2020-03-11, 14:49
Medlem
Covids avatar
Enligt regimtelevisionen litar folket på myndigheterna. Bland annat FHM får mycket eller ganska högt förtroende hos 19 respektive 29 procent av befolkningen. Men man redovisar inte hur många som har litet eller mycket litet förtroende. Ingen grafik med staplar.

Att man vill dölja den massiva kritik som ändå har riktats mot FHM anstår ju en regimtelevision, men var kan man få reda på dessa siffror?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/novus-svt-svenskar-har-hogt-fortroende-for-sjukvarden
Citera
Medlem
Citat:
Charterbolagen: Corona-oro inte tillräckligt för att avboka resa
Researrangörer blir nerringda av oroliga kunder som undrar vad som gäller för deras resor i coronatider. Men hos varken TUI, Apollo eller Ving är oro för viruset tillräckligt för att avboka en resa.

– Så länge inte UD går ut med en avrådan är det vanliga avbokningsregler som gäller. Det är först om det blir en avrådan som vi ställer in våra resor, och då får man naturligtvis pengarna tillbaka, säger Anna Hagberg, informatör på Ving.

Samma sak gäller på TUI och Apollo. (TT)

Toppen. Så även när folk är oroliga och inte vill resa så "tvingar" dessa skitbolag indirekt sina kunder att utnyttja resan ändå för att oron för Corona (trots att 100+ länder har viruset) inte är nog skäl för att ställa in. Tack vare denna girighet så kommer smittospridningen pågå ett bra tag till.

Hjältarna i det här skedet är ju dem som skiter i sin resa ändå, inte bara för egen hälsa utan för andras.
Men ett sjukintyg borde göra susen.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Viruset fördubblas var fjärde dag om man inte gör något. Så 476*1,25^7= om 7 dagar har vi 2270 smittade i Sverige. Om 30 dagar har vi 385 000 smittade.

Så gör något för att få ner R0.

Går ännu fortare precis i början om man jämför med andra länder. Lite som när proppen går ur
Citera
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Kan någon skickade den hemsidan som har legat uppe här innan, var nån prognos för Sverige.

https://c19.se/

Just nu verkar den dock ha bögat ur fullständigt.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haha, så nu jämförs jag med en nazist?

WT-packet i den här tråden, alltså. Ta ditt eget råd och tänk lite.

Alla PK dårar är lite nazister när det kommer till kritan. De gör så lite som möjligt och skyller på omständigheter eller att "vi såg det inte komma". Fast de sett det länge. Pratar om transparens med är slutna som musslor.

Gäller ju bara de ledande PK-nazisterna så klart. PK nassemassan böjer sig som rö för vinden. Myndigheterna har alltid rätt var snäll och lydig så får du kalvstek i himmelens höjd.
Citera
Avslutad
Tyvärr betalartikel men visar hur fjantigt Europa o inte minst Sverige agerar.
Citat:
Europas tafatthet chockar alla jag pratar med

Citat:
TT
”Du måste skämta?!” Det var kommentarer jag fick från en singaporiansk vän här i Hongkong när jag förklarade för honom att Sveriges statsepidemiolog Anders Tegnell lämnade landet mitt under brinnande virusutbrott och reste till Somalia.
https://www.di.se/nyheter/europas-tafatthet-chockar-alla-jag-pratar-med/
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Ja. Ja kanske nån enstaka eventuellt kunde bli smittad. Det är en lärandeprocess.
OK, jag förstår. Han ser befolkningen som måste åka kollektivtrafik som försökskaniner!
Citera
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
OK, sitter och jobbar samtidigt, så jag läser lite fel ibland...

Tyvärr är jag inte norsk, men jag läser norska sajter till och från.

Sa Tegnell verkligen att det inte är någon smittfara i kollektivtrafiken?

Det är heeeelt ok min Svenske kollega Ja, han sa att det inte är någon större risk för smittspridning i kollektivtrafiken. Vilket för mig är helt uppåt väggarna. När man ändå har planer på att förbjuda större sammankomster.
Citera
2020-03-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innominata
Därför att ingen har resistens mot denna virus. Så många kan bli sjuka samtidigt, så att samhället inte kan fungera.

Det är såklart inte bra, rent samhällsekonomiskt. Men ingen katastrof.
All hets riskerar däremot att skapa kaos och katastrof, och det i sig gör att ingenting riskerar att fungera.
Sans och balans efterfrågas.
Citera
Medlem
Kul att Tegnell säger att det kommer att gå lika bra som för Italien.

Det var ju roligt att höra. Riktigt härligt sagt. Känns bara fint.
Citera
Bannlyst
Lyssna på den amerikanska läkaren som medverkar i senaste avsnittet med Joe Rogan, där får ni veta sanningen om Coronaviruset.
Citera
Medlem
Covids avatar
Longjing-te är populärt i Wuhan. Tycks inte ha hjälpt?

Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Grönt te har visat sig vara väldigt effektivt i händelse av lunginflammation, närmare bestämt: Enligt denna studie halveras risken att dö från lunginflammation om man dricker tre koppar grönt te om dagen. Halverar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in