2020-03-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Jo, jag har en öm punkt när det gäller gapiga idioter, det erkännes.

Det var en liten patetisk öm punkt som inte kan tas hänsyn till eftersom vi pratar om viktigare saker här. Hoppas du inte lider av astma t.e.x. men jag önskar dig Lycka till, förnekelse är en risk i sig. Som du märker är jag långt mer gången i mitt IQ än vad du är och jag känner viss vördnad för dig med tanke på det. Kramar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Varför ska man testa, bara för statistik?
Finns ju inget botemedel och är man sjuk stannar man hemma.

För att se var smitta finns, om den ökar eller minskar. Och statistik över hur det går för en i olika åldrar och om det finns eventuellt andra sjukdomar eller rökning, alkohol eller fetma som påverkar.

Allt för att kunna göra planer för vård, för att förhindra smitta och för att förebygga.
Citera
Medlem
Läste 11717 att symtomen var
Torrhosta
Feber
Andnöd

Så om man inte har feber utan bara hosta så har man inte Corona? Bara undra eftersom det hostas överallt.
Man blir ju nojig när man ser eller hör någon hosta.
Citera
2020-03-10, 21:04
Medlem
Om jag blir sjuk skall jag efter 1 vecka gå till vårdcentralen för att ordna läkarintyg?

Känns ... uhm ja ni förstår då smittar man flera :/
Har man något val?
Citera
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Tveksam till det där. Kina har ögonen på sig, en hel världs ögon, så det är svårt för dem att undanhålla fakta.
Ingen vågar nysa.
Det är som farfar som hade en urgammal flaska hostmedicin som smakade så illa så pappa inte ville hosta. Eller en äldre dam som hade en burk värktabletter i skåpet, för att det fick henne att känna sig trygg av att de bara fanns där, trots att hon aldrig tagit ett enda av dem.
Citera
Medlem
Nej men nu räcker det väl med dumheter.
Först dementerar Anna Wolde och Folkhälsomyndigheten all risk (även om vi alla andra förstod den) och nu slår de på stora trumman och kallar även in statsministern som hittills gjort/lyckats, ja med vad? Önskar oss alla lycka till när lilla vi, 10 miljoner av 7 miljarder, ligger tio i topp på Corona-listan.
Citera
Medlem
pazeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Du är ju uppenbarligen blåst.

Det gick snabbt. Ditt första argument är att jag är blåst. Hade du haft en chefs-position så hade du kanske förstått vad jag menat.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Hur sjutton kan Folkhälsomyndigheten gå ut med att det "inte är en effektiv metod att stänga skolor"?

Vad bygger resonemanget på? Om folk är hemma kan de ju inte smittas eller föra smittan vidare.
Citera
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkandeAnders
Jag kan omöjligen förstå hur ni domedagsförespråkare ens överlevde finanskrisen -08, än mindre svininfluensan, HIV- och ebolaepidemin.

Sluta ha sån tilltro till vänstermedia och lugna ned er istället.

Att sjukvårdsapparaten klappar ihop i Italien är ingen domedags analys utan fakta.
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
AB-journalisten Kerstin Nilsson fick en lysande fråga i tidningens livefeed och svaret var skarpt:

Läsarfråga: Efter 8 dagar sjuk från jobb krävs läkarintyg, hur fungerar detta när man ej får åka till sjukvård med feber/förkylning och heller ej får göra ett smittprov enligt de nya reglerna? Blir man då tvingad att bege sig till arbetsplatsen eller stanna hemma utan sjukpenning?

Nilssons svar: Jag frågade socialminister Lena Hallengren om det inte var aktuellt att slopa karnsavdraget och kravet på läkarintyg under en period, men det var inget man hade på agendan. Så minn svar är – jag vet inte. Jag har funderat på samma sak.

Skatten måste in! Inga undantag
Citera
Medlem
"So far, South Korea and Taiwan are among the few countries to have demonstrated robust and consistent SOPs. This is not surprising given that each has invested heavily in infectious disease control following prior experiences with SARS and MERS. South Korea’s SOP essentially calls for five steps: an aggressive and transparent information campaign, high volume testing, quarantine of infected individuals, treatment of those in need, and disinfection of contaminated environments. These may seem like obvious measures, but proper execution is ultimately what decides their effectiveness."

https://thediplomat.com/2020/03/lessons-from-south-koreas-covid-19-outbreak-the-good-bad-and-ugly/
Citera
2020-03-10, 21:05
Medlem
Så kommer viruset att ta slut tills 70% av världens befolkning blir smittade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in