2020-03-11, 13:49
Medlem
Merwinnas avatar
OK, partiledarmötet har varit. Bra att de skippade karensdagen tillfälligt (du som sa igår att den redan var skippad, hade alltså fel). Men fortfarande inga reserestriktioner/avrådan angående Tyrolen eller närliggande provinser i Österrike, och fortfarande inget förbud mot stora sammankomster. Vad VÄNTAR de på..?
Citera
2020-03-11, 13:49
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Nää inga. Bara 200 gamlingar överförda från långvården till intensiven.

Men usch vilken äcklig människosyn du verkar ha.
Har du inga äldre anhöriga eller är du bara kall och utan känslor för andra människor?
Citera
2020-03-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
gud man önskar det kom ett virus som hade 100% dödlighet om iq var under 100, det skulle vara räddningen för sverige

nu kommer självklart steffo och gänget skylla allt som gått åt pipan under deras mandat period på corona viruset

Du menar Tegnell, hans boss och Röven, det räcker ju inte.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Jag tror det är många fler smittade i Kina dom ljuger för att hålla smittade nere.

Ja de har ju gått in i ny fas då testar man inte som man gör vid smittspårning, så siffrorna kommer minska. Någon sa att det är "dödsfallen" som kommer tala om var vi är på väg nu.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Tja, fast om du hänvisar till en källa och hävdar att den säger en sak, när den egentligen säger tvärtom, måste jag tyvärr stå fast vid mina förolämpningar. Det känns inte speciellt intelligent att göra en sån sak.

Jag hävdade ingenting, vad är det du inte fattar? Jag ska lägga upp det så enkelt som möjligt så att du förstår:

1: Du argumenterar med en person om smittpspridning
2: En person säger att viruset hänger kvar i luften i 30 minuter / smittar inom 6 meters avstånd (INTE JAG)
3: Du efterfrågar källa
4: Jag har tidigare läst artikeln och länkar den till dig

Notera att jag inte tar parti för någon sida av argumentet, jag länkar helt enkelt den källa personen du argumenterade med har fått sina uppgifter ifrån.

Jag hävdar absolut ingenting, om du inte förstår detta är det snarare din intelligens som brister.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
någon som har info om vilken skola i Jönköping som är drabbad
Citera
2020-03-11, 13:51
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Varför kan folk inte vara hemma med barnen i två veckor eller mer? Menar du att folk är så fattiga att de inte kan vara hemma med sina egna barn men däremot tillräckligt rika för att åka på helt onödiga resor till Thailand, Italien eller köpa mängder av färdiglagad mat till helgen för att sedan glo på Netflax eller vad det nu heter?

Sannerligen ett märkligt fenomen. Nya bilar, lyxrenoveringar o resor, men att stanna hemma från jobbet vid sjukdom har man inte råd med pga karensdagen. Att man har ett ansvar att ta hand om sina egna barn är totalt främmande för många.
Citera
Medlem
mUdajs avatar
Funkar t-röd/etanol i spruta bra för att disinfektera typ handtag osv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Nörge verkar vara lika bombat i skallen som Svärje! Eller så är det hela on konspiration Georgia Guide Stones.

Eneste jeg kan gjøre er:
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Ja, det var ju 60 nya fall igår i Stockholm. Tänk om Tegnell hade rätt ändå om att kulmen är nådd nu? Obs! Mer önsketänkande än en fråga

Det är för att sthlm gått ut med att de nu bara testar allvarliga fall. Alla andra ska stanna hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Varför då? Per capita kommer Sverige efter idag ha fler smittade än Kina.

Absolut och det kommer också att sätta Sverige på kartan nu med en 'guldbro' importerad från ett diktaturland.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HunterRay8
Vad jag vet så hade vi 5000 testkit men det lär ju inte vara många kvar av dessa nu.

Hade Sverige endast ynka 5000 testkit???

Och så snackade man om god beredskap innan.

Alla i hela landet borde bli tvingade till att vara hemma 30-60 dagar minst, 1 familjemedlem får gå ut och handla endast var 3:e dag. Ungefär som kina gjorde, enda som funkar. Bryter man mot reglerna får man 1 miljon kr i böter, enda rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in