2020-03-11, 17:13
Medlem
Undras var den kinesiska brobåten kommer ifrån? Wuhan?..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Har vi inte eget test material?
Bör väl finnas.
Det börjar behöva ransoneras som jag förstår. Man kommer i Stockholm att testa patienter som kommer in på sjukhus, för att kunna isolera dem och skydda personaen. De som inte är sjuka på den nivån blir inte testade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det är oerhört sorgligt förstås och naturens urval kan ibland vara både grymt och hänsynslöst.
Naturens urval? jag vet inte det då vi försöker stoppa klimatförändringar och förhindra döda i trafiken, varna för vulkanutbrott, stormar och tornados, försöker bota cancer och diabetes, allt egentligen onödigt då. Barndödlighet borde inte heller vara intressant då det går snabbt att producera nya. Barn är ju dessutom kostsamma och improduktiva som gamla är och kan man så verkar det vara bättre att importera yngre vuxna. Hade det naturlig urvalet fungerat bra så hade vi haft betydligt färre sjuka och dumskallar i landet men nu håller vi liv i dom och försöker få dom att jobba. Det naturlig urvalet är redan satt ur spel beroende på att vi kan känna medkänsla och kärlek, även för "värdelösa" eller okända. Vi bygger vår civilisation på det, att se efter varandra och bygga tillsammans. Slutar vi med det faller allt snabbt.

Om någon låter bli att sätta på sig säkerhetsbältet, kör i fyllan för fort kan man ju låta den personen dö när olyckan är framme enligt det naturliga urvalet. Risken är ju stor att det ändå händer om vården överbelastas av covid-19 patienter, det att olycksfall dör i onödan.
Senast redigerad av Moretex 2020-03-11 kl. 17:16.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Har du link til artikkel om dette?

Självklart stämmer det inte. Helt omöjligt att börja distribuera vaccin till mänskligheten så snart oavsett om man hade hittat ett.

Förvänta er inget vaccin på minst ett par år.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Jag har sett detta länge. Men kul att fler börjar vakna.

Vi får hoppas att de tillslut inser att de MÅSTE testa alla de ens misttänker, ett enda löst fall kan starta hela processen igen. Just nu har vi flera.

Då är vi iallafall några som ser detta!

Problemet är ju att de inte kommer att inse att de måste testa alla.
Då de inte har intresse av detta helt enkelt, om det är som vi misstänker.

Ett stadigt och tydligt agerande i tidigt skede hade tagit död på många alternativa teorier.
Citera
2020-03-11, 17:14
Medlem
Uteliggarns avatar
En chef på Regeringskansliet har testat positivt för coronaviruset covid-19, kan Expressen avslöja.

Gunnar, 73, försökte ringa 1177 i sex timmar. Snart börjar det tuta upptaget....
Senast redigerad av Uteliggarn 2020-03-11 kl. 17:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Är du multisjuk ?
Vem i helvete bryr sig din empatistörda jävel? Om du går runt på stan med viruset smittar du andra, någon kommer dö av det i förlängningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
MEN SÄTT DIG I FÖRBEREDDANDE KARANTÄN DÅ?!?

Jag orkar snart inte mer. Hur kan människor finna njutning i att gå runt på stan när.det finns en risk för veckors feber för att sen dö?! Jag förstår inte, det är HELT OFÖRSTÅELIGT för mig. Och då får jag hantera detta i nära relationer också.

KAN ALLA STANNA HEMMA?

Är du efterbliven? Jag har suttit inne sen i söndags. Undviker kollektivt och närkontakt med människor och kommer fortsätta göra det i bästa mån. Jobba och sen gå hem och sätta mig. Har dock polare som precis varit utomlands (österrike och italien) så de idioterna borde sätta sig i karantän, de är jag inte sugna på att träffa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Var det inte Tegnell som för två månader sedan sade att vi svenskar inte skulle oroa oss?

Han kanske ska säga det nu till den här personens anhöriga. Fy fan vad illa det här är. Tegnell och denna regering är verkligen så jäääävla körda.
Jo fast han agerade utifrån den information som fanns då.
Hans snapshotverklighet är ett hot mot landet.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Så om det sprids ungefär med den hastigheten som den sprids i Sverige den senaste veckan så kommer alla i landet blivit smittade i mitten på Maj. Om man utgår från nuvarande exponentiella spridning, sen så frisknar ju folk till under tiden men de verkar ju långsamt.

Finns de någon statisik över antalet friskförklarade? All statistik verkar ju vara enkom ackumulerade antalet fall och dödsfall.
Citera
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det måste dö ett större antal människor innan Corona-Bob Tegnell med kompisar inser att Sverige kommer att drabbas lika hårt som andra länder. Som jag för flera veckor sedan skrev i detta forum har jag inte förstått att man redan direkt vidtog åtgärder som många av oss skrev om i detta forum. Bland annat skulle man naturligtvis ha stängt alla skolor från vecka 10.
Som jag ser det är nu alla "lättare" åtgärder värdelösa och nu måste man köra en total kines för att förebygga exempelvis Italiens situation.
Sverige kommer att drabbas hårdare än Italien pga. vårt svaga ledarskap och svaga myndigheter. Samt hur multikulti och öppna gränser ivrande svenska politiker är. Ge det 2 veckor..
Citera
Medlem
Läkemedelsverket i Sverige har beviljat beredskapslicens för läkemedlet remdesivir.

Ni som är aktieintresserade kan hoppa ur fallet och köpa $GILD istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in