Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Nu var det inte Hiding som skötte den delen av förhöret utan hennes kollega.
Men visst, jag håller med dig, det kommer mera från Hiding men trots allt, hennes "blodbevis" är inte starka, MGM har haft ett on/off förhållande med BO under nästan 10 år om jag nu tolkade åklagaren rätt, (jag tror att det är den tidsrymden de jobbar med)dom bloddroppar de hittat kan förklaras med annat än att de måste ha kommit dit i samband med mordet.
Blodet på skon sitter ju på insidan av plösen inte utsida så MGM,s förklaring att BO har lånat hans sko är ju inte otrolig på något sätt.
Okej, missade att det inte var Hiding som höll i taktpinnen. Men det gjorde nog ingen skillnad i sak, avs förhörstaktiken; att avvakta med att vända SD:s anomalier mot honom.
Och ser ej heller blodbevisningen som så egentligt stark. Men relativt sett, visavi i fallet övr bevisning. 1000-tals sidor chattande är ju besvärande och graverande men räcker ju inte i sig.
Och SD:s förklaringar avs blodet behöver ju heller inte vara alldeles solida, de kan ju tom vara och låta osannolika. Frågan är ju som bekant om åkl bortom alla tvivel lyckas få rätten att anse att SD:s utsagor är så otroliga att de helt kan bortses ifrån.
Och att det kan anses bevisat att blodet kommit dit efter mordet på LW.
Vägen till fällande dom är nog inte alldeles klart utstakad.
Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Instämmer! Det återstår flera förhandlingsdagar av SD-förhör.
ÅH har nog sin taktik klar. Intressant om hon kan fortsätta få honom ut balans? Mer irritation och sarkasmer, kanske lite hybris och även nån ”felsägning” slinker ur...
Det verkar kunna hända när han är pressad.
Ja nog har Hiding & Co haft tid att fila på det taktiska. Och anledning. Avsaknaden av klart konklusiv teknisk bevisning gör ju att åtalet till stor del kommer att handla om SD:s trovärdighet och om hur Hiding lyckas leda indiciekedjan i bevis.
Men onekligen har de nog lärt känna varandra hyfsat väl under det senaste halvåret. Hiding vet kanske vilka strängar hon skall slå an.
Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Reimer & Rubar- ABoKs egen lilla Olyckskorpduo.
Kunniga ja. Men riktiga dystergökar. De senaste 10 åren iallafall.
Olyckskorpar?
Mer som ABoKs Hugin och Munin som oförtrutet överblickar tillståndet i riket. Och avs det juridiska läget är bilden inte alltid vacker.
Till Odens och andras förtret.