2020-03-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Kryper i kroppen när du säger så där. Känns som den där Alienfilmen.

Nu får vi rycka upp oss alla och tänka positivt, det är inte Digerdöden som sprids över vår planet!

Slappna av och lyssna på denna käcka visa, byt bara ut Corina mot Corona. 😂

https://m.youtube.com/watch?v=ouanlAQ-QXg
Citera
2020-03-11, 00:17
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Man får skratta lite, fyra akuter i Stockholm i stabsläge..

.....

Det har ju bara börjat här som sagt, blir nog toppen bra. Finns ju ingen kapacitet alls.

Staden är förlorad så stäng ner skiten, sätt i karantän.
Citera
2020-03-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Vad jag menar är att om man exempelvis uppskattar dödligheten till igenomsnitt 2% nu så kommer den siffran sjunka betydligt när man får en bättre bild över på hur många som var sjuka.
Det lär ju vara många fler än dom bekräftade coronafallen.

Jag ska utomlands nästa v.
Om jag får influensa så kommer jag ju göra som vanligt och stanna hemma tills jag blir frisk när jag kommit hem. Jag bryr mig ju inte om ifall jag har influensa lr corona-influensa.
Så gör nog dom allra flesta, är nog bara dom som tror dom ska dö som söker vård.
Dom flesta är inte flashback hypokondriker...

Föresten, du låter väldigt barnslig när du kommer med påhopp som hjärndöd och tomte. Flashback har 18-års gräns.

Flyger du till din destination?
Kan väl i så fall bli jobbigt om du blir sjuk med coronasymptom på din resa och därmed tvingas testa dig på plats. Positivt Coronatest=isoleras i utlandet och resa hem några veckor försent eller så
Citera
2020-03-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Man får skratta lite, fyra akuter i Stockholm i stabsläge..

.....

Det har ju bara börjat här som sagt, blir nog toppen bra. Finns ju ingen kapacitet alls.
Det ser mörkt ut.
Inte så mycket att skratta åt dock.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hei. Her har en bruker postet link til:
En engelskmann som överlevt Covid-19 beskriver hur det var att ha viruset:
https://www.youtube.com/watch?v=G9oqvJ3iXGI

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Det høres oppløftende ut

Tack för länk, undrar varför han fortfarande satt i karantän efter 40 dagar?
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Nä ok, felformulerat av mig.
Poängen är att dom flesta upplever det som en vanlig influensa och dom flesta söker inte vård för det. 4000 har dött sedan utbrottet, alla gamla och/eller underliggande sjukdomar.

Vanlig influensa dödar 650.000 människor varje år.

Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag följt detta sen det startade och alla foliehattar samt grova förnekelse är en skyddmekanism som alltid kommer finnas i människor jag själv tycker om att ha balans. Har kommit fram till att bakomliggande sjukdomar samt sömn,kost,träning kan har en stor faktor därför vissa unga dör som de unga läkare för de får noll sömn och immunförsvaret blir väldigt dåligt. Där emot står det olika teorier om att lungorna,hjärtat till och med hjärnan kan ta skada av covid-19 så du har det resten av livet. Men där också ska man ta det med nypa salt för det kan vara all starka mediciner man får i sig ihop med covid eller att faktiskt covid ger kroppen stryk så du får problem med åldern som herpes. Men detta vet man fortfarande för lite om som tiden får avgöra.
Senast redigerad av kungen101 2020-03-11 kl. 00:25.
Citera
Medlem
Covids avatar
Virusets namn är SARS-CoV-2, därför ligger det närmare SARS än förkylningskronvirus. Det är SARS, i ny skepnad. Mindre dödligt, men mer smittsamt.

Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Nej.
Citera
2020-03-11, 00:19
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Nä ok, felformulerat av mig.
Poängen är att dom flesta upplever det som en vanlig influensa och dom flesta söker inte vård för det. 4000 har dött sedan utbrottet, alla gamla och/eller underliggande sjukdomar.

Vanlig influensa dödar 650.000 människor varje år.
Precis

4k jfrt med 650k.

Än finns tid till besinning. Det kan klinga av.
Citera
Avslutad
Sjukt men jag har börjat tycka Foodora låter för likt Corona. Å andra sidan vet jag inte om jag vill ha en i grårosa ställ langandes över mat i dörren i dessa tider, som dessutom varit hemma hos andra i liknande ärenden.
Senast redigerad av lone star 2020-03-11 kl. 00:21.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Fattade inte ett skit av det som stod.

Här är början av texten med Google translate.

03/10/2020, 09:10
Corona-krisen - italienarna släppte desperat rop om hjälp
«Jag har min döda syster här i sängen»
Italienska Luca Franzese delade ett chockerande samtal om hjälp via Facebook. Han är inlåst i huset med sin döda syster. Och känns låta ned av myndigheterna.

Luca Franzese publicerade ett skrämmande videomeddelande som han publicerade på Facebook.

I videon visar Franzese sin syster liggande död i sängen bakom honom.

Luca Franzese spelade senare in ytterligare en video. Han rapporterar att hans systers testresultat på Covid-19 var positivt.

Skådespelaren Luca Franzese är en del av den välkända mafia-serien «Gomorrha». Chockade nu en video av italienaren, som han publicerade på Facebook på söndagen. Det visar hans döda syster Teresa († 47). Hon dog av koronaviruset i Neapel.

Franzesiska börjar sin video med orden: «Jag har kommit till den punkt där jag måste göra det här videomeddelandet. För Italiens bästa. Till fördel för Neapel. »

«Jag vet inte vad jag ska göra»
Franzese förklarar att hans syster hade dött dagen innan. ”Förmodligen på grund av koronaviruset. Jag har väntat på svar från myndigheterna sedan igår kväll. » Franzesiska svänger mot sin syster. «Jag har min syster här i sängen. Dead. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan inte ge henne den ära hon förtjänar. »

Skådespelaren känner sig låt av myndigheterna. "Jag har kontaktat alla typer av institutioner."

I videon fortsätter Franzese att han gav återupplivning av mun till mun till sin syster för att försöka hålla henne vid liv.

«Jag ringde till läkaren. Han brydde sig inte. »
Hans systers husläkare brydde sig inte heller. "Han kom inte till vårt hus för att ta hand om Teresa. Min syster hade någon slags epilepsi. Hon var en riskpatient. Men det spelade ingen roll för alla. »

Hans syster hade influensa med koronaliknande symtom före hennes död. "Och vi insisterade på att göra testet." Räddningsarbetarna borde dock inte ha haft testpaketet med sig. "De kom tillbaka sent på natten för att ta testet."

«Dessa bastards lämnade oss till våra egna enheter»
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
*Viruset kan färdas upp till 5 meter och stanna i luften i 30 min.
https://archive.li/2YKrJ

*Alla smittade som "tillfrisknat" visade fortfarande positivt efter 2 veckors uppföljning.
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2762452

*Kvinna i Japan behandlad för Cvodi-19 testade positivt efter att tillfrisknat.

http://archive.is/HjykE

*Inkubationstiden kan vara upp till 24 dagar. 10 dagar längre än tidigare trott.
https://archive.li/8dsa9

*29-årig doktor död av viruset
https://archive.li/zImUv

*Neurologiska skador av covid-19
https://archive.li/E2CiO
Citera
2020-03-11, 00:20
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det här är hemskt. När sjukvården inte fungerar. Han gjorde mun mot mun på sin syster så han lär också vara smittad.

Hemsk misär. Om två veckor är vi kanske där, anhörig får agera respirator och turas om i skift för att hålla igång andningen på en sjuk familjemedlem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in