2020-03-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeetttyyy
Hej FB!
Vet någon om det finns något fall i sverige utan koppling till ett riskområde eller vistelse med tidigare smittad person?
(Finns det någon fri smitta)
/S

Yes några stycken bekräftade.
Citera
Medlem
Citat:
Hej FB!
Vet någon om det finns något fall i sverige utan koppling till ett riskområde eller vistelse med tidigare smittad person?
/S

Ja, två stycken i Stockholm...men självklart kommer smittan någonstans ifrån men där kan man inte härleda från vart.
Citera
Medlem
-Mystics avatar
Varför kan man fortfarande flyga in från drabbade områden?
Varför har de som inte redan flugits från Kina/Italien/Iran in blivit satta i en riktigt karantän istället för "självkarantän"
Varför har regeringen fortfarande inte ställt in större möten?
Varför är Skolor fortfarande öppna?

Det enda Regeringen nu har åstadkommit är en slopad karensdag, redan det är minst 1 vecka för sent.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Jo, Italien är nog det land vars siffror vi bör lägga störts fokus på nu, då de lär vara mest tillförlitliga samtidigt som de har ett tillräckligt högt antal smittade för att kunna dra någorlunda realistisk statistik ifrån.

Helt enig!

Man rapporterade mycket mindre fall igår än de senaste 4 dagarna och förhoppningsvis kan det vara en indikation på att man börjar få mer kontroll på det, men ska bli spännande att se vad vi får för siffror idag.
Citera
Medlem
Citat:
Hej FB!
/S

Ja, senaste jag läste om detta var att det finns 2 personer utan koppling till riskområde eller annan smittad. Läste det för 2-3 dagar sen så kan vara fler nu.
Citera
2020-03-11, 13:33
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Nice, nu ska vi skattebetalare betala för folk som känner sig lite förkylda och vill stanna hemma från jobbet. 1 Miljard / månad
Ofantlig sektors parasiter stjäl 250 000 000 kr i timmen från folk. Din miljard betalas var fjärde timme dygnet runt året om. Liiite känsla för proportioner efterfrågas, kom.
Citera
2020-03-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Stämmer bra det. Helt sanslöst. Försökte precis ringa och det enda man får höra är "1177 har hög belastning just nu. Var god försök senare" och så blir man klickad. DET ÄR HELT SJUKT. Vad fan gör man om man har övriga sjukdomstillstånd och behöver hjälp?

Riktigt obehagligt detta.

Du ringer 112 om det är livshotande. Behöver du rådgivning ringer du till din vårdcentral.
Ringde min vårdcentral senast igår, fick knappa in personnummer och telefonnummer. Tog 2 timmar sen ringde de upp.
Citera
2020-03-11, 13:34
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
https://www.scmp.com/news/china/science/article/3074351/coronavirus-can-travel-twice-far-official-safe-distance-and-stay

Det är den här källan som finns.

På riktigt? Har du ens läst den artikeln själv? Det som står i första stycket är det du hävdade att jag ljög om:

"Note: The study at the centre of this article on the transmission of the coronavirus was retracted on Tuesday by the journal Practical Preventive Medicine without giving a reason. The South China Morning Post has reached out to the paper's authors and will update the article."

Det står, bokstavligen, i första stycket. Exakt som jag skrev i mitt inlägg.

Varför slösar du min tid?
Citera
Medlem
Citat:
Hej FB!
/S

Det ska väl finnas en i Gtbrgsregionen som jag har förstått det. En person till men kommer inte ihåg var.
Citera
Medlem
Karensdagen slopas from idag till 1,5 månad framåt

Ok får se hur mycket det hjälper
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Helt enig!

Man rapporterade mycket mindre fall igår än de senaste 4 dagarna och förhoppningsvis kan det vara en indikation på att man börjar få mer kontroll på det, men ska bli spännande att se vad vi får för siffror idag.

Karantän med stor omfattning verkade fungera i Kina så förhoppningsvis fungerar det i Italien också.
Citera
2020-03-11, 13:35
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
1 och 3 kan jag hålla med om, men 2 är inte särskilt realistiskt. Det är många av oss som bor i städer utan bil. Skulle jag behöva gå till jobbet skulle det ta cirka 2 timmar en väg.

Hen menade nog att man ska slippa betala biltull. Upplåt fler platser till parkering är mitt förslag. Om det går ska tilläggas finns inte alltid ytor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in