2020-03-10, 19:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Stefan kan komma med femton mer eller mindre möjliga förklaringar - att han inte visste varför Lenas blod fanns där är precis vad som skulle hänt om han var oskyldig. Han vet helt enkelt inte om att det funnits blod där, hade ingen anledning att tro det, men när han får veta det så försöker han begripa hur det kunnat bli så. Att han har olika förklaringar från gång till gång är precis vad en som inte vet skulle göra.

Att han städat EFTER att polisen varit där och gjort husrannsakan är heller inte särskilt märkligt.

Skillnaden är att han har nya förklaringar.
Om du är oskyldig, kommer du inte och ändrar förklaringen från att ha med akrobatsex att göra till att nu handla om snickerier. För den var väl ny?

Då upprepar man det som man har sagt vid förhör sedan dag ett. Eller möjligen två. Att man inte vet varifrån det kommer (om man nu inte vet något särskilt tillfälle). Och sedan radar man upp dessa tankar man kan tänka sig. Några nya teorier kommer inte upp ett eller två år senare. Det verkar bara konstigt.

Jag kan tänka mig att man kollat många fler ställen i tvättstugan eftersom man fann blod där. Bänkskivan borde väl vara kollad t ex?
Citera
2020-03-10, 19:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ditt inlägg var inte till mig men jag svarar ändå.
Du är en av alla som krävt bevis för påståenden om parallella förhållanden. Jag har varit en av flera som påstått att dessa fanns men inte kunnat röja min källa. Idag ger fupen oss svar, tycker du inte det?
När det gäller BOs parallella förhållanden med gifta män kan jag säga att det saknas minst två namn i fupen och det är jag glad för. Kvinnorna till dessa män ska inte behöva se sitt liv fläkas upp i den här tråden. .

Inte bra, jag tror inte att de som saknas i FUP är skyldiga men då finns det rimligt tvivel redan där, hur fan har Hiding kunnat missa dem?
Citera
2020-03-10, 19:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tror att det är parternas gemensamma historia som övertygar mig om att SD är mördaren. Att det inte verkar finnas utrymme för annan GM än SD med tanke på det övervåld som brukats. Mördaren var galen på offret. Men det håller ju inte i rätten, vilket är bra. Teknisk bevisning och vittnesmål bör ju väga tyngre än den statistiskt uträknade bilden av en GM. Inte heller antaganden bör fälla folk.

Eventuellt håller målet i tingsrätten. i Hovrätten kommer det inte att funka om inte GM erkänner eller ett vittne träder fram. Med vittne menar jag någon som delgetts vad som hänt. Jag tror inte att HD var där, inte heller att hon visste om att det skulle ske just den kvällen då det skedde - isåfall hade hon fabricerat ett alibi för SD. Men när SD mördat LW så tror jag absolut att han meddelade henne, antingen fysiskt eller via ngt. krypterat forum...
Jo, jag förstår vad du menar är bevisningen. Men när nu du är övertygad om att SD är gärningsmannen, varför skulle då inte en domstol göra samma bedömning menar du? Domare och nämndemän är väl också människor.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-10 kl. 19:34.
Citera
2020-03-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag har ju tyckt att det är ett svagt åtal trots den abnormt stora FUP som blev resultat av deras ansträngningar och min åsikt har inte ändrats av dagens övningar.

Jag tror att åklagarna får svårt att få MGM fälld och dagens övningar har inte gett mig någon anledning att revidera min uppfattning.

Som lekman så ser jag inget som talar emot att MGM är skyldig och fälls men rent juridiskt så vete fan om det går i mål.
Instämmer.
Men mycket kan hända. Stefan kanske inser vilket liv som väntar honom om han blir frikänd och hellre berättar sanningen. Jag tror att hans familj betyder mycket för honom.
Citera
2020-03-10, 19:32
Medlem
Citat:
Du är en av alla som krävt bevis för påståenden om parallella förhållanden. Jag har varit en av flera som påstått att dessa fanns men inte kunnat röja min källa. Idag ger fupen oss svar, tycker du inte det?
När det gäller BOs parallella förhållanden med gifta män kan jag säga att det saknas minst två namn i fupen och det är jag glad för. Kvinnorna till dessa män ska inte behöva se sitt liv fläkas upp i den här tråden. .

Också noterat att vissa förhör fattas men avstått från att nämna det...
Citera
2020-03-10, 19:38
Medlem
Ursäkta, men läser/fattar jag fel?

A.150 S.365
Förhör med K*arin

"K*arin tror att H*anna ringer till henne på morgonen runt 10-tiden, i alla fall innan lunch.
H*anna hade blivit uppringd av Lenas äldsta son N*a och behövde telefonnumret till S*tefan för att Lena var försvunnen."
Citera
2020-03-10, 19:39
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jo, jag förstår vad du menar är bevisningen. Men när nu du är övertygad om att SD är gärningsmannen, varför skulle inte en domstol göra samma bedömning menar du? Domare och nämndemän är väl också människor.
Absolut, men Fru Justitia har ju som bekant ögonbindel. Och det tolkar jag som att man, i en juridisk mening, skall bortse från affekt, förutfattade meningar och i viss mån statistik. Man skall se till den bevisning som föreligger och jag tycker att det går att bortförklara all bevisning utom det faktum att LW mördades med 17 slag med tillhygge mot huvudet. Detta väger tungt men jag tror inte att det räcker för fällande dom. Möjligen i TR, men inte i HR.
Citera
2020-03-10, 19:40
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Också noterat att vissa förhör fattas men avstått från att nämna det...

Ligger inte de i slasken då?
Citera
2020-03-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ligger inte de i slasken då?

Säkert.
Citera
2020-03-10, 19:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Absolut, men Fru Justitia har ju som bekant ögonbindel. Och det tolkar jag som att man, i en juridisk mening, skall bortse från affekt, förutfattade meningar och i viss mån statistik. Man skall se till den bevisning som föreligger och jag tycker att det går att bortförklara all bevisning utom det faktum att LW mördades med 17 slag med tillhygge mot huvudet. Detta väger tungt men jag tror inte att det räcker för fällande dom. Möjligen i TR, men inte i HR.
Jag tolkar dig som att din egen övertygelse om SD:s skuld då bygger på affekt, förutfattade meningar och i viss mån statistik.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-10 kl. 19:47.
Citera
2020-03-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Skillnaden är att han har nya förklaringar.
Om du är oskyldig, kommer du inte och ändrar förklaringen från att ha med akrobatsex att göra till att nu handla om snickerier. För den var väl ny?

Då upprepar man det som man har sagt vid förhör sedan dag ett. Eller möjligen två. Att man inte vet varifrån det kommer (om man nu inte vet något särskilt tillfälle). Och sedan radar man upp dessa tankar man kan tänka sig. Några nya teorier kommer inte upp ett eller två år senare. Det verkar bara konstigt.

Jag kan tänka mig att man kollat många fler ställen i tvättstugan eftersom man fann blod där. Bänkskivan borde väl vara kollad t ex?
Din logik brister.
Om din partner anklagar dig för att ha gjort sönder hens favoritkaffekopp och du vet att det inte är du så skyller du kanske på katten. Men så kommer du på att du slängde ju ut kattfan i går kväll, då ändrar du till att det var ett av barnen. Men barnet tvärnekar och säger att hen inte varit i köket sedan i går morse. Efter några veckor visar det sig att tvättmaskinen vid motsatta sidan väggen skakar så att koppen skulle kunnat glida ner. Detta låter som bortförklaringar för din partner, men du försöker bara begripa hur det gått till. Hade katten varit inne och barnet hämtat nattsmörgås hade du fortfarande inte vetat.
Ju fler möjliga förklaringar till blodet på sko och tvättmaskin man kan komma på (måste inte vara Stefan, tingsrätten kan hitta på egna) desto värre för åklagarsidan. Det är de som har bevisbördan.
Citera
2020-03-10, 19:44
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

MKt bra inlägg, bra att du förvarar dessa kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in