2020-03-11, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Döden som sådan skrämmer mig föga. Vi är bekanta sedan länge o jag säger att allt har sin tid.

Det som skrämmer är det enorma lidande som följer i C-19s spår.

Det ingen talar högt om är de bestående men som uppstår på lungor o andra organ.

Likaså att sjukdomen är smärtsam o långvarig.

Vi kan också räkna med att den vanliga vården kommer haverera inom 14 dagar. Så då gäller det att inte få blindtarmsinflammation eller bryta benet.

Så jag har valt att arbeta från mitt hem. För att inte bli smittad eller smitta andra.

Du verkar ha väldigt bra koll, bättre koll än jag kunnat läsa mig till.
Tack för din information, det är viktigt att det finns experter som du som på riktigt förklarar vad det här viruset gör.
Citera
2020-03-11, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kredo
farsan gick också vi blir inte glömda vännen.

Du fattar, MAN UP , fråga dig själv.
Citera
2020-03-11, 04:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Orkar inte öppna skiten blev uppdaterad via Thailand Medical news det räckte för mig.

Sammanfattning o länk tack.

Det Thailändska mysteriet med att inga fall har påträffats i de populära turistmålen Phuket, Krabi, Ko Lanta, Ko Samui, Ko Panghan etc intresserar mig.

Nu är det ett tag sedan jag var i södra Siam. Men jag vill minnas att det var gott om turister från Kina, Italien o andra länder.

Turister som dricker billig sprit o ungås med flickorna i barerna. O även i vanliga fall brukar få det ena o andra i smittväg...
Citera
2020-03-11, 04:34
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Varför har hongkong fortfarande så få fall? De har haft en jämnt utveckling enda sedan starten på utbrottet.
Dom jobbar för folket mycket med en uttänkt plan Singapore också.
Citera
2020-03-11, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tyvärr så kommer många att dö och även ekonomin att påverkas. Sedan kommer man under flera år framöver att skriva böcker om vad man borde ha gjort.

Kanske medför detta att kineserna slutar äta djur som fladdermöss och myrkottar!

Visst är det så. Men jag tänkte mer hur ekonomin påverkas i det större. Kommer folk jobba mer hemmifrån? Blir offentliga gym mindre populära?
Citera
2020-03-11, 04:37
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Sammanfattning o länk tack.

Det Thailändska mysteriet med att inga fall har påträffats i de populära turistmålen Phuket, Krabi, Ko Lanta, Ko Samui, Ko Panghan etc intresserar mig.

Nu är det ett tag sedan jag var i södra Siam. Men jag vill minnas att det var gott om turister från Kina, Italien o andra länder.

Turister som dricker billig sprit o ungås med flickorna i barerna. O även i vanliga fall brukar få det ena o andra i smittväg...
Fråga dig själv varför Japan också ingår?
Citera
2020-03-11, 04:38
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefenderoftheDark
Tror ni vi hittar ett Vaccin någonsin?

Inte ett som fungerar, men säkert många som vill sälja ormsalva för det såklart.

Ett tips är att inte stå först i kön.
Citera
2020-03-11, 04:39
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
I Sverige kommer det nog ligga massor av lik och ruttna i lägenheter i de mångkulturella förorterna såväl som i journalisternas kvarter i centrala Stockholm.

Ett mardrömsscenario som sannolikt blir verklighet är att massa barn i lägenheter, i villor och på gårdar runt om i landet kommer lämnas övergivna när föräldrarna är döda eller utslagna av sjukdom.

De ansvariga för detta måste straffas.
Får mig att tänka på det här klippet från den australiensiska dokumentären om coronaviruset, i vilket en kinesisk flicka som sitter på en balkong och gråter hysteriskt över att hennes mor är döende i coronaviruset:

Kinesisk flicka gråter hysteriskt över att hennes mamma är döende i COVID-19
https://www.bitchute.com/video/lSkwzatP2YRy/
Senast redigerad av NixYO 2020-03-11 kl. 05:08.
Citera
2020-03-11, 04:41
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Koll och koll men det är välkänt att man kan bli rejält illamående av det. Även huvudvärk finns bland bverkan.Man kan också få klåda och utslag, av klorokin.

Nu vet jag inte vilka doser man använder mot SARS-CoV-2 men biverkningarna är säkert dosberoende.

Kolla gärna i FASS, har inte tillfälle själv, just nu.

en 500 mg tablett använde de i Kina per dos.

Det visade sig vara mycket effektivt mot Corona där iaf.

Men det kanske blir dyrt om alla ska få det, så bättre att säga att det är ett rävgift kanske, blir billigare så.
Citera
2020-03-11, 04:41
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Varför har hongkong fortfarande så få fall? De har haft en jämnt utveckling enda sedan starten på utbrottet.
Dom tillhör A-laget liksom Singapore och Taiwan.
Citera
2020-03-11, 04:44
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Inget får hindra den nutida svenskens självförverkligande jakt på upplevelser o känslor. Tror det har att göra med alla bokstäverna i diagnoserna.

Vad menar du med det mer exakt?
Citera
2020-03-11, 04:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Fråga dig själv varför Japan också ingår?

Japan har 510 fall o 10 döda.

Thailand 50 fall o 1 död.

Lilla San Marino har lika många fall som Thailand o dubbelt så många döda.

Den vita fläcken på kartan över södra Thailand får mig att misstänka att man medvetet tystar ned det hela för att rädda vinterturist säsongen.

Hoppas jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in