2020-03-11, 15:07
Medlem
Jag vill tipsa om ESEN eSport! Kom ihåg mitt inlägg om en månad och ni kommer se att jag hade rätt.
Tekniskt är det osannolikt att den kommer sjunka under 0,7-0,8-nivån förutom någon enstaka dag, och den har tidigare sjunkit från 1,3 utan några dåliga nyheter. VD är expert inom sitt fack, och företaget importerar inget från Kina, Australien, Iran, Italien eller liknande och påverkas därför inte av en eventuell corona-epidemi på samma sätt som många andra företag. Jag kommer inte att sälja under 1,5, och endast då för att jag behöver likvid till OMX Bear. Hade jag haft mer likvid hade jag inte sålt under 3kr.
Citera
2020-03-11, 15:32
Medlem
SPECTRACURE rea!!
Citera
2020-03-12, 08:45
Medlem
Valfrids avatar
Rolig nyhet från Adventuere Box igår. Börshumöret är dock trist.

Prebona tror jag också på i dessa coronatider. Hoppas på ett avtal där !

PREBONA
Prebona prioriterar lansering av sitt desinfektionsmedel (Finwire)
2020-03-05 10:10
Prebonas ledning har beslutat att prioritera lanseringen av desinfektionsmedlet Prebona Disinfect, enligt ett pressmeddelande.

Produkten är alkoholfri och används för att eliminera bakterier, virus och svamp. Den är uppbyggd på företagets tekniska plattform, Prebona Compotech.

Prebona tänker tillverka den färdigutvecklade produkten i egen regi. Försäljningen av den ska ske som "ingredient brand" genom återförsäljare och kunder under deras egna varumärken.

”På grund av den rådande situationen känns det både viktigt och oerhört bra att vi nu tagit beslut om att kortfristigt ändra vår prioritering och skynda på lanseringen av Prebona Disinfect och erbjuda marknaden ytterligare ett desinfektionsmedel. Vi kommer att lansera den som vätska och som desinficerande våtservett. Vi bedömer att vår produkt blir ett perfekt komplement till befintliga produkter på marknaden”, säger vd Patrik Bernstein.

”Vi har för tillfället inledande samtal med potentiella kunder i Europa och Kina och jag bedömer att denna produkt har väldigt stor potential”, avslutar Patrik Bernstein.
Citera
2020-03-12, 12:19
Medlem
Fysatan vad det rasar.
Citera
2020-03-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Fysatan vad det rasar.
All in oasmia, 6.15
Citera
2020-03-12, 17:09
Medlem
Clemondo group, säljer än av den vanligaste handtvålen i sverige!
Efterfrågan lär öka mer och mer.
Citera
2020-03-12, 20:58
Medlem
Alla dessa förtag som sysslar med masker, handsprit osv kommer antagligen sjunka som en sten när coronaviruset ebbar ut. Så om ni köper dessa, var beredd att sälja när det börjar sjunka.
Citera
2020-03-13, 10:53
Medlem
Scandion Oncology meddelar positiva resultat med två toppkandidater (Cision)

Jävlar! Nu kör vi!
Första steg är att stänga gapet till 18-20kr som vi borde haft utan coronan, sen uppåt mot 50-60kr
Citera
2020-03-13, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yooo123
Clemondo group, säljer än av den vanligaste handtvålen i sverige!
Efterfrågan lär öka mer och mer.

Den där rackaren säljs på ALLA sjukhus. Dom har ett jävligt starkt renommé. Nu finns artikel i dagens industri också att efterfrågan är gigantisk. Hur gör dom? Nyemission för o dra in pengar så dom kan producera mer? Artikeln är bakom betalväg så jag kan inte läsa men det står att det blir dyrt att leverera all sprit som efterfrågas. Kanske får dom pengar av staten? Nyemission? Väldigt intressant bolag.
Senast redigerad av fr0g 2020-03-13 kl. 11:02.
Citera
2020-03-13, 12:09
Medlem
Ännu en falsk botten med tillfällig rekyl vi ser idag?
Citera
2020-03-13, 16:18
Medlem
Det här blir tufft.
Vem skall köpa upp marknaden till nya nivåer denna gång?
Se över er ekonomi, hus o hem.
O var på er vakt.
Kommer det en krasch kommer den förmodligen vara rejäl.
Citera
2020-03-15, 12:41
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Det här blir tufft.
Vem skall köpa upp marknaden till nya nivåer denna gång?
Se över er ekonomi, hus o hem.
O var på er vakt.
Kommer det en krasch kommer den förmodligen vara rejäl.

Raset är här och jag tror själv att vi har en bit kvar till dalen även om det känns som botten. Vad tror ni?

Har haft lite flyt med bearcertifikat men vet inte hur länge man vågar. Att sitta likvid och gå in hårt i slutet på sommaren kan vara livets bästa affär.

Vad tror ni andra?

Någon som bettar på att fredagens rekyl ska vara ihållande trots all alarmerande statistik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in