2020-03-11, 17:10
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Tror ni att myndigheterna kommer att ta riktiga åtgärder nu?

Det måste dö ett större antal människor innan Corona-Bob Tegnell med kompisar inser att Sverige kommer att drabbas lika hårt som andra länder. Som jag för flera veckor sedan skrev i detta forum har jag inte förstått att man redan direkt vidtog åtgärder som många av oss skrev om i detta forum. Bland annat skulle man naturligtvis ha stängt alla skolor från vecka 10.
Som jag ser det är nu alla "lättare" åtgärder värdelösa och nu måste man köra en total kines för att förebygga exempelvis Italiens situation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
MEN SÄTT DIG I FÖRBEREDDANDE KARANTÄN DÅ?!?

Jag orkar snart inte mer. Hur kan människor finna njutning i att gå runt på stan när.det finns en risk för veckors feber för att sen dö?! Jag förstår inte, det är HELT OFÖRSTÅELIGT för mig. Och då får jag hantera detta i nära relationer också.

KAN ALLA STANNA HEMMA?
Är du multisjuk ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
OBS! GODA NYHETER OBS!

Vaccin finns nu efter att ha forskats fram i Nordkorea och enligt WHO kan man börja distribuera vaccinet globalt inom en månad!
Har du link til artikkel om dette?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, jag tror också att det är brist på testmaterial.

Jag skulle önska att media låg stenhårt på om testning och provtagning. Sydkorea gör 10 000 tester per dag, och situationen där har lugnat ner sig. Sydkorea kanske kan hjälpa sverige med test-material etc.

Har vi inte eget test material?
Bör väl finnas.
Citera
2020-03-11, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Britter åker sällan skidor. Där har du svaret på din fråga.

Struntprat. Jag känner personligen engelsmän som ofta åker till alperna. Det lär förmmodligen vara fler britter än svenskar som besöker alperna varje vinter.
Citera
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Blir en liten behövlig dipp nu, men börsen är fortfarande på tok för högt värderad och måste ner mycket mer innan det blir köpläge för mig.

har också en slant jag tänkt investera långsiktigt, var väldigt nära i januari.

Bättre att lägga de på fönsterbyte med härdat glas + laminat, kommer detta i tre vågor som spanska sjukan är det inte omöjligt att vi får en samhällskollaps.

Kanske lite överdrivit, men i riktigt djup kris får man verkligen kalkylera sina investeringar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Källa ,tack!

Nordkorea har Volvobilar från 1995. Du kan säkert räkna ut resten själv.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
"Första dödsfallet i Sverige"
Dags att ta detta som en väckarklocka.
Det handlar om äldre personer, sjuka äldre. En kompis farsa dog av vanliga influensan 65 år gammal och kärnfrisk.... Innan gamlingarna fick vaccin mot säsongsinfluensan.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klooll
Poängen var att det bara är dum signalpolitik men det kanske gick över ditt huvud. Tegnell sa att det inte finns någon större risk att smittas i kommunaltrafiken, men tydligen är risken tillräckligt stor att smittas när man tittar på fotboll eller melodifestivalen att man väljer att rekommendera ett förbud. Ser du den logiska diskrepansen? Det är ingen skillnad på att stå bredvid någon i kommunaltrafiken i 45 minuter och att stå bredvid någon på en hockeymatch i 45 minuter.

Signalpolitik för att lugna massan.
Det är väl klart man kan smittas i lokaltrafiken. Men det är viktigare att folk åker till jobbet än att de går på Mello.

Signalpolitik?? Kolla alla åtgärder som Italien sätter in. Vi kommer antagligen hamna där också snart. Detta är början.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
MEN SÄTT DIG I FÖRBEREDDANDE KARANTÄN DÅ?!?

Jag orkar snart inte mer. Hur kan människor finna njutning i att gå runt på stan när.det finns en risk för veckors feber för att sen dö?! Jag förstår inte, det är HELT OFÖRSTÅELIGT för mig. Och då får jag hantera detta i nära relationer också.

KAN ALLA STANNA HEMMA?
Jag hämtade nyss folk på flygplatsen. Ta det lugnt. Det är en vanlig influensa. Ingen orsak till panik.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Äldre och med underliggande sjukdom. Så med andra ord inget anmärkningsvärt. Det är så klart tråkigt att någon dör men den döde hade lika gärna kunnat dö till följd av en vanlig lunginflammation eller liknande.
Hur kan man vara så felinformerad? Jag är uppriktigt nyfiken. Vilka media följer du och väljer att svälja?
Citera
2020-03-11, 17:12
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Nej precis, snuva och nästäppa är väldigt ovanligt för Covid-19 så behöver nog troligen inte ringa vården.

De grasserar ju förkylningar och influensa också. Och man kan sjukskriva sig 1 vecka utan ringa 1177 eller vårdcentralen. Merparten av oss måste låta bli att belasta vården i onödan.

Problemet är vad man gör vecka 2? Då krävs sjukintyg för att stanna hemma från jobbet. Om jag har haft feber och hosta så bör jag stanna hemma vecka 2 i fall det skulle vara Corona. Och kanske vecka 3 också? Hur löser man det här smidigast? Det är ju inte möjligt att testa alla och läkarna har ju annat att göra än att skriva sjukintyg dagarna i ända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in