Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Låter som en bra ide.
Och som jag skrev tidigare har inte alla råd att bunkra. Hur ska en sjukskriven person bunka? Eller någon på försörjningsstöd? Eller studenter. Ensamstående föräldrar. Dem har inte råd att samla på sig allt. När samhället stänger ned så kommer man ändå ha möjlighet att åka ut med varor hem till folk. Förutsatt att det fnns varor kvar då efter att alla preppers roffat åt sig allt åt sig själva.
Du har käkat närodlat ekologiskt grönfoder medan jag ätit självlysande ful-kött från Tyskland och Danmark och nu gnäller du på att jag köpt på mig mat för att klara en katastrof? Medan du varit ute och demonstrerat mot allt, särskilt oljebolagens nybygge, värphönornas rätt till en pinne och din rätt att gifta dig med en okönad hen som du kan fritt fantisera ifatt med.
Nu generaliserar jag väldigt fult och hårt, är medveten om att du inte är Greta själv som står och slår dig på brösten, men du generaliserar själv rätt friskt!
Det jag har som jag "preppat" köpte jag inte i går, slet det inte ur händerna på en ensamstående fyrbarnsmor direkt, det har jag handlat under lång tid och kontinuerligt roterat (ätit och köpt nytt)
Har du något att bidra med kan du sitta vid mitt bord och äta annars får du gå, i värsta fall grillar jag dig på en pinne och äter DIG!