2020-03-11, 08:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad är det för bevis?
Länka gärna. De bevisen är jag väldigt nyfiken på.
Bevis för vad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det kommer bli konkurs för de flesta restauranger, biografer och för massor av affärer. Intäkterna kommer störtdyka fr.o.m. nu men lokalhyror och löner måste ändå betalas åtminstone uppsägningstiden ut.

Sen kommer fastighetsägarna inte ha några hyresgäster som betalar hyra, vilket gör att de inte kommer kunna betala räntor, amorteringar, försäkringar, driftskostnader och underhåll.

Det kommer kosta mycket det här.
Det bästa restauranger etc kan göra i detta läge är att ha oerhört rigorösa regler kring Corona, och inte minst kommunicera dem ordentligt.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Vänner rapporterar från sina arbetsplatser på olika orter om att det börjar gå rykten att vissa anställda tvingats till hemkarantän av cheferna. Ingen kan dock bekräfta något än, men om det är på det viset så har vi stora mörkertal som inte rapporterats.

Om det inte är på det viset så har du spridit ogrundad information. Det är så falska nyheter skapas.
Citera
2020-03-11, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Är det första april eller? Det här är ju helt sinnes sjukt!!!!!!!

Jag tycker inte att det är mer sinnessjukt än att 70 anställda på SÖS får jobba vidare, trots att de kommit i kontakt med en coronapatient (så länge de inte har symtom).
Citera
2020-03-11, 08:41
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bevis för vad?

Bevis för att Kina har fått stopp på smittan.
Då menar jag inte att de säger att de har fått stopp på den. Då menar jag bevis för att det är sant. Du skrev "bevisligen". Så jag antar att du har bevis för det då?
Citera
2020-03-11, 08:42
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Var på Ica igår och tjejen i kassan såg helt skräckslagen ut och använde handsprit mellan varje kund. Stackarn, kan inte vara kul att vara kassörska just nu.

En annan sak som slog mig är hur mycket i butiken som låg helt öppet, typ wienerbröd och kanelbullar och sånt. Det delades även ut gratis smakprov vid ett bord, som folk glatt tog för sig av samtidigt som de snörvlade och småhostade 🦠

Tror jag ska börja handla på mathem.se istället.

Förpackningarna kan vara virus-kontaminerade av slynglarna som packar påsarna.
Mathem är ju kända för sin bristande hygien.
För en tid sedan berättade anställda om hur de tvingas att bajsa i lastutrymmet.
Citera
2020-03-11, 08:42
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Om du blir smittad och får torr hosta ring 1177 för instruktioner om hur du ska testas. Ja.

Vad är det du inte fattar? Vill du ha översättning på persiska?
Det jag inte fattar är att jag inte ska "ringa 1177" förrän mitt hälsotillstånd blir bättre.
Citera
2020-03-11, 08:43
Medlem
flaskborstes avatar
Snart är det väl kört för att ta fram ett vaccin.. Skulle ex. 89¤ av världens befolkning smittas så är det knappast lönsamt att ta fram ett vaccin längre..Läser redan nu att en del företag anser att det skulle ta för lång tid och för många skulle redan vara smittade för att ett vaccin skulle kunna vara verksamt eller ge avkastning motsvarande insatserna..

Så ju mer smittan sprids desto lägre chans för ett vaccin skulle man kunna säga..
Citera
2020-03-11, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är frivilligt att ta vaccin.

Det finns inget som heter "frivilligt" för svennebanans hjärna
Citera
2020-03-11, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Så, om jag förstått det hela rätt. Du är rädd för att dina barn ska bli smittade och således smitta dig. Du är rädd för att dö.

Du är arg för att staten inte stänger skolorna och skickar hem dina skitungar.

Men du vägrar på egen hand ta hem dina barn, eftersom du "betalar skatt" och du "ska ha myndigheter som hjälper" dig.

Herregud. Vissa människor ska inte ha barn.

Du måste vara kvinna.

Det där är också intressant, att vi i Sverige är så platt handfallna att vi tror att staten ska fixa allt. Varför är det så?

I de flesta länder förutom kanske något land runt oss i Norden vill man överhuvudtaget inte umgås med staten när det gäller barn, familj, trygghet mm.

Mina vänner, börja använd hjärnan, DU är ansvarig för ditt och din familjs liv, inte staten. Läskigt va?
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är nån sorts bisarr sjukdom som gör att det sitter svenskar, amerikaner och andra och hittar på massa skit om Kinas styre, samtidigt som de bevisligen lyckats stoppa smittan samtidigt som Sverige och USA står inför de värsta katastroferna i mannaminne. Vad får ni ut av det där egentligen?

Kina har redan börjat hjälpa Italien i kampen mot Corona. I nuläget är det jävligt illa att Sveriges relation med Kina är så dålig. De hade kunnat vara till stor hjälp nu när de hanterat problemet på hemmaplan.

Hur kan du vara så säker på att det inte är fejk? Om det nu är fejk är den synbara nedgången (ditt "bevisligen") endast illusionär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Snart är det väl kört för att ta fram ett vaccin.. Skulle ex. 89¤ av världens befolkning smittas så är det knappast lönsamt att ta fram ett vaccin längre..Läser redan nu att en del företag anser att det skulle ta för lång tid och för många skulle redan vara smittade för att ett vaccin skulle kunna vara verksamt eller ge avkastning motsvarande insatserna..

Så ju mer smittan sprids desto lägre chans för ett vaccin skulle man kunna säga..

Exakt, och inom 5 dagar så har hela världen dött så ingen idé tests ens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in