2020-03-10, 23:17
Medlem
Lever vi inte i den mest spännande tiden på årtionden? ingen kan förutse vad som kommer att hända, inte ens Anders Tegnell!
Citera
2020-03-10, 23:18
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Skulle va intressant om nån visselblåsare eller liknande avslöjar vad FHM o regeringen säger bakom stängda dörrar.

Ingenting.
De smsar bara till varandra vad de ska säga på nästa presskonferens, medan de gör iordning sin egen segelbåt för att dra till Franska Polynesien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad skulle du gjort på semestern då?
Åkt till Italien???
Det finns inte en enda Coronafri fläck kvar på denna jord, och att frottera sig med svettiga sommarvarma turister fulla med virus kanske går bort ändå...

Om du ska svänga ut detta hjärtat så vill jag ge dig den chockartade nyheten att det här är bara början i Sverige. Vi går imorgon in i så kallad fas 2 och om ca 2, 5 vecka har vi nått lite värre tillstånd än Italien. Vi kommer ha kontroll på läget om ungefär 1,5 år från nu och tills dess så behöver du nog överväga att säga upp dig eftersom din chef inte lär acceptera 1,5 års semester
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Någon klarhet om man blir immun om man har fått det?

Om det är så, så kan jag tänka mig ta smällen nu när sjukvården inte har ballat ur.

Experterna påstår det trots enstaka motbevis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Lever vi inte i den mest spännande tiden på årtionden? ingen kan förutse vad som kommer att hända, inte ens Anders Tegnell!

Jag älskar det, känns som man lever i en film.
Citera
Medlem
Tror ni lägenhetspriserna går ner nu i Europa när Corona härjat ett tag? Många gamlingar sitter ju på 2 stycken.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Jag scrollar alltid förbi Hew18 för du kan inte argumentera med en idiot, han sänker ner dig till sin nivå och vinner av erfarenhet.

Han vinner inte ett skit tro mig.

För mig handlar det inte om att vinna mot honom/henne. Jag vill mer förklara läget, sätta muppen på plats och blotta idiotin i sin helhet.
Citera
2020-03-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Kontaktade idag den lungmottagning där jag behandlas för att få något tydligt svar på vad sjukvården rekommenderar för oss lungsjuka.

Och försöka tigga till mig ett intyg som gör mig arbetsbefriad då jag dagligen måste åka kommunalt till jobbet.

Icke!
Nu blir det att be en läkare att sjukskriva mig på heltid i stället.

Vården följer till punkt och pricka det FHM säger. De säger undvik folkmassor om du tillhör riskgrupp. Kollektivtrafiken är en folkmassa. Gå i stället.

Gå en mil till jobbet och sedan en mil hem är inte rimligt. I mitt fall motsvarar det ett maratonlopp med den lungkapacitet jag har.

Tur kanske att jag alltid hostar. Då får man ju vara hemma nu.
Tycker synd om dig!
Akta dig för detta virus på riktigt.
Primära dödsorsaken är just kvävning i lungorna. Detta virus attackerar bägge sidor :/
Är orolig för person med astma, vi har ordnat fram alla mediciner nu innan.
För dig kanske det blir en dödsdom :s

Vilken åldersgrupp tillhör du? Mellan ex 30-39 ? På ett ungefär så kan jag ge info om dina utsikter så kan du själv räkna på din stads invånare med min siffra så har du sannolikheten samt procentangivelse
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Du får väl vänta tills halvfeta milleniums börjar insjukna och sjukhusen redan är överbelastade.
Är nog inte alla de som klarar en dubbelsidig lunginflammation utan medicinsk hjälp.

Ni har så bråttom hela tiden.

Exakt dessa unga som byggt sin kropp av skräpmat och lyckats utveckla diabetes i unga år, lär få kämpa för att överleva.
Citera
Medlem
Intervju med en läkare i Lombardy som koordinerar intensivvårdsplatserna. Medianåldern för intensivvård för covid-19 är 64 år, Senaste veckan har han sett en ökning av yngre personer, t.ex. intuberade de en 20 år man.

Citat:
“This is worse than a bomb because a bomb is an event that is limited in time and space”

"avoid a lot of people getting sick" or "this disease will overwhelm your system"

https://www.youtube.com/watch?v=9mrPHO-nkVE
https://www.reddit.com/r/China_Flu/comments/fgle6n/coronavirus_worse_than_a_bomb_on_italy_says/
Citera
2020-03-10, 23:20
Medlem
Folkhälsomyndigheten tillsammans med Anders Tegnell i synnerhet och korrupta horungarna socialdemokraterna med deras efterblivna mongoloid till ledare Stefan Löfven är dom skyldiga till i princip allt jävla skit som detta kommer medföra. Man tillät och tillåter plan landa, man förbjuder inte folksamlingar, man testar inte folk, man bagatellsierar riskerna. Brinn i helvetet era jävla horungar och ta med era väljare.
Citera
2020-03-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Tror ni lägenhetspriserna går ner nu i Europa när Corona härjat ett tag? Många gamlingar sitter ju på 2 stycken.

Bra nämnd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in