2020-03-10, 23:05
Medlem
BigFatCones avatar
Okej. Red Alert 2 tokkraschar när man försöker byta upplösning.

Det kan vara så att jag inte har försökt spela något av dom i 10.
Citera
2020-03-10, 23:19
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Strul? Jag löste in mina serial som stod i manualen till The First Decade i Origin och så har jag de faktiska spelen där istället.

Luktar cashgrab men dom kan ju inte faila lika hårt som ActiZard gjorde med Warcraft 3-remastern.
"Works on my machine "

Nej, men allvarligt så hade jag C&C redan installerat från Ultimate Collection såg jag och en sparfil från 2017 där jag spelat några uppdrag in. Det startade fint men jag får efter någon minut blackscreen med endast ljudeffekter och musik i bakgrunden. Uppenbarligen hade jag gett upp spelandet där och inte försökt fixa det. Och det är singleplayer, jag är rätt övertygad att jag haft det rätt kämpigt att få multiplayer att fungera.
Citera
2020-03-10, 23:20
Medlem
Det här är EA vi pratar om. De kommer hitta ett sätt att fucka upp det här på.
Citera
2020-03-10, 23:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
"Works on my machine "

Nej, men allvarligt så hade jag C&C redan installerat från Ultimate Collection såg jag och en sparfil från 2017 där jag spelat några uppdrag in. Det startade fint men jag får efter någon minut blackscreen med endast ljudeffekter och musik i bakgrunden. Uppenbarligen hade jag gett upp spelandet där och inte försökt fixa det. Och det är singleplayer, jag är rätt övertygad att jag haft det rätt kämpigt att få multiplayer att fungera.
Jag får se hur det går med trean.

Citat:
Ursprungligen postat av Spatten
Det här är EA vi pratar om. De kommer hitta ett sätt att fucka upp det här på.
Det är lite det som jag är rädd för.
Citera
2020-03-10, 23:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag litar inte på EA för det. Jag är än så länge inte superimponerad av Fallen Order till exempel.

Det är inte så att du menar att det måste fanpatchas för att skrynkla ut en del av buggarna? För det startar alldeles utmärkt på min dator. Är dock bara öppningsfilmen just nu men det är inga problem.

Jag litar inte heller på EA men det är inte battlefield situationen denna gång (kan vi hoppas på)

Det är grafiska buggar där färgerna absolut inte funkar som de ska och tiberian sun ska sakna menyknappar
Citera
2020-03-11, 00:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag litar inte heller på EA men det är inte battlefield situationen denna gång (kan vi hoppas på)

Det är grafiska buggar där färgerna absolut inte funkar som de ska och tiberian sun ska sakna menyknappar
Jag fattar faktiskt inte var företag håller på med. CD Projekt klarar att få typ vilket gammalt spel som helst att fungera på vilken modern maskin som helst, och utan DRM. Men inte EA.
Citera
2020-03-11, 00:37
Medlem
Citat:
Okej. Red Alert 2 tokkraschar när man försöker byta upplösning.

Det kan vara så att jag inte har försökt spela något av dom i 10.
Red Alert 2 funkar faktiskt för mig. Och med funkar menar jag att upplösningen i princip måste vara mindre än 1920x1080, annars är menyerna för små för att det ska kännas lönt att spela.

Command and Conquer däremot kraschar sekunden jag startar det.
Citera
2020-03-11, 02:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Red Alert 2 funkar faktiskt för mig. Och med funkar menar jag att upplösningen i princip måste vara mindre än 1920x1080, annars är menyerna för små för att det ska kännas lönt att spela.

Command and Conquer däremot kraschar sekunden jag startar det.
Jag får inte ändra upplösning i RA2 men annars så fungerar det.

Fett tråkigt att EA inte patchar sina produkter ordentligt.
Citera
2020-03-11, 07:53
Medlem
Citat:
Jag får inte ändra upplösning i RA2 men annars så fungerar det.

Fett tråkigt att EA inte patchar sina produkter ordentligt.
Precis därför jag slutat köpa deras spel. Varenda ett av deras spel är en form av abandonware, inklusive Spore som ändå skulle vara deras nästa stora hit.

Gamla spel köpa bäst på GOG av min erfarenhet.
Citera
2020-03-11, 09:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag fattar faktiskt inte var företag håller på med. CD Projekt klarar att få typ vilket gammalt spel som helst att fungera på vilken modern maskin som helst, och utan DRM. Men inte EA.

Det kallas för att ha en urusel VD och att vara ett aktiebolag, den dagen EA byter VD igen och byter till någon som bryr sig om spel och spelare är den dagen EA kanske kan börja göra samma resa som Ubisoft och återvinna åtminstone lite respekt av konsumenterna.

Sedan så är ju gog CD Projekt Reds sätt att kunna återuppliva gamla spel men även ubisoft är bättre än EA på den fronten med sina gamla spel som patchas för att funka till moderna datorer
Citera
2020-03-11, 11:44
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Jag hoppas Petroglyph får göra sitt arbete utan att EA är där med sina smutsiga fingrar. Jag måste ju ändå säga att jag blev överaskad av Jedi Fallen Order, inte för att det är ett fantastiskt spel på något vis (rätt mediokert enligt mig), men på grund av att det var ett AAA singleplayer som inte var fullproppat med MXT och lootboxes med EA som utgivare. Om EA är där och jävlas med Petroglyph så vore det ju som att jävlas med Westwood en andra gång.
Citera
2020-03-11, 12:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Precis därför jag slutat köpa deras spel. Varenda ett av deras spel är en form av abandonware, inklusive Spore som ändå skulle vara deras nästa stora hit.

Gamla spel köpa bäst på GOG av min erfarenhet.
Definitivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det kallas för att ha en urusel VD och att vara ett aktiebolag, den dagen EA byter VD igen och byter till någon som bryr sig om spel och spelare är den dagen EA kanske kan börja göra samma resa som Ubisoft och återvinna åtminstone lite respekt av konsumenterna.

Sedan så är ju gog CD Projekt Reds sätt att kunna återuppliva gamla spel men även ubisoft är bättre än EA på den fronten med sina gamla spel som patchas för att funka till moderna datorer
Fast det är ju andra spelföretag som också är AB:n som klarar att hålla sig i skinnet. EA fick hybris helt enkelt. Spontant skulle jag gissa på att det hände i samma veva som dom köpte DICE. Men ja, det är rätt uppenbart att ledningen inte bryr sig så värst mycket om spel och spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in