2020-03-11, 18:39
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Nope, du har fel. När du postade ditt inlägg hade jag just klivit in genom dörren från bilen, där jag hörde på P1 att det första dödsfallet JUST hade inträffat. Du hade med andra ord inte speciellt stor felmarginal, bortåt 5-10 minuter, men fel likafullt. Och fel skall rättas.

Vid tidpunkten då jag skrev mitt inlägg fanns det inga dödsfall i Sverige.

Hur som haver, detta är egentligen oväsentligt i sammanhanget eftersom jag aldrig har hävdat att dödsfall inte kommer att inträffa.
Citera
2020-03-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress

Hur som haver, detta är egentligen oväsentligt i sammanhanget eftersom jag aldrig har hävdat att dödsfall inte kommer att inträffa.

Det är fel. Detta är ordningen: Jag kommer in genom min dörr, cirka 16:47 eller något liknande. Då har jag redan hört att en person har avlidit, de sa på radion att det hade inträffat för bara någon minut sedan.

16:50 postar du ditt inlägg.
Citera
2020-03-11, 18:44
Medlem
Barbro Engman har också en åsikt i frågan: Lita på stadsepidemiolog Anders Tegnell!

https://www.dalademokraten.se/artikel/kronika-barbro-engman-lita-pa-statsepidemiolog-anders-tegnell
Citera
2020-03-11, 18:48
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Det är fel. Detta är ordningen: Jag kommer in genom min dörr, cirka 16:47 eller något liknande. Då har jag redan hört att en person har avlidit, de sa på radion att det hade inträffat för bara någon minut sedan.

16:50 postar du ditt inlägg.

Som jag skrev, vid tidpunkten då jag skrev mitt inlägg fanns det inga dödsfall i Sverige. Hörsägen ägnar jag mig inte åt.

Härmed avslutar jag den här diskussionen, eftersom den inte leder någonstans.
Citera
2020-03-11, 18:51
Medlem
Citat:
Som jag skrev, vid tidpunkten då jag skrev mitt inlägg fanns det inga dödsfall i Sverige. Hörsägen ägnar jag mig inte åt.

Härmed avslutar jag den här diskussionen, eftersom den inte leder någonstans.

Det var värst vad du hade svårt att erkänna att du hade fel, även i en sån här liten skitgrej. Är det ett framträdande karaktärsdrag hos dig?
Citera
2020-03-11, 18:55
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Hånet media körde efter de visade handlingskraft förra gången med Svininfluensan, kan vara svaret.

De stoppade epidemin, då men ingen förstod, istället hånades dem för att det blev ju inget...

Istället skulle de hylla regeringen för handlingskraften den gången och glädjas över att det faktiskt gick att mota Olle i grind den gången!

De.....dvs...... Tegnell mfl. och de i regeringen....... vågade kanske inte denna gång......

Tack journalister för att ni skapade detta söndrande...

Svinis var ett fiasko för Sverige. Lika många döda per capita som länder vilka vaccinerade mkt mkt mkt mindre än Sverige.

5 miljoner vaccinerades. AT påstår att 100 liv räddades. 500 fick ersättning för narkolepsi.

Hade covid haft vaccin hade AT hetsat om detta också.

Jag hade rätt om Svinis minns jag. Trådarna är kvar här. Covid är mkt värre.

AT påstår att Svinis var mkt farligare än covid. Han är en idiot.
Citera
2020-03-11, 18:55
Medlem
KABUNs avatar
Folkhälsomyndigheten har uppenbarligen missuppfattat sin uppgift. Man har mest stått vid sidan om och kommenterat läget.

Först sa man att risken för i oss i Sverige var mycket låg. Sen är den okat och ökat och ökat. Och nu kommer man äntligen med en proaktiv åtgärd. Folksamlingar mer 500 personer förbjuds. En halvmesyr!

Denna åtgärd är alldeles för svag och kommer alldeles för sent!

Riktigt jävla dåligt skött!
Citera
2020-03-11, 18:59
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Det var värst vad du hade svårt att erkänna att du hade fel, även i en sån här liten skitgrej. Är det ett framträdande karaktärsdrag hos dig?

Därför att jag inte hade fel. Jag påbörjade skriva mitt inlägg 16.42. Du hävdar att du hörde nyheten 16.47. Alltså stämmer det jag har skrivit, om vi ska vara helt korrekta. Millimeterrättvisa var det du som började med.

Nu är det verkligen off-topic. Trevlig kväll.
Citera
2020-03-11, 19:04
Medlem
Det underbara är att man inte förvånas eller upprörs över att han åker till Somalia😂 Det är ungefär vad man förväntar sig.
Egentligen borde han naturligtvis bli tagen av polisen när han kommer hem. Men men. Inte här.
Citera
2020-03-11, 19:05
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktarmick
Barbro Engman har också en åsikt i frågan: Lita på stadsepidemiolog Anders Tegnell!

https://www.dalademokraten.se/artikel/kronika-barbro-engman-lita-pa-statsepidemiolog-anders-tegnell

Citerar Barbro här:
Problemet är bara att man blir ännu mera vilsen ju mer man lyssnar på alla dessa mer eller mindre självutnämnda virusexperter som dyker upp där man minst anar det.

...jag vet inte vad jag ska säga...

Självklart har hon varit aktiv socialdemokrat också.
Citera
2020-03-11, 19:07
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Citat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdMJ4M/forsta-svenska-coronadodsfallet-i-sverige

Denna artikel publicerades 16.35.
Du skrev ditt inlägg 16.50.
Du är härmed en envis lögnare.
Citera
2020-03-11, 19:11
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Butters.Stotch
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdMJ4M/forsta-svenska-coronadodsfallet-i-sverige

Denna artikel publicerades 16.35.
Du skrev ditt inlägg 16.50.
Du är härmed en envis lögnare.

Jag kände inte till den artikeln när jag skrev mitt inlägg. Uppenbarligen ingen annan i tråden heller, eftersom den kommer fram först nu.

Hade jag varit du, hade jag varit försiktig med att kalla människor för lögnare. Trevlig kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in