Citat:
Ursprungligen postat av
Nord88
Det jag menar är att man som privatperson får ta en liten ekonomisk smäll snarare än att stora aktörer skall gå under. Jag bryr mig inte om jag får tillbaka pengar för startavgifter till Birken och fotbollsbiljetter i Italien och då talar jag om direkt inställda evenmang. Jag har resor inplanerade hela våren och om jag inte längre vill åka på någon resa till ett land utan överhängande risk så får det stå för mig och inte opetatören som visste lika lite om det kommande läget vid bokningstillfället som jag gjorde.
Stör mig gränslöst på tankesättet att en stor aktör alltid ska ta den ekonomisk smällen. Världen blir en tråkigare plats om vi inte längre har någon reseindustri kvar.
Nej jag fattar. Tycker regeringen borde börjat i rätt ände och kommunicerat ut till både flyg- och resebolag tidigt att de kommer att få ekonomisk stöttning av förståelse för att de förlorar pengar p.g.a. att folk inte vill resa i nuläget. Du har förstås rätt, det borde ha kommit högre uppifrån och tidigt, särskilt när man vet att resor är en av de främsta anledningarna till smittan sprids. Det är någon som inte riktigt tänker till i regeringen.
Nu är jag mest orolig över att se Tegnell tillbaka. Det är på riktigt dåliga nyheter.
Jag tror halva Sverige drog en lättnadens suck när han försvann, men det var visst tillfälligt.