2020-03-10, 23:52
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Huh?

Svarade precis på det du skrev att man får köpa det man vill för sina egna pengar
Citera
2020-03-10, 23:53
Medlem
GoldTalons avatar
Hej TS.

Många preppers beställer mat från prepper-hemsidor.
Sådan mat kostar mer än fryst dafgårds.

"Survival of the fittest" gäller vid en katastrof.
Mitt råd är att försöka skaffa ett vapen och helt enkelt råna människor med mer mat etc.
Det kommer passa ditt kommunistiska sinnelag.

Hade TS bott i USA hade hen varit död för decennier sen.

Jag hoppas du blir en middag som kommer ge en fruktansvärd diarré till ett gäng somaliska rövare efter WTSHTF
Citera
2020-03-10, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Svarade precis på det du skrev att man får köpa det man vill för sina egna pengar

Aha, ett konstaterande med ett frågetecken?
Aja, bara lite ovan med ditt sett att skriva på.
Citera
2020-03-11, 00:13
Medlem
”Länsar hyllorna”? Vadå länsar hyllorna? Prepping handlar väl om att under lång tid innan en stor händelse förbereda med förnödenheter? Om jag åker och storhandlar matvaror och ställer i ett förråd hemma NU länsar jag knappast hyllorna mer än den genomsnittliga barnfamiljen.

Om jag som enskild kund i en matvarubutik väljer att köpa mycket av något så är det väl upp till butiken att fylla på sen då. Och om du som annan kund kommer till en tom hylla får du väl återkomma en annan dag.

Man preppar ju för att undvika att hyllor är länsade när katastrofen väl kommer.

Förstår inte dina argument och dina frågor.
Citera
2020-03-11, 00:14
Medlem
När kriget kommer, tror ni prepparna kommer stå sin mark och kriga likt en MAN?

Nej du, dessa hobbynassar och preppers kommer springa ut i skogen direkt, roffa allt de kan och springa och gömma sig.
Kan bara säga att som kvinna tappar man all respekt för de män som inte stannar kvar och krigar för sitt land och sitt folk. Sådana män förtjänar inte att få föra sina gener vidare.

En riktig MAN han stannar kvar och kämpar med sitt liv som insats. En sådan man skall förbli odödlig just därför att han inte räds en kris.

Som kvinna ser jag den kommande krisen som ett utmärkt tillfälle att gå ner i vikt och sedan kommer jag slänga mig i någon modig mans armar och hoppas att han räddar mig.
Citera
2020-03-11, 00:18
Medlem
Tvärtom. En äkta prepper är ju alltid förberedd så att när ett krisläge kommer belastas systemen mindre. Ju fler preppers, desto mindre belastning.

Tänk vad bra om sveriges regioner preppat vårdmateriel...
Citera
2020-03-11, 00:31
Medlem
henrikos avatar
Finns egentligen inte något annat val än att ha pasta och bönor hemma, i alla fall för några veckor, om man tänker efter litegrann. På 90-talet fanns förråd som staten kunde dela ut mat ur i händelse av kris. Dessa har dock rationaliserats bort till förmån för andra politiska projekt. Nu är det upp till den enskilde om hen vill äta i händelse av kris.
Citera
2020-03-11, 00:40
Medlem
Nej preppers är inget negativt för dig eller samhället. När folk bunkrar i tid kommer handlarna bara öka beställningarna av varor från producenter och mer mat importeras och produceras.

Först när leveranser upphör eller minskar kraftigt så är det själviskt att "roffa åt sig" så att andra mer behövande blir utan.

Preppers som handlat färdigt innan dess har gjort något positivt för matförsörjningen.
Citera
2020-03-11, 00:43
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeilSeiGegrust
När kriget kommer, tror ni prepparna kommer stå sin mark och kriga likt en MAN?

Nej du, dessa hobbynassar och preppers kommer springa ut i skogen direkt, roffa allt de kan och springa och gömma sig.
Kan bara säga att som kvinna tappar man all respekt för de män som inte stannar kvar och krigar för sitt land och sitt folk. Sådana män förtjänar inte att få föra sina gener vidare.

En riktig MAN han stannar kvar och kämpar med sitt liv som insats. En sådan man skall förbli odödlig just därför att han inte räds en kris.

Som kvinna ser jag den kommande krisen som ett utmärkt tillfälle att gå ner i vikt och sedan kommer jag slänga mig i någon modig mans armar och hoppas att han räddar mig.
Ok, historiskt sett har det tett sig tvärtom.
Men, dagen då samhället kollapsar eller krig utbryter, kommer du istället att kasta din knubbiga kropp i famnen på en resurssvag man?
Citera
2020-03-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Ok, historiskt sett har det tett sig tvärtom.
Men, dagen då samhället kollapsar eller krig utbryter, kommer du istället att kasta din knubbiga kropp i famnen på en resurssvag man?

För det första — jag är inte knubbig. Men är alltid bra att testa sina gränser och se hur länge man kan överleva utan mat. Jag satsar på 2 månader. För det andra är det mer attraktivt med en man som kan fiska och jaga. Så jag hoppas på lite äventyr. Hur spännande är det med en man som har lagrat spagetti för tre år framåt då?!
Citera
2020-03-11, 00:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Låter som en bra ide.

Och som jag skrev tidigare har inte alla råd att bunkra. Hur ska en sjukskriven person bunka? Eller någon på försörjningsstöd? Eller studenter. Ensamstående föräldrar. Dem har inte råd att samla på sig allt. När samhället stänger ned så kommer man ändå ha möjlighet att åka ut med varor hem till folk. Förutsatt att det fnns varor kvar då efter att alla preppers roffat åt sig allt åt sig själva.
Du har käkat närodlat ekologiskt grönfoder medan jag ätit självlysande ful-kött från Tyskland och Danmark och nu gnäller du på att jag köpt på mig mat för att klara en katastrof? Medan du varit ute och demonstrerat mot allt, särskilt oljebolagens nybygge, värphönornas rätt till en pinne och din rätt att gifta dig med en okönad hen som du kan fritt fantisera ifatt med.

Nu generaliserar jag väldigt fult och hårt, är medveten om att du inte är Greta själv som står och slår dig på brösten, men du generaliserar själv rätt friskt!

Det jag har som jag "preppat" köpte jag inte i går, slet det inte ur händerna på en ensamstående fyrbarnsmor direkt, det har jag handlat under lång tid och kontinuerligt roterat (ätit och köpt nytt)

Har du något att bidra med kan du sitta vid mitt bord och äta annars får du gå, i värsta fall grillar jag dig på en pinne och äter DIG!
Citera
2020-03-11, 00:59
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeilSeiGegrust
För det första — jag är inte knubbig. Men är alltid bra att testa sina gränser och se hur länge man kan överleva utan mat. Jag satsar på 2 månader. För det andra är det mer attraktivt med en man som kan fiska och jaga. Så jag hoppas på lite äventyr. Hur spännande är det med en man som har lagrat spagetti för tre år framåt då?!
Nja.
Nu är det upplysningsvis så att prepping, survivalism, jakt o fiske går hand i hand.
Garanterat, är en övervägande del av users som ringas på detta delforum just fiskare o/eller jägare. Inte svart/vitt, som du trodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in