2020-03-10, 20:23
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perhaps-Probably
Det är svårt att svara på. Jag går inte heller runt och är rädd, däremot så tillhör jag inte någon av riskgrupperna. Jag kan åt andra sidan ha förståelse för dom som är det, eftersom det är ett potentiellt dödligt virus trots allt. Men rädslan borde stå till proportion utifrån riskerna, vilket det många gånger inte gör. Nu har situationen nått ett stadie där det kan utvecklas åt flera olika riktningar. För att inte dra förhastade slutsatser så tycker jag det är viktigt att basera sin oro utifrån situationen dag till dag. Dvs inte gå runt och oroa sig över ”worst case scenario” hela tiden och låta irrationell rädsla kontrollera sitt liv.
Tack för svar!
Citera
Medlem
Nu säger löfven håll en god handhygien. Det är hans råd till nationen.

Förbannade efterblivna jävla idiot. Ni som röstade på sossarna bör fängslas. jävla fittor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Är alla på båten smittade menar du?

På Diamond princess var 700 smittade 7 har dött "1% dödlighet" kanske hen syftar på (än så länge). Däremot är fortfarande 32 personer i kritiskt tillstånd, så får se vad det slutar.
Citera
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Det hjälper tyvärr inte att låta dem gå om skolan. Utbildning funkade inte första gången och kommer inte funka en andra gång heller. Problemet sitter i deras huvuden. De har otur varje gång de tänker helt enkelt.

Det har länkats till wikipedias sida om ministerstyre många gånger. Utan att det gjort någon skillnad eller att poletten trillat ner.

Här hänger kollapsknarkare som ropat att sverige går under p.g.a invandring sedan 70-talet. Och nu går de i spinn eftersom de tror att världen kommer att kollapsa p.g.a corona. Och allt är naturligtvis regeringens fel. Hade dessa snöflingor och genier varit i maktställning så hade naturligtvis corona inte ens funnits.

Men är det inte mysigt för er, de grå byråkrater som pullar upp en myndighet som hanterar ett allvarligt hot mot landets rike som om det vore en lektion i hur man arbetar reaktivt mot influensa.

Imbecill sa Bill, virusförnekare sa Butt.
Citera
Medlem
Steffe tar inte bort karensdagen
Citera
2020-03-10, 20:24
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Se dig i spegeln beträffande besserwisser.

Jag ser inte att de har något speciellt att säga och jag tror som sagt inte på större samhällsingripanden. Det var ju det du frågade om så nu har du fått svar.

Det var du som började märka ord, dumbom.

Nähä, inte det? Tittat på DN? La Repubblica? Sett vad italienska läkare säger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Snart ska våran allsmäktige landsfader tala till folket. Nu kan vi äntligen vara säkra på klara besked.

Nej nej, du hör väl?

"Vården jobbar stenhårt."

"Jag förstår att folk är oroliga."

"Vi har bra beredskap."

"Håll god handhygien."

"Vi är i ett marathonlopp. Det kommer pågå länge men vi ska ta oss igenom detta."

"EU har en stark gemenskap och solidaritet."

Det var typ sammanfattningen av det han sa. Med andra ord inte ett jävla piss, inte en enda konkret åtgärd.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Igår var det 463 döda och 733 på intensiven i Italien
Idag är det 631 döda (+44%) och 877 (+38%) på intensiven

Mycket illavarslande utveckling.
BNO listar de 877 som "serious". Kan Italien verkligen ge intensivvård till 877 samtidigt!? Jag befarar att många ligger på enklare vårdplatser och att det är därför som så många avlider.

I Italien har man konstaterat 10 000 smittade. Av dessa har drygt 600 dött. 6% av de man diagnosticerat har alltså avlidit - det är hiskeligt mycket!
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Nu säger löfven håll en god handhygien. Det är hans råd till nationen.

Förbannade efterblivna jävla idiot. Ni som röstade på sossarna bör fängslas. jävla fittor.

Du går väl inte utanför dörren?
Citera
Bannlyst
Citat:
"Sverige har ett starkt sjukvårdssystem." - Stefan Löfven.

Dom orden kommer han få äta upp inom 2 veckor
japp Kollapsen som sker i Italien nu där läkare maste välja vem som skall leva Eller dö har i princip redan börjat i sverige
Citera
2020-03-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Steffe tar inte bort karensdagen

Han kan lämna förslag, men det måste lagstadgas och det gör regeringen
Citera
2020-03-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ja. Runt 3% verkar det ligga på. Kolla på Kina och Italien.

Sluta sprid dessa lögner. Dumheten och okunskapen i denna tråd är skrämmande. Det finns absolut inget som tyder på att dödligheten är över 1%, utan snarare långt under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in