2020-03-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det är ju det. Hon KAN inte röja honom, då drar han ju med henne i fallet. Det där är inte någon snäll människa som sitter framför skranket. Han skulle aldrig låta henne gå fri om hon vittnade emot honom.

Blir han fälld pga hans låga trovärdighet och efterhandskonstruktioner så är han inget större hot. Vem tror honom? Dessutom anar jag att saker lär komma fram i en psykundersökning då, som inte heller kommer att öka hans trovärdighet.

Det är om han blir friad som jag skulle oroa mig. Vare sig det vittnas för eller mot eller mittemellan.
Citera
2020-03-11, 13:04
Medlem
Citat:
SD talar ibland i tävlingstermer. Om vinnare. Ett ex är att vinnaren, LW, fick guldhalsbancet och HD fick det som var i silver.

Nej, det är inte troligt att han faller till föga och erkänner. Han är otroligt arrogant, och är av den typen som tror sig stå över andra. Det märks inte minst på hans sätt mot barnen och HD. Eller kontrollerandet av LW (fotandet i hennes trädgård). Han hade även fotat av en GC-väns fönster för att visa att han stod utanför. Detta då vännen tagit bort en del catcher eftersom vännen tror att SD är mördaren. SD blev sur. Ställde sig utanför vännens hus och fotade. Denne kille kände sig så hotad att han inte kunde ha fönstret öppet nattetid längre.

Han är en arrogant skithög. Han skrämmer vettet ur dottern T genom att slå näven i väggen så gipsväggen går sönder. Han stalkar LW, han är hotfull mot sin vän och fotar hans fönster, han är riktigt skrämmande. Och han drar sig inte för att döda.

Precis allt verkar vara en lek för honom, en sorts tävling där han ska vinna. Därför tänker jag att hans medhjälpare inte är medvetna om att han haft dom att göra eventuella saker för att just vilseleda.
Han verkar så uppblåst att han har nog inte velat involvera någon i hans planer(möjligtvis HD) men jag kan ha fel förstås. HD verkade tidigare helt förvirrad så man tänker automatiskt att hon varit extremt manipulerad men jag har funderat många ggr om hon inte hade brustit om hon verkligen vetat sanningen och varit involverad i detaljerna. Däremot kan han utnyttjat henne på massa olika sätt för att skydda sig själv utan att hon haft en susning om vad som planerades. Möjligheten finns förstås att han involverat någon i detalj men jag tror att chansen är mycket liten och därför kan han vara extra arrogant när ingen kan avslöja hans planer.
Och har någon utnyttjats och förstått det efteråt, hur ska den personen förhålla sig, den personen inser ju vem som är mördaren men har inga bevis och bör ju vara rädd om sig och sin egen familj. Det lär nog ta tid detta men åklagaren har nog sanningen klar så vi får ha tålamod och se vad som kommer fram bit för bit.
Citera
2020-03-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Blir han fälld pga hans låga trovärdighet och efterhandskonstruktioner så är han inget större hot. Vem tror honom? Dessutom anar jag att saker lär komma fram i en psykundersökning då, som inte heller kommer att öka hans trovärdighet.

Det är om han blir friad som jag skulle oroa mig. Vare sig det vittnas för eller mot eller mittemellan.
Vad menar du? Han har genomgått en P7:a och kommer dömas till fängelse om han blir fälld. Det finns ingen anledning att psykundersöka honom vidare.
Citera
2020-03-11, 13:06
Medlem
Citat:

Jo... Jag skulle oroa mig ändå. Han verkar hämndlysten. Han släpper nog inte det i första taget...
Tvärtom, så kanske han fixerar sig vid det.
Citera
2020-03-11, 13:07
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt! Tror detta är mer långsiktigt planerat och komplext än vi fattat innan. Jag har varit på det spåret förr många gånger. USA-resan som de köpt/bokat i nov-december har de dessutom inte pratat så högt om heller, som det verkar? Många tycks bli förvånade över resan.

Kanske har det varit en flytande plan fram tills i slutet. Alla steg skulle göras först. Alla typer av alibin, som skilsmässa och pojkvän för HD skulle fixas. Det skulle kanske se ut som om det inte fanns någon anledning för SD att hoppas på ett fortsatt äktenskap.

Sen skulle det givetvis vara största "effekt" när det väl skedde. LW´s lilla grabb, som SD pratat om att döda - dessutom i blodiga termer - hade kalas den 12:e, dagen efter den eventuella första tilltänkta attacken på LW. Istället blev det dagen innan hans födelsedag.

Detta är som en skräckfilm.

#TeamÅsaHiding
Håller med. Först trodde jag att mordet skedde i affekt pga ett direkt hot från LW att avslöja allt för HD och hela Geo-sverige, typ. Men nu lutar jag mer åt att dina tankar stämmer.
Citera
2020-03-11, 13:07
Medlem
Citat:
Hon är anhörig till honom, nära anhörig. Jo, visst är man edsvuren om man inte är anhörig. Mened är ett brott som har fängelse i straffskalan och vilket man kan bli åtalad för.

Gammalt talesätt bara. Några eder svärs inte i svenska domstolar längre. Men ljuger man döms man fortfarande för mened.
Citera
2020-03-11, 13:09
Medlem
Citat:
Gammalt talesätt bara. Några eder svärs inte i svenska domstolar längre. Men ljuger man döms man fortfarande för mened.
Nej, rätt. Man talar under "sanningsförsäkran" numera. Men det har samma dignitet som edsförsäkran.
Citera
2020-03-11, 13:10
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harpyan
Bara en fundering. Om man har, frekventa, blödningar i samband med sex, söker man inte då gynekolog för undersökning. Finns det några noteringar om gynjournal i fup.

Jodå, de har givetvis kollat med vården.

Från förhör med SD.

"Vi har ju även pratat med Varberga vårdcentral där Lena har varit på gynmottagningen vid flera tillfällen eh ... hon har aldrig behandlats för .. sådana problem med blödningar och hon har aldrig uppgett att hon har några sådana problem."

Vidare var det bara en annan man som hon idkat sexuellt umgänge med som uppgav att det förekommit blod och då avbröt de umgänget direkt.
Citera
2020-03-11, 13:10
Medlem
Citat:
Vad menar du? Han har genomgått en P7:a och kommer dömas till fängelse om han blir fälld. Det finns ingen anledning att psykundersöka honom vidare.

Kanske du har rätt i.
Citera
2020-03-11, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jo... Jag skulle oroa mig ändå. Han verkar hämndlysten. Han släpper nog inte det i första taget...
Tvärtom, så kanske han fixerar sig vid det.

Är han skyldig är han mycket farlig.
Citera
2020-03-11, 13:17
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Är han skyldig är han mycket farlig.
Han är farlig även om han mot all jävla förmodan skulle vara oskyldig till just mordet.

Kom ihåg att han är kvinnomisshandlare, djurplågare, stalkare samt en manipulatör av rang. Uppfostrar även barnen, som han pratat om att mörda, väldigt skevt.
Citera
2020-03-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Han är farlig även om han mot all jävla förmodan skulle vara oskyldig till just mordet.

Kom ihåg att han är kvinnomisshandlare, djurplågare, stalkare samt en manipulatör av rang. Uppfostrar även barnen, som han pratat om att mörda, väldigt skevt.
Djurplågare också? Det har jag fan missat. Hur då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in