2020-03-11, 01:26
  #80041
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Varför skulle det göra det?

Myten att detta virus härstammade ifrån djurmarknaden är debunkad.

Idag vet man inte hur det uppstod, men att det uppstod utanför Kina och sedan fördes in landet anses som troligast. I ett Biolab antagligen.

Om det läcktes medvetet eller av misstag är den stora frågan.

Ska detta medföra något av värde så borde det därför vara att man förbjuder alla biolab att ta fram nya virusstammar överhuvudtaget. De främsta aktörerna inom detta område är idag USA och Israel.

Du är helt ute och fantiserar. COVID-19 kommer inte från ett biolabb utan mer som ett resultat att högbefolkade nationer äter allt som rör sig samt att försäljning sker på marknader som aldrig skulle finnas.
Citera
2020-03-11, 01:26
  #80042
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag undrar HIV medicin fungerar. Corona borde vara ett helt annat virus.

Undrar också det.
Det var en ljudinspelning i ett samtal mellan läkare i norra Italien där den ena läkarn sa just detta.

Finns postat här i denna tråden längre bak. Igår.

Jag tror de är extremt desperata att rädda liv så de försöker göra så gott de kan. Ett bevis på att det är kört för dem, att de står på knäna.

Att de använder HIV medicin betyder att de på så sätt försöker stabilisera sk CD4+ T-hjälparceller, alltså stärka immunförsvaret så lungorna på så sätt inte sätts ur spel.

Eftersom de flesta får dubbelsidig lunginflammation pga infektion och därmed sänkt immunförsvar så använder de HIV medicin som används OCKSÅ på patienter med svår lunginflammation då de utvecklat AIDS.

Alltså låter det lite för osannolikt än vad det är.
Citera
2020-03-11, 01:27
  #80043
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
I Italien improviserar läkarna med vad de än har.
De säger att de ofta ger cocktail med blandning av HIV medicin.

Sjukt
Jag har helt ärligt läst cocktail av hiv/cancer/malariamedel

Alla har starka biverkningar...
Citera
2020-03-11, 01:27
  #80044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Lugn, hittar inte artikeln nu men igår så läste jag en artikel på Aftonbladet, en Svensk kille som var smittad.
Hans största bekymmer var att han blev uttråkad av att inte få gå o jobba gymma handla .....

(Förmodligen redan tagits upp i tråden.)

Och? Symptomen är inte statiska. De kan förvärras
Citera
2020-03-11, 01:27
  #80045
Medlem
Smoothmans avatar
Chris Martenson som bl a innehaft höga positioner i läkemedelsindustrin och kommer med dagliga rapporter och kommentarer om Coronaviruset och dess effekter på hälsa, samhälle etc, säger nu i sin senaste video att Sverige, Danmark, Nederländerna, Schweiz och USA har gjort ett riktigt uselt arbete i att begränsa smittspridningen, ca 2 minuter in i videon:

https://www.youtube.com/watch?v=K0HYh6zjTUo
Citera
2020-03-11, 01:28
  #80046
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Du är helt ute och fantiserar. COVID-19 kommer inte från ett biolabb utan mer som ett resultat att högbefolkade nationer äter allt som rör sig samt att försäljning sker på marknader som aldrig skulle finnas.

Det sorgliga med denna historia är att Kina förbjöd wet markets med vilda djur redan efter SARS 2003, men det dröjde inte länge förrän det var tillbaka. Hade förbudet hållits permanent hade detta inte behövt hänt.
Citera
2020-03-11, 01:28
  #80047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det har ju sedan en månad framkommit att malariamedicin kan påverka COVID-19. Dock vet jag inte om svenska akutläkare har mottagit detta budskap och kunskap.

Man får väl tjata på läkaren och ge dem länken:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32074550-breakthrough-chloroquine-phosphate-has-shown-apparent-efficacy-in-treatment-of-covid-19-ass ociated-pneumonia-in-clinical-studies/#
Citera
2020-03-11, 01:29
  #80048
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulMeister
Det är väl ganska likt kinin som används i precis samma syfte som klorokinfosfat, det man smaksätter tonic med, extraheras från kinabark:

https://www.kryddlandet.se/kryddor/kinabark/

Men det verkar som att man ska vara försiktig med doseringen av båda om man får för sig att använda något sånt här.

Från Wiki:
Under kolonialtiden drack de brittiska officerarna tonic, som innehåller kinin, för att avvärja den beryktade malarian. Sedermera upptäckte de att tonicen smakade bättre med en skvätt gin i och det lär ha varit så den populära drinken gin och tonic skapade.

Då blir det till att inhandla tonic imorgon. Skadar inte att köpa lite Gin också.
Citera
2020-03-11, 01:29
  #80049
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har helt ärligt läst cocktail av hiv/cancer/malariamedel

Alla har starka biverkningar...

Hellre det än hosta upp lungorna tycker man.
Citera
2020-03-11, 01:29
  #80050
Medlem
Covids avatar
Epidemier tenderar att gå i vågor. I en första våg blir 10–20% smittade, och av dem blir 10% allvarligt sjuka och 5% hamnar på sjukhus. 5% av 10% av 10 miljoner är 50000 inlagda, säg över en period om fem månader. Det gör 10000 per månad, eller 5000 per 14 dagar. Det är vad man bör ta höjd för. Regeringen själv räknar med 10-15000 allvarligt sjuka.

Andra vågen är mer allvarlig och omfattar 50-70% av befolkningen. Tanken är att man då ska ha vaccin färdigt.

Citat:
Ursprungligen postat av 2020-02-26
Ja, 10%-20% är olika siffror för hur stor andel av infekterade behöver intensivvård. Det säger sig självt att Sveriges vårdsystem kommer inte kunna hantera 1-2 miljoner i ICU-vård samtidigt. Vi har endast bäddar i hundratalet.

Vet inte varför folk inte pratar mer om detta, men antagligen pga kognitiv dissonans. Covid-19:s smittsamhet är så pass hög att detta går bara att stoppa om vi upphör med all förstahands social kontakt. Vilket jag inte tror kommer kunna göras effektivt eftersom vi är redan långt gångna.

Slutsatsen är alltså att miljoner svenskar kommer få Covid-19, miljoner kommer behöva intensivvård, och till följd av detta kommer nästan alla system kollapsa och mängder av människor kommer att dö inte bara av sjukdomen utan även av olika systemfel.
Citera
2020-03-11, 01:29
  #80051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-02-26
Ja, 10%-20% är olika siffror för hur stor andel av infekterade behöver intensivvård. Det säger sig självt att Sveriges vårdsystem kommer inte kunna hantera 1-2 miljoner i ICU-vård samtidigt. Vi har endast bäddar i hundratalet.

Vet inte varför folk inte pratar mer om detta, men antagligen pga kognitiv dissonans. Covid-19:s smittsamhet är så pass hög att detta går bara att stoppa om vi upphör med all förstahands social kontakt. Vilket jag inte tror kommer kunna göras effektivt eftersom vi är redan långt gångna.

Slutsatsen är alltså att miljoner svenskar kommer få Covid-19, miljoner kommer behöva intensivvård, och till följd av detta kommer nästan alla system kollapsa och mängder av människor kommer att dö inte bara av sjukdomen utan även av olika systemfel.

Ja om vi inte har ett magiskt ess i rockärmen eller räddas av Kina
Citera
2020-03-11, 01:30
  #80052
Medlem
Kattskurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Den enda fördelen rökning har är att det döda dumskallar tidigare.

Jo, Sverige behöver nog slippa dessa fundamentalistiska fascistiska PK-ister.
&
Citat:
patients and current smokers (1.4%)
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32077115
största riskgruppen när det gäller coronaviruset är ju icke-rökare.
=
Ta det lugnt, ta en cigg..

P.S. Till troll likt Uncorruptable säges: Adjö!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in