2020-03-10, 23:33
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad innebär det Löfven pratar om att eventuellt en framtida karantän kan bli aktuellt? Att vi inte får gå ur huset?
Woot? Kom just hem. Hittar inte detta i en snabb scanning. Var hörde du det här någonstans?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Jag har hört Umeå från hyfsad säker källa...
Ok men det är inte direkt Västernorrland
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Nu har Norge tagit ledningen igen. 400 smittade, hur gör de?

De testar, Sverige har slutat testat utanför sjukhus. Helt hjärndött.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Tror ni lägenhetspriserna går ner nu i Europa när Corona härjat ett tag? Många gamlingar sitter ju på 2 stycken.

Att trängas på visningar kommer ju inte hända ur ett rent smittoperspektiv från nästa vecka så om jag ska svara seriöst så handlar det kanske inte om värdesförändringar utan om en marknad som under ett par månader fryser till is. (både köpare och säljare försvinner)

D.v.s extremt få affärer kommer göras och värdet må förändras hit eller dit men de mest drabbade blir mäklarna som inte får sina arvoden.

Sen då det svepit förbi finns det ju både fler säljare och fler köpare, men som du säger om vi får ett worst scenario där de 225 000 (ish) som är över 80 drabbas med låt oss säga 60% infekterade och 12% av de 135 000 gamlingarna som får smittan dör så är de 16 200 gamlingar som säger tack och hej, och om vi gissar på att 25% av dem bor i hem de äger så är det 4050 lägenheter extra som hamnar ut på marknaden i Sverige. Spritt över Sverige är det inga extrema mängder men kan påverka priserna nedåt under ett kortare tag. (eg kanske man kan dra av lite lägenheter till om en del gamla par fortfarande bor tillsammans dessutom)

Hur värdet på fastigheter rent allmänt kommer att röra sig är svårt att uppskatta. Hur svår blir lågkonjunkturen? Eller kommer fastigheter upplevas som en tryggare investering än värdepapper? Räntan? Vart tar den vägen. Sänker riksbanken den till nya rekordnivåer då allt detta är klart?

Disclaimer: Jag har bevisat mig vara allt annat än ett mattegeni i tidigare poster, så ta det med en nypa salt.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2020-03-10 kl. 23:36.
Citera
Medlem
Citat:

Umeå ligger i västerbotten inte i västernorrland. De i västerbotten kan säkert vara i Umeå.
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nä men usch, detta visste jag inte. Det är ju mer hemskare än jag trodde.

Tror det är för få som är informerade vad som händer för att inte skrämma upp folk samt att man vet fortfarande för lite om viruset. Har följt detta sen det startade och det har funnits sjukt många foliehattar och förnekelse individer men det är en skyddsmekanism som finns i människor. Jag själv försöker alltid ha balans. Inte tro på allt, men ändå se vad som faktiskt kan stämma. Men det som är en stor faktor är att du inte har bakomliggande sjukdomar,sover bra,äter bra rör på dig inte att träna för hårt heller för är också livsfarligt om du skulle ha covid utan att veta om det. Och ålder på din sida så verkar det gå bra, för majoritet av de som dör unga kan detta vara en av de avgörande faktor. Men som sagt vi vet för lite fortfarande. Med tiden kommer självklart en exakt information vad som stämmer. Men detta är vad jag tror efter allt man har läst. Sen om det ligger kvar i din kropp eller inte resten av ditt liv vet vi i nu läget för lite om. Så ta det med en nypa salt.
Senast redigerad av kungen101 2020-03-10 kl. 23:45.
Citera
Medlem
Gwildors avatar
Citat:

Umeå ligger inte i Västernorrland 😄
Citera
2020-03-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Nja, inte i det perspektivet fler dör av andra sjukdomar alt ålderdom just nu.
Fast fler dör ju pga överfulla sjukhus eftersom de inte går den vård de behöver virus eller ej
Citera
Medlem
Citat:

Umeå är inte Västernorrland men finns en familj som är smittad där också.
Citera
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Tror du på allt du läser?
Vad är det för fråga? Jag konstaterade en sak och ville få verifierat ifall det finns någon sanningshalt i det. Skapa diskussion helt enkelt. Det är väl det som görs här i tråden. Diskuteras.
Citera
2020-03-10, 23:35
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
En engelsman som överlevt Covid-19 beskriver hur det var att ha viruset:

https://www.youtube.com/watch?v=G9oqvJ3iXGI

Bara som en vanlig influensa var det någon som sa
Citera
2020-03-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Umeå ligger i Västerbotten.

Jag vet men jag har ändå hört Umeå. Kan inte göra något åt det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in