Citat:
Ursprungligen postat av
fluffarn
grejen är att jag håller med dig, det skulle ha varit hårdare drag redan från första positiva testet. jag tror att i stora lag så har de insett att det börjar tappa kontroll, tror Stockholm kommer vara ner stängt inom 2 v
sen måste folk själva börja vara mer försiktiga många som bara rycker på axlarna medans man hör andra mer cyniska i affärer säga att det är kört.
har legat sjuk i 16-17dagar i influensan o har inga planer på att vara aktiv på ett tag då mina chefer kräver att jag ska vara bra innan pga viruset. många andra företag bör ta samma ansvar
Ska tillägga när du snackar om sjukhusen så har jag en vän som jobbar på ett utav dom och tycker folk nojjar på tok för mycket av viruset så det finns väl fall av skeptism även där voilket görr det ännu mer farligt antar jag.
Ja, det olyckliga är att det nu blir upp till enskilda företag och chefer. Min t ex, tycks inte det minsta oroad och skickar folk på resor och tycks inte bry sig nämnvärt. Andra kanske t o m överdriver i försiktighet. Om FHM var mer tydliga, handlingskraftiga och klara skulle det vara enklare för alla. Nu har man allt mellan livrädda på jobbet till sådana som knappt hört talas om det och tror det är en förkylning. Vi har arbetsplatser som stängt ner nästan allt som går och folk jobbar hemma, resor förbjudet osv, och andra som hotas med sparken om de inte infinner sig bums, trots lite hosta efter utlandssemestern. Det blir ett enda kaos av allt, som riskerar att fortsätta.
FHM säger att alla ska följa deras råd, men så fort en vårdcentral eller skola hittar ett "oväntat" fall är paniken i full gång, också då oftast enligt FHM:s riktlinjer.
Sjukhuspersonal i norra Italien tänkte nog samma för två veckor sedan. Nu har jag förstahandsuppgifter på att de har snudd på panik, är livrädda och går på knäna.