2020-03-10, 23:05
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Nu beter du dej som ett troll. Som inte har något vettigt att komma med.

Jag skulle vilja påstå att det är sådana som ni som är livsfarliga för samhället. Hysterin är det som kommer skada bra många fler människor än viruset i sig (som av allt att döma inte är värre än en influensa), och ni eldar på hysterin, med en massa trams teorier och rena rama lögner, och du påstår att jag inte är kvalificerad? Du har kanske rätt, jag kommer med fakta medens ni kommer med lögner och foliehatts teorier. Du har rätt jag är inte kvalificerad för det, och det är jag glad för.

Fakta?
Vilken fakta?

Du skrev vi är 1000ggr farligare än Coronaviruset 🤭 är det fakta?
Går det ens att mäta?
Kan man ställa de två faktorerna mot varandra på riktigt?

Sluta tjafsa emot bara för att rädda dig själv från total förnedring, du sjunker bara djupare i allas ögon här.

Kom med RIKTIG fakta med trovärdig källa eller håll käft.
Citera
2020-03-10, 23:06
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta har varit FHMs plan hela tiden. Man skall låta viruset spridas fritt för då tror man att det går fortare. Karantän anses bara dra ut på förloppet. Men vilka konsekvenser det får om man inte vidtar några åtgärder alls är svåra att överblicka. Kanske kulmen passeras något snabbare, men det kommer att bli enormt många samtidigt smittade så vård är bara att glömma. Alla sjuka över 60 kommer i princip att dö. Många kommer att stänga in sig i sina hem och bara gå ut för att handla. Man blir tvungen att skydda sig själv när inte samhället gör det.

Jag lovar dig att alla sjuka över 60 år kommer inte att dö. Det är en riskfaktor att vara äldre men viruset har även tagit livet av människor i 20 och 30 års åldern, ändock om detta är ovanligt.
Citera
2020-03-10, 23:06
Medlem
WhiskeyTangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Fast handsprit innehåller glycerol för att motverka uttorkningen...men kanske fungerar det inte fullt ut?

Jag är också nyfiken på hur rekommenderat bruk av handsprit vs tvål & vatten är för att uppnå samma effekt.
Tvål och vatten framställs av FHM som ett bättre alternativ än handsprit mot Corona, men jag har inte sett dem ge någon motivering till varför det är så, och hur man isåfall ska använda handsprit för att få samma resultat som tvål och vatten.

Tvål och vatten ska vara bättre eftersom tvålen gärna binder sig till lipiderna (fett) som är en av virusets tre beståndsdelar (övriga två är RNA och div protein). När lipiderna binder sig till tvålen bryts viruset isär och inaktiveras. Alkoholen å andra sidan är inte ”giftig” för viruset på samma sätt som för bakterier, men det kan också i viss mån binda till sig lipiderna, dock inte lika effektivt som tvål och vatten.
Citera
2020-03-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Står på förpackningarna. Effekt redan inom xx sekunder etc. Handdesinfektion överlag börjar verka efter ca 60 sec gnuggande
Jo men jag tänker att det vore viktigt att veta hur man bör använda det specifikt för Corona.
Jag gissar att det inte är samma verkningstid mot bakterier som för virus. Och oklart för mig om det har samma verkningstid för alla virus.
Citera
Medlem
Den enda nyheten jag hoppas få läsa är att skolorna stänger.

Vad händer när handläggarna på soc som skriver ut socbidrag och handläggarna på försäkringskassan blir sjuka. Bidrag som blir försenade eller inställda. Folk som inte kan betala sina hyror osv.
Citera
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
Amerikanska regeringen och deras experter kommer dö som flugor..står på minsta möjliga scen som packade sillar och harklar sig och spottar och fräser på samma mic. Hahaha det är nästan komiskt
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Ingen under 60 har dött i Italien, enligt många här på flashback så kommer alla dö. Igår så var det folk som jämförde corona med digerdöden.
Du får väl vänta tills halvfeta milleniums börjar insjukna och sjukhusen redan är överbelastade.
Är nog inte alla de som klarar en dubbelsidig lunginflammation utan medicinsk hjälp.

Ni har så bråttom hela tiden.
Citera
2020-03-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Man blir hypokondrisk av att läsa tråden. Finns ingen vård, inga mediciner, maten snart slut och ekonomin går ner. Finns det något som talar för att det kan gå bra? Eller är läget helt hopplöst?
Det som talar för att det går bra är att människan i vissa historiska lägen växt i farans stund (förlåt om det är lite av en plattityd). Mänskligheten har rest sig ifrån svårare farsoter än så här, så som böldpesten.

Att vi är otroligt anpassningsbara och dessutom smarta är till vår fördel, rent evolutionärt. Kunskapen om viruset växer varje dag, och därmed ökar chansen att besegra det.

Men innan dess kommer detta lömska virus sätta mycket på prov. Vi får se exakt hur illa det blir.
Citera
2020-03-10, 23:10
Medlem
RadioDDR1s avatar
Just nu är rikets enda chans att isolera Stockholm. Kommer inte att hända, vad som kommer att hända är att 08rna kommer att förpesta resten av Sverige. Inom några veckor är hela Sverige satt i karantän och ett svenskt pass är inte värt papparet det är skrivet på.
Citera
Medlem
28dagar-senares avatar
Om det är så illa att vi ska medvetet smittas så gör FHM och våran kära regering precis rätt saker, och sedan när landet ligger i limbo så som att dra bort ett plåster på ett barn och väntar på att mamma ska trösta så finns det stöd och lån.
Vi tar den smällen och med lån från stora banker kommer våran produktion igång som i alla andra länder, ingen ränta men skuldsatta and the show must go on.

Jag har ingen foliehatt men bara en tanke för jag förstår inte hur man kan göra så många fel som våran regering har gjort för att "försvara" oss medborgare, jag förstår inte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag lovar dig att alla sjuka över 60 år kommer inte att dö. Det är en riskfaktor att vara äldre men viruset har även tagit livet av människor i 20 och 30 års åldern, ändock om detta är ovanligt.

Jo så är det. Även de yngre åker ned i träkistor.
20-29 åringar har ca 21 dött
30-39 åringar har ca 54 dött

Så i Kina av 80.000 sammanlagt är ju det bra odds
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Så det finns ljus i detta Coronamörker. Så det finns en anledning att kliva upp imorgon och inte bara ligga kvar och ge upp.

Ligg kvar i sängen i 1,5 år till du. Sedan kan du sticka ut näsan igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in