2020-03-11, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
”Smärre förkylning”, fan vad trött man börjar bli på att läsa det i den här tråden.

En smärre förkylning dödar inte 600 i Italien på en knapp månad.

Kan du ge dig fan på att det gör.
Citera
Medlem
DefenderoftheDarks avatar
Tror ni vi hittar ett Vaccin någonsin?
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lur3faxen
Infectious Disease Expert Michael Osterholm Explains @ Joe Rogan

https://www.youtube.com/watch?v=cZFhjMQrVts
Orkar inte öppna skiten blev uppdaterad via Thailand Medical news det räckte för mig.
Citera
2020-03-11, 03:47
Medlem
Jag vill rikta ett stort tack till alla idioter som begav sig ut på semestrar post-Wuhan. Det sista man gör under en pågående epidemi är att ta semestrar, men ingenting bortom en atombomb verkar stoppa dessa människor från att resa ifrån sin uppenbart tråkiga och ostimulerande vardag.
Citera
2020-03-11, 03:48
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefenderoftheDark
Tror ni vi hittar ett Vaccin någonsin?
Har du slantar och är "bundis"med Billy the Gates eller Merlina kanske väntelista finns.
Citera
2020-03-11, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Jag vill rikta ett stort tack till alla idioter som begav sig ut på semestrar post-Wuhan. Det sista man gör under en pågående epidemi är att ta semestrar, men ingenting bortom en atombomb verkar stoppa dessa människor från att resa ifrån sin uppenbart tråkiga och ostimulerande vardag.

Varsegod, din jävla idiot, du hade gjort samma sak om du haft planer att lämna mammas källare. Du ska enbart hålla käften och hålla dig i källaren i hagfors, detta drabbar inte dig.
Senast redigerad av bul-11-33 2020-03-11 kl. 03:53.
Citera
2020-03-11, 03:54
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Inte i svergie, kul kuriosa jag hade som är smittad med corona hade biljetter och hade sett fram emot melodifestivalen med mina döttrar, lät mitt ex ta min biljett och gå i mitt ställe, barnen blev ledsna! Undrar hur många som gick dit för att "vara bra förälder" för att inte göra barnen ledsna..Och det var innan jag va konstaterad, kände mig dock "lite förkyld"
Det behöver inte vara något större evenemang. Det finns ett allmänt mentalt motstånd mot att tro att det är allvar när allt känns normalt och en liten förkylning är ju helt normalt. Skulle också tro att det finns ett mentalt motstånd hos ickehypokondriker att gå till doktorn (eller snarare att gå och bli testad för Covid i det här fallet) för en liten förkylning.

Den mentaliteten måste brytas och jag tror det är dags för vissa regeringar att börja hamra på krigstrummorna för att folk skall ta det här på allvar och börja stanna hemma om de inte måste ut.
Citera
2020-03-11, 03:56
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1

Inget får hindra den nutida svenskens självförverkligande jakt på upplevelser o känslor. Tror det har att göra med alla bokstäverna i diagnoserna.
Citera
2020-03-11, 03:58
Medlem
Covids avatar
Evolution is stepwise and accrues mutations gradually over time, whereas synthetic constructs would typically use a known backbone and introduce logical or targeted changes instead of the randomly occurring mutations that are present in naturally isolated viruses such as bat CoV RaTG13. In our view, there is currently no credible evidence to support the claim that SARS-CoV-2 originated from a laboratory-engineered CoV.

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/22221751.2020.1733440

Det faller också på sin orimlighet att Kina skulle utveckla ett så uselt vapen!

Vidare kommer viruset inte från Huanan (marknaden) annat än indirekt. Det hamnade där med någon fladdermus från annat håll.

Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Jag tror det men hur fort beror nog på om det är ett biovapen eller om det är från djurmarknaden.
Jag är ingen foliehatt men tycker ändå biovapen spåret bör utforskas då kinas första nationella bio-lab level 4 just ligger i Wuhan. Det är en intressant koppling. Men vaccin tror jag på oavsett, även om det är ett biovapen så vill säkert de tjäna pengar på det tillslut om det nu skulle föreligga så. Jag håller alla alternativ öppna fram tills att vi vet men på sikt tror jag på ett vaccin.
Citera
2020-03-11, 04:04
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Evolution is stepwise and accrues mutations gradually over time, whereas synthetic constructs would typically use a known backbone and introduce logical or targeted changes instead of the randomly occurring mutations that are present in naturally isolated viruses such as bat CoV RaTG13. In our view, there is currently no credible evidence to support the claim that SARS-CoV-2 originated from a laboratory-engineered CoV.

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/22221751.2020.1733440

Det faller också på sin orimlighet att Kina skulle utveckla ett så uselt vapen!

Vidare kommer viruset inte från Huanan (marknaden) annat än indirekt. Det hamnade där med någon fladdermus från annat håll.

Finns ju dock denna studie: Uncanny similarity of unique inserts in the 2019-nCoV spike protein to HIV-1 gp120 and Gag

"This uncanny similarity of novel inserts in the 2019- nCoV spike protein to
HIV-1 gp120 and Gag is unlikely to be fortuitous"

Men ja för detta får man ha en annan tråd. Om en stat vill mörkelägga så kan man nog räkna med att hitta studier som motsäger att det är ett biovapen. Så för att hitta sanningen så behöver man nog nästan utbilda sig själv till en bioingenjör antar jag. Nåja, skitsamma begränsa spridningen behövs göras i bägge fallen.
Citera
2020-03-11, 04:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Socialstyrelsen och Folkhälsomyndigheten gjorde nyligen en inventering och analys av läget, allt blev belagt med sekretess!

Att sekretessbelägga en analys o inventering är bland de mest briljanta og kortfattade sammanfattningar jag stött på.

Något som även borde få landets trögdjur o sengångare att reagera, men ikke....
Citera
2020-03-11, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Berätta mer du som verkar ha koll. Jag vet bara att det används mot malaria.
Koll och koll men det är välkänt att man kan bli rejält illamående av det. Även huvudvärk finns bland bverkan.Man kan också få klåda och utslag, av klorokin.

Nu vet jag inte vilka doser man använder mot SARS-CoV-2 men biverkningarna är säkert dosberoende.

Kolla gärna i FASS, har inte tillfälle själv, just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in