2020-03-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Smittspårning gör ingen skillnad som jag ser det, det handlar om att ligga före smittspridningen.

Bra tanke. Maila den till FHM och Löfven.
Citera
2020-03-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag skiter i dig. Jag bara konstaterar här att jag VET att du har fel. Det trooor på, finns inte. Finns ingen undantagslag. Jag VET att svenska staten aldrig kommer att på något sätt organisera någon undantagslag. Skillnaden mellan dig och mig är att du INTE vet det. jag försöker lära dig att det är så här, men du vägrar inse fakta. Lycka till!

I denna regeringsrapport kan du förkovra dig.

https://www.regeringen.se/49bb8d/contentassets/0d28b02e5ee046a8b4549ac4eb9874af/krisberedskapen-i-grundlagen-sou-200861

Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
För att ungjävlarna hänger med sina kompisar ändå. Bättre att ha koll på kräken så de som är sjuka kan sorteras ut.

Folk/ungar ska hålla sig hemma och det är föräldrarnas ansvar att se till!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Haha ja! Trodde inte Flashback missat detta.

LÄS DETTA ALLA - REGION STOCKHOLM HAR IDAG SLUTAT MED SMITTSPÅRNING OCH TESTA MÄNNISKOR MED LINDRIGA SYMTOM HEMKONNA FRÅN HÖGRISKOMRÅDEN.

SE DAGENS PRESSKONFERENS 14.00

ENBART DE FALL SOM INKOMMER TILL SJUKHUS TESTAS HÄDANEFTER FÖR CORONA FÖR ATT SKYDDA SJUKVÅRDSPERSONAL.

Nej, jag har bara sett att de sagt att det finns tecken till samhällssmitta. Men att det inte räcker med enstaka fall.
Citera
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Hela ditt inlägg styrker att tänkande inte är din starka sida.

Ok, vill du utveckla på vilket sätt jag är dum i huvudet? Det skulle göra det lättare för mig att att sluta vara dum i huvudet om du bemötte argumenten.
Citera
2020-03-10, 21:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Att barn i Sverige inte kan bli smittade.

Jo, tjena...

FHM är ju ett rent skämt! Det handlar BARA om pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Vilket datum började det gå åt pipan på riktigt för Italien?

Vi skulle vara 10-11 dagar från situationen där hela lombardiet sattes i karantän. Det var för tre dagar sen. Vi har med någon dags gräns passerat punkten där Sydkorea satte in tuffa åtgärder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Men ni är totalt hatade i tråden.

Håll käften bara. Ingen orkar med er längre.

I region Stockholm har man slutat smittspåra, sades på presskonferens idag 14.00

Men någon måste ju säga emot idiotin och alla direkta lögner som sprids här. Men jag förstår att ni foliehatter vill sprida all ert trams utan att någon säger emot.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
grejen är att jag håller med dig, det skulle ha varit hårdare drag redan från första positiva testet. jag tror att i stora lag så har de insett att det börjar tappa kontroll, tror Stockholm kommer vara ner stängt inom 2 v

sen måste folk själva börja vara mer försiktiga många som bara rycker på axlarna medans man hör andra mer cyniska i affärer säga att det är kört.

har legat sjuk i 16-17dagar i influensan o har inga planer på att vara aktiv på ett tag då mina chefer kräver att jag ska vara bra innan pga viruset. många andra företag bör ta samma ansvar

Ska tillägga när du snackar om sjukhusen så har jag en vän som jobbar på ett utav dom och tycker folk nojjar på tok för mycket av viruset så det finns väl fall av skeptism även där voilket görr det ännu mer farligt antar jag.

Ja, det olyckliga är att det nu blir upp till enskilda företag och chefer. Min t ex, tycks inte det minsta oroad och skickar folk på resor och tycks inte bry sig nämnvärt. Andra kanske t o m överdriver i försiktighet. Om FHM var mer tydliga, handlingskraftiga och klara skulle det vara enklare för alla. Nu har man allt mellan livrädda på jobbet till sådana som knappt hört talas om det och tror det är en förkylning. Vi har arbetsplatser som stängt ner nästan allt som går och folk jobbar hemma, resor förbjudet osv, och andra som hotas med sparken om de inte infinner sig bums, trots lite hosta efter utlandssemestern. Det blir ett enda kaos av allt, som riskerar att fortsätta.
FHM säger att alla ska följa deras råd, men så fort en vårdcentral eller skola hittar ett "oväntat" fall är paniken i full gång, också då oftast enligt FHM:s riktlinjer.

Sjukhuspersonal i norra Italien tänkte nog samma för två veckor sedan. Nu har jag förstahandsuppgifter på att de har snudd på panik, är livrädda och går på knäna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jo, tjena...

FHM är ju ett rent skämt! Det handlar BARA om pengar.

Sarkasm så klart.
Citera
2020-03-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
FHM är bajsnödiga kuksugare tyvärr men lyckligtvis håller de sammanträden varje vecka med snygga powerpoints och gofika (kanske rentav ekologiskt (svenne betalar)) så därför anser sig dököttet på FHM besitta oerhörd kompetens att avgöra när insatser som att förbjuda sammankomster är verkningsfulla. Att ställa in Mellon i onödan skulle ju skada nåt oerhört.
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
FHM är bajsnödiga kuksugare tyvärr men lyckligtvis håller de sammanträden varje vecka med snygga powerpoints och gofika (kanske rentav ekologiskt (svenne betalar)) så därför anser sig dököttet på FHM besitta oerhörd kompetens att avgöra när insatser som att förbjuda sammankomster är verkningsfulla. Att ställa in Mellon i onödan skulle ju skada nåt oerhört.
Ursprungligen postat av Urbizzo
Citat:
Jag tittade på presskonferensen med folkhälsomyndigheten.
Dom fick frågan om det är dags att ställa in stora evenemang?
Svar: Vi är inte där än.

Alltså hela denna tiden har man vetat vart vi är på väg. Men väljer ändå att inte göra något pro-aktivt. Man väntar hellre - tills det är för sent - och då ska man agera -

Alltså hela tiden avvaktar man - och ligger ett steg efter viruset. Ändå vet man hur det kommer gå.

Det är otroligt att det är vuxna män och kvinnor som uppträder så aningslöst.

Dom vill vänta tills det brakar löst ..

Vad gör det om man inför lite restriktioner innan det gått för långt. Då är det ju bara att lätta på restriktionerna och säga att det var i förebyggande syfte.

Det är ju otroligt om dom inte kan förstå skillnaden mellan en mello och vårdsverige som går i botten. Danmark har ju ställt in alla större evenemang..
Citera
2020-03-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hur skulle vi kunna gå åt en annant håll när vi inte agerar på något sätt?

Det jag ville belysa var att det kan bli sämre snabbare än vad man kan tänka sig.

Två veckor är relativt kort tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in