2020-03-10, 21:17
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Att barn i Sverige inte kan bli smittade.
Stänga förskolor och skolor betyder att föräldrar måste vara hemma med barnen.

=mindre skatteintäkter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Imorgon kommer det första dödsfallet.# ligger i respirator och är riktigt dåliga.Sverige verkar förlora kampen mot Corona.Sverige är mer intresserade av att ta emot flyktingar än att sköta sin egen befolkning.Sjukvården är katastrofal och då det gäller antalet sjuksängar/capita ligger landet längst ned i Europa.De som styr Sverige är antingen väldigt inkompetenta eller har annan agenda.Tro mig ,svenskarna kommer att fly landet om några veckor.De kommer att välja Finland.

Men om smittan börjar sprida sig i utsatta områden då kommer säkert politikerna att reagera. En enda nyanländ är värd mer än 1000 svenskar. Dessa gullegrisar skall ju inte behöva råka ut för något så hemskt om de har flytt hit från krig och andra hemskheter.

Om Svenskar flyr till Finland är de nog väldigt korkade. Finland kommer också att få sin släng av sleven och varför skulle de vilja ha in en massa svenskar som kan vara smittade.
Skall man fly någonstans så är det till varmare länder. Skulle vara kul om folk började fly till Somalia för att sprida viruset där. Tegnell skall inte känna sig säker någonstans.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Hostande, pistolviftande blattar kommer storma akuten.

Det här är ju lite av pudelns kärna - hur löser vi det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exkh
Det är redan försent då det visat symptom och då har de också redan smittat andra barn samt vuxna.

Barn kan visst bli smittade, men de klarar av sjukdomen mycket bättre än vuxna.

Dessutom smittar barn väldigt mycket mera än vuxna. De tvättar händerna mera sällan än vuxna, de älskar att stoppa sina händer och annat i vuxnas munnar. Barn gillar också att krama och pussa vuxna, även att hålla hand. Dessutom håller de inte för munnen/näsan då hostar eller nyser.

Att stänga skolor har visat sig vara ett effektivt sätt att minska spridningen av virus.

Svenska barn sprider inte någon smitta! /Vänligen FHM

Självklart förstår jag att skolor bör stängas. Det kvittar dock, myndigheterna har valt att inta en passiv roll.
Citera
2020-03-10, 21:18
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Man undrar om Tegnells resa till Somalia är väl uttänkt för att tillfälligt bli av med honom... Då passar stats-TV på att ha direktsänt extraprogram för att reda ut alla oklarheter den mannen spritt omkring sig.

Tyckte för övrigt det var ett bra, informativt program. Ingen förnekelse eller nedtoning.

Det var exakt min tanke också
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag antar att man kan försöka i alla fall. Det beror väl på hur uppenbart sjuk man är. Från Min doktors hemsida:
OK, tack för info!
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Verkligen! Och denna kvinna förutspådde
Coronavirusets antågande 2020 redan 2008, för 12 år sedan!

https://www.indiatoday.in/trending-news/story/this-book-predicted-2020-coronavirus-outbreak-12-years-ago-trending-now-1652433-2020-03-04
Ja jag vet! Jag sätter allt mitt hopp till henne. För enligt henne kommer sjukdomen försvinna lika snabbt och plötsligt som den kom. Men hon seger väl inget om hur länge den varar? Förhoppningsvis inte så länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Dom får väl inte ens komma in och testa sig för de har ju inte varit i något riskområde (Italien, Iran, Kina - sug på den logiken!

Vad pratar ni om?
Region Stockholm har slutat smittspåra vilket sades på presskonferensen 14.00 idag.
Kolla själva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Stänga förskolor och skolor betyder att föräldrar måste vara hemma med barnen.

=mindre skatteintäkter

Japp. Smittan ska flaxa fritt tydligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ja, tyvärr även pga ignoranta människor som inte bryr sig. De tänker inte på TT pga dem så kan smittan spridas till äldre och övriga i farozonen. Sen så visar det sig i tex Itslien att många unga drabbas som också behöver respiratorhjälp. Det är KAOS därborta. Och kommer bli KAOS här också. Jag hoppas att alla jag älskar klarar sig.
Det är karantän och ansträngt i Italien men det är inget kaos. Sluta skriv dynga
Citera
2020-03-10, 21:19
Medlem
Majoriteten av dom smittade kommer inte bli sjuka. Stämmer verkligen det?

Trodde majoriteten av dom smittade kommer att bli sjuka, även om det inte märks som något mer än " vanlig förkylning" för vissa.
Citera
2020-03-10, 21:19
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Jag avvaktar med Köpenham - Wien i juni och Köpenhamn - Addis Abeba - Windhoek i juli. Utvecklingen i Afrika avgör, Namibia är en sak, men Etiopen är lite knivigare. Fem timmars uppehåll i Addis kan innebära en risk.

Ännu så länge har spridningen inte kommit igång i Afrika, men risken är stor.
Tycker absolut du ska resa. Det är bara media som överdriver den här lilla förkylningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in