The Doors" - lämpligt låtval. Sedan öppnar de fönstret, tittar ut över vidderna och naturen(riktiga män bor på landet), varpå de kontemplerar den annalkande krisen, men utan inslag av rädsla.
En prepper är nog företrädelsevis en symbios av en självupptagen nörd och ängslig PK-tönt i stan.
Perfekt, då behöver du ju bara fortsätta understödja ”kollektivet”
Mer skatter, bidragstagare, inskränkningar, och sosseri.
Köp du några nya medborgare för dina pengar, så köper jag något bättre.