Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Det är simpel logik. En krossad ekonomi är betydligt mer skadlig än ett virus som inte är värre än vanlig influensa. För viruset ska motivera de åtgärder som görs av vissa, så bör detta vara ett virus som är ett hot emot människans överlevnad, och det kan väl inte ens ni påstå att den är.
Ni är idioter för ni inte förstå att hysterin är mer skadligt än viruset, och ni är idioter för ni inte förstår att man inte kan räkna dödligheten som ni gör.
Jag påstår att detta virus är ett hot mot människans överlevnad.
Det är ingen som har sett något liknande virus som detta förut. Det tystas ner mycket runt hur många som egentligen smittas och dör.
Vad jag inte förstår är varför sådana som du som vill stoppa huvudet i sanden sitter här inne och bråkar. Vi har suttit här sedan i Januari och sagt att allt detta kommer att hända, var redo, gör åtgärder nu. Ingen har lyssnat, för många har inte velat ta till sig hur otäckt detta kan bli.
Vill du dra på dig ett virus så varsågod. Men vi andra som vill överleva kan ju få göra riskbedömningar och diskutera åtgärder i lugn och ro.
Det finns inga "riskgrupper". Vi är alla ett mål för detta virus. Jag vill veta allt jag kan göra för att de mina ska klara sig. Vad virusförnekarna på Flashback tycker om det är ju inte så himla intressant.