2020-03-11, 14:52
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Lyssna på den amerikanska läkaren som medverkar i senaste avsnittet med Joe Rogan, där får ni veta sanningen om Coronaviruset.

Kan du länka till det aktuella avsnittet, antar att den ligger ute på youtube.
Citera
Medlem
Tonen på pressträffen har ändras ganska radikalt, nästan lite panikartad från journalisterna!
MSB fick frågan om inhemsk produktion av skyddsmaterial , det kunde hon inte svara på, borde inte detta redan varit igång , vi har ju vetat att det kommer bli brist länge nu?

Någon som har en bättre sida att kolla nya fall i Sverige, Worldometer är seg på att uppdatera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Svenska barn sprider inte någon smitta! /Vänligen FHM.

Barn kan drabbas och även smitta andra med coronaviruset. Även svenska barn. Som tur är drabbas barn väldigt lindrigt av viruset vilket i sin tur gett upphov till fejkad information som du sprider.
Citera
2020-03-11, 14:53
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
MSB-tanten fick frågan om övergång inhemsk produktion av skyddsutrustning planeras.
Hon svarar med bullshit.
Journalisten ställer frågan igen.
MSB-tanten svarar att det är inget som planeras.

Varför, varför, varför?

Har du en länk till det? Tack..
Citera
Medlem
Att vi just nu har 26 timmar gammal Sverige-statistik är totalt oacceptabelt, oaktat allt annat.

Varför inte göra kontinuerliga uppdateringar? Det är nästan så att dom vill göra ett dåligt jobb emellanåt, att dom vill skapa irritation.
Citera
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Lyssna på den amerikanska läkaren som medverkar i senaste avsnittet med Joe Rogan, där får ni veta sanningen om Coronaviruset.

Kan du dra lite kort om vad som sägs, och varför det är sanningen?
Citera
2020-03-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Viruset fördubblas var fjärde dag om man inte gör något. Så 476*1,25^7= om 7 dagar har vi 2270 smittade i Sverige. Om 30 dagar har vi 385 000 smittade.

Så gör något för att få ner R0.

Fast verkar det inte fördubblas ungefär var tredje dag?
Citera
2020-03-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, det är de högerextrema amatörerna på flashback som borde få en smäll! AT resonerar och agerar helt rationellt utifrån aktuell situation.

Var det någon på flashback som förstod något av den klockformade sannolikhetskurvan och resonemanget om den?

Nä jag tänkte väl det!

AT agerar efter principen städa upp efter nedskräpningen inträffat istället för att sätta upp soptunnor så nedskräpning inte behöver ske.

PS. Är mer lagd åt vänster än höger, håller med dig om att högerextrema borde få en smäll, men om du tycker att AT är rationell så sätter jag ändå dem före dig när de kommer till rationell tankeverksamhet.
Citera
2020-03-11, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag gör som jag vill, jag tar inte råd av WT-föräldrar som inte kan diskutera målkonflikten mellan barnens nödvändiga skolgång och en pågående pandemi. Balanserade råd som väger in båda aspekterna är däremot av värde för mig.

Jag är ingen "WT-förälder". Du är dock en riktigt naiv och hjärntvättad stackare. En riktig "NPC".

I ena vågskålen ligger "barnens nödvändiga skolgång" och i den andra vågskålen ligger döden i dubbelsidig lunginflammation, på golvet i en gymnastiksal.

Inom någon vecka eller två så kommer inga barn i Sverige gå till skolan och väldigt många lärare kommer vara smittade.

Intelligenta och allmänbildade människor som kan tänka själva insåg detta för flera veckor sedan och de som är lite långsammare inser det definitivt idag. Med tanke på detta så är det alltså väldigt klokt att sjukskriva sig eller vabba och sjukanmäla barnen och stanna hemma, så att man minimerar risken att bli smittad. Hela samhället kommer mer eller mindre gå åt helvete om några veckor ändå och det kommer inte hållas några stora prov i några skolor i Sverige. Allt kommer ställas in.

För övrigt så antar jag att du är en kvinna. Nån slags hispig liten medelklassmorsa. Ingen man (ingen normal och manlig man i alla fall) hetsar upp sig över saker som "barnens nödvändiga skolgång".
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Snarare kanske vi måste börja acceptera sanningen. De kanske tänker köra sitt race ända in i kaklet?

Eller förlåt, köra befolkningen ända in i kaklet. Smitta ner så många som möjligt så snabbt som möjligt och hoppas på flockimmunitet.

Exakt vad vaccinkåte Anders har tänkt. Kan han inte skapa flockimmunitet med vaccin (det enda som är effektivt och kan stoppa en smittspridning enligt Anders) måste han göra det genom att få så många som möjligt infekterade. Hemsk människa
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du en länk till det? Tack..

https://www.svtplay.se/video/25953608/nyheter-direkt/presstraff-om-coronalaget-just-nu

Emot slutet.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, det påstod han inte. Han menar dock att den huvudsakliga smittöverföring sker i familjekluster och i nära kontakter(läs relation) här i Sverige, det är min tolkning av vad han säger.

Man har smittspårat på kända fall och kan således se att det är så det är.

Han utesluter inte att det även smittas i andra kontexter men att det är i periferin och inte något som påverkar totalbilden och utvecklingen i stort, det är min tolkning.
Jag förstår. Jag är ingen expert, men jag tror han underskattar smittsamheten, annars skulle vi inte ha den snabba spridning vi har. Det räcker ju att någon nyser, hostar som sprider sina aerosoler över sina medpassagerare så är det klippt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in