Citat:
Ursprungligen postat av
Fröken_Sverige
Ja, man måste återkomma till det vi pratat om förr.
Lång planering. Fler inblandade. Kanske skilsmässan också var planerad för att få detta att se rätt ut.
Den underliga balansen med HD`s planerade 15 minuter för åklagaren och TVÅ timmar för försvaret, öppnar upp för många tecken som tyder på att de inte tänkt avsluta detta. Så också det glada och uppsluppna umgänget EFTER mordet.
Skumt är också HD´s föräldrars eviga stöd för SD. Idag måste de ju veta att han flera gånger pratat om att döda folk. Framför allt döda BARN! Bland annat
deras barnbarn (och deras dotter). Ändå tycks de gilla SD till100%?
#TeamÅsaHiding

Ja, jag hör ju till de som tjatat om att granska de runt SD och däribland HD då det alltid funnits så mycket märkliga uppgifter kring henne.
Min
spekulation för närvarande bara baserat på tråd och på senare tid FUP är att vi begår ett misstag när vi bedömer paret Ds relation utifrån normala ögon och därmed nog missbedömer hur de reagerat på LW i olika skeenden. Allt mer tycks den här historien vara mer konstig än bara ett vanligt äkta svenssons-par och en älskarinna även om premisserna förenklat ut ser ut så. Snarare är det tre på olika sätt ej fullt fungerande människor i en mycket dålig kombination och i en relation som förändrats dynamiskt över många år. Jag tycker t ex att PoliseniÖrebro beskrev detta så bra och kärnfullt för några sidor sedan i tråden.
Jag kan t ex tänka mig att trådens alla motsägelser om HD och hennes syn på maken och LW existerar parallellt eftersom att HD har svängt fram och tillbaka över åren. Är inte säker att hon och SD har en i grunden normal tvåsamhet heller. Om detta beror på bådas idé eller bara den enas låter jag vara osagt. Får känslan av att LW hade oturen att klampa rakt in i ett getingbo av underlig symbios varpå tre blev för mycket till sist även om det under perioder accepterades. Tror inte heller att LW någonsin begrep hur Ds äktenskap var upplagt, jag gissar att hon trodde att de levde som folk gör mest och att hon snart, uppmuntrad av SDs fagra löften och hundben, kunde kliva in och bli den nya enda i SDs liv.
Vidare
spekulerar jag att så som tråden ter sig nu och har så gjort i snart två år, att fler är involverade i kulisserna och att tråden används aktivt för att
både ösa ur sig hat mot BO och för att strö villospår, samt försöka sabba tråden så den stängs genom söndra och härska. Det verkar finnas många människor som är gränslösa i sitt hat och sin bitterhet mot BO i detta fall. Det finns en underton av njutning i flera skribenters hån mot offret.
Onekligen får man intrycket att det funnits inte bara en eller ens två gränslösa människor som passerat gränserna för anständighet i sin iver att svärta LW och besvära granskandet av mordet på henne. Och graden av aktivitet tyder på eget hat, egen bitterhet och eget skinn att rädda snarare än att det rör sig om bara dumma nickedockor som är skrämda eller manipulerade av SD. SD framstår faktiskt själv som ganska dum. Frågan är om inte det står någon med mer iskyla och slughet bakom honom. Kanske en kvinna eller rentav två kvinnor som har gemensamt att de båda hatar LW.
Bara spekulationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Mmm… SD skulle väl ha UPPMUNTRAT relationen med S*illen?
Ja, det finns med någonstans i FUP tror jag. Minns dock ej var det framkom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jaha, polisförhören. Missförstod dig när du pratade om att vittna.
Ja, det var jag som var otydlig och använde termerna fel. Sorry!
Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
I förhören, undrar om det var SDs eller HDs plan. Hon hade väl ingen egen vilja efter ett liv med honom.
Alltmer jag läst i förhören med HD, desto mer lutar jag åt att HD inte är bara ett viljelöst, skört offer för SD. Tror nog att hon har en egen vilja. Stark också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zissela
Det är nåt jag funderat över. Deras relation verkar ju inte jämbördig. Han framstår som kär i henne medan hon verkar hålla honom lite på halster för att sen dumpa honom.
Ja, i sms:konversationerna så är det ganska ensidigt han som är på. HD är mycket mer passiv. Inte helt orimligt att tänka sig att paret D sett till att ha Sillen som ett slags alibi för motiv för HD.
Sedan undrar jag. Hur var det nu? Hade Sillen först en nära relation (vän eller mer?) med LW innan han träffade HD? Har för mig att detta stått någonstans. Om det är sant så är det isåfall intressant om HD just skulle vilja använda denna man som ett slags känslo-alibi och leta burkar i LWs barndomstrakter dagarna innan mordet. Men kanske bara en slump som så mycket annat runt HD?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kallix
Håller med. Först trodde jag att mordet skedde i affekt pga ett direkt hot från LW att avslöja allt för HD och hela Geo-sverige, typ. Men nu lutar jag mer åt att dina tankar stämmer.