Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Jag gör som jag vill, jag tar inte råd av WT-föräldrar som inte kan diskutera målkonflikten mellan barnens nödvändiga skolgång och en pågående pandemi. Balanserade råd som väger in båda aspekterna är däremot av värde för mig.
Jag är ingen "WT-förälder". Du är dock en riktigt naiv och hjärntvättad stackare. En riktig "NPC".
I ena vågskålen ligger "barnens nödvändiga skolgång" och i den andra vågskålen ligger döden i dubbelsidig lunginflammation, på golvet i en gymnastiksal.
Inom någon vecka eller två så kommer inga barn i Sverige gå till skolan och väldigt många lärare kommer vara smittade.
Intelligenta och allmänbildade människor som kan tänka själva insåg detta för flera veckor sedan och de som är lite långsammare inser det definitivt idag. Med tanke på detta så är det alltså väldigt klokt att sjukskriva sig eller vabba och sjukanmäla barnen och stanna hemma, så att man minimerar risken att bli smittad. Hela samhället kommer mer eller mindre gå åt helvete om några veckor ändå och det kommer inte hållas några stora prov i några skolor i Sverige. Allt kommer ställas in.
För övrigt så antar jag att du är en kvinna. Nån slags hispig liten medelklassmorsa. Ingen man (ingen normal och manlig man i alla fall) hetsar upp sig över saker som "barnens nödvändiga skolgång".