2020-03-10, 18:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Han säger i mot sej själv här,I förhöret med polisen så uppger han att LW och han chattar med varandra på telegram för att inte HD ska upptäcka deras romans,Han lagrar LW som mamma i telefonen för att HD inte ska se att det är LW som ringer.Han har gjort allt i sin makt för att hemlighålla förhållandet till LW för HD. Helt plötsligt från det blå så har LW varit i hans källare och snickrat och dessutom så har hon lånat hans skor för att springa ut till bilen i stort sett framför ögonen på HD, Finns ingen TR eller en HR i världen som köper denna idiotiska förklaring.Varför fanns det inget blod på arbetsbänken? En arbetsbänk brukar vara full med sprickor och sår som blodet lätt hade fastnat i.

Ja, men åklagaren hänvisade inte till de förhör där han gett helt andra uppgifter om blodet på tvättmaskinen så vad TR får bedöma är ju den utsaga de hört.

Om inte åklagaren påpekar att MGM sagt något helt annat i förhöret så blir det ju djävligt svårt för TR att värdera den utsaga de får, åklagarna får jobba lite mer aktivt om de anser att MGM svävar ut bortom vad han sagt i förhör.

Beträffande förklaringen så har MGM och BO gemensamt torkat/tvättat bänken när de upptäckte att BO hade sölat ner den, tyvärr missade de en minimal fläck på tvättmaskinen.

Så skulle jag som advokat förklara det.
Citera
2020-03-10, 18:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du har skrivit att hon ”bara” var vän
med alla män hon postade foton av
när de var ute på tu-man-hand.
Nu visar det sig att hon hade ännu fler
älskare än någon i tråden trodde.

Du har skrivit att hon inte haft parallella
sexuella förhållanden.
Det vet vi nu att hon har haft.

Du har skrivit att den enda av hennes män
som varit upptagen på annat håll är SD.
Vi vet nu att det inte stämmer.

Känner du dig inte lurad av hennes yta
och fasad som lurade dig och så många
andra? Känner du dig inte blåögd och naiv?
Tycker du inte att allt du har skrivit här har
grundats på vad du ville skulle vara sant? Och att du har låtit LW manipulera
dig? Jag upplever att många i tråden
nästan är förälskade i sin drömbild av LW.

Hon var skicklig på att manipulera. Hon
berättar olika versioner för olika vänner för
att få så mycket sympati som möjligt.

I tråden har hon framställts som en duracellkanin. Någon skrev att hon var så
fantastisk som arbetade 50% efter
benskadorna trots att hon var sjukskriven
100% och kunde ha varit hemma.

Nu får vi veta att hon varit sjukskriven ett
år för utbrändhet. Samtidigt ser vi i chattar
till SD hur hon hånar HD för att HD har
varit sjuk och går på psyk.
Och så vill hon alltså själv bli inlagd på psyk?

Självinsikt 0.

Inlagd på psyk för att hon var besatt av SD? Vilken diagnos skulle det vara? Vilken
behandling skulle de ha kunnat ge mot det? Eftersom hon inte blev inlagd och
skulle få vänta så länge på utredning så
bedömdes det väl inte som någon akut
psykisk sjukdom.
Om hon behövde få prata med någon så
kunde hon säkert ha fått en samtalskontakt
på VC.

Men hon hade ju många att prata med och
beklaga sig för om att SD var så elak när
han valde sin fru och behandlade LW illa.
Hon förstod med hjärnan att hon borde
lämna honom men hon lät hjärtat och
känslorna bestämma. Vilken psykiatrisk
diagnos skulle det vara?
Detta BS om att hon inte kunde lämna
honom. Hennes problem var att hon inte
ville lämna honom. Så länge hon
inte ville så kunde ingen hjälpa henne.
Om hon hade velat och försökt så hade hon
säkert kunnat få hur mycket hjälp som
helst. Hon hade ju massor med vänner
som ville hjälpa henne.

Nu orkade jag inte läsa allt vad du har skrivit.
Vad har det för betydelse vad jag trodde förut?

Jag har aldrig skrivit att hon inte hade parallella förhållanden. Jag skrev att ni som påstår det får bevisa det, vilket ni inte kunde göra. Och jag undrar fortfarande vilka flera parallella förhållanden hon hade med flera gifta män? Vilka var det mer exakt?

Förutom SD?
Som alltid verkade finnas där i utkanten (och fota henne när hon hade andra besök: Haha vilken trevlig hälsning de brukade ha)

Vilken betydelse ar det om jag känner mig lurad av den yta som LW gav omvärlden? Det är nog många i tråden som har blivit förskräckta över hur mycket värre allt var. Med det menar jag den terror som han utsatt henne för. Hon har blivit utnyttjad och behandlad på ett fruktansvärt sätt. Även hon har utövat hot, men hoten från hennes sida har handlat om att avslöja hans fula dubbelspel som han inte velat sluta med. Hon har någon slags hållhakar och krav på honom också.

L*enas hot handlar inte om att döda, att låta barn dödas på blodigt sätt. Det är en milsvid skillnad på hoten och stalkingen.

Hoten från L*ena skulle vara helt utan effekt om SD bara la ner allt, slutade besöka L*ena för sex och lägga korten på bordet för H*anna. Men han vill äta av kakan och ha den kvar. Han vill ha två fruar.

Det var en del av hennes sanning också, så som hon ville visa sig. Att det sedan bakom denna fasad fanns en djupt olycklig människa
Det är ju det som kommer fram nu med FUP som gäller?

Jag kan aldrig tänka mig att jag skulle skriva att hon bara var vän med alla män som hon kände. Om jag känner mig själv skulle jag skriva att jag tror. Nu vet jag att du tycker att när jag skriver tror då försöker jag slingra mig eller hur hur du menade. Gardera mig.

Minns inte om det var du eller Snoris som kör med att jag ljuger när jag tror något. Ljuga är en medveten handling att undanhålla eller förvanska sanningen. Det är inget man kan göra om man säger att man tror...

Det är bara att konstatera att vi tycker och tror olika.
Du har också haft fel i många stycken, men hur skulle vi kunna veta hur det låg till?

Vet vi ens nu hur det ligger till?

Det är ett otroligt konstigt och destruktivt förhållande de har haft och jag tror att det beror på att denna man är en psykopat och att L*ena och han i kombination var värsta tänkbara kombon.

Men även HD verkar ha mått väldigt dåligt.
Citera
2020-03-10, 18:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jo, men de flesta fall är uppenbara eller relativt uppenbara p.g.a. tekniska bevis eller/och vittnesmål.

Visst händer det att en skyldig går fri, även i Sverige. Mer sällan att en oskyldig fälls, men det händer.

Här är det jäkligt knepigt. Det finns ö.h.t. ingen annan än SD som har motiv att dräpa LW på detta personligt färgade sätt - ingen annan man hyste detta komplicerade agg till henne. Det finns en kvinna i bilden som har motiv men jag har svårt att föreställa mig denna kvinna begå ett sådant övervåld.

Jag håller med om att ett enormt arbete har lagts ner, men polis och åklagare har inte nått ända fram. På det juridiska planet alltså. SD framstår som den enda möjliga GM, men utan ett erkännande tror jag inte han blir fälld.
Du säger att du är övertygad om att SD är gärningsmannen, men du tror inte att han kommer att kunna fällas. Vad är det då som har övertygat dig, men som inte duger för domstolen?
Senast redigerad av Draifos 2020-03-10 kl. 18:54.
Citera
2020-03-10, 18:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, men åklagaren hänvisade inte till de förhör där han gett helt andra uppgifter om blodet på tvättmaskinen så vad TR får bedöma är ju den utsaga de hört.

Om inte åklagaren påpekar att MGM sagt något helt annat i förhöret så blir det ju djävligt svårt för TR att värdera den utsaga de får, åklagarna får jobba lite mer aktivt om de anser att MGM svävar ut bortom vad han sagt i förhör.

Beträffande förklaringen så har MGM och BO gemensamt torkat/tvättat bänken när de upptäckte att BO hade sölat ner den, tyvärr missade de en minimal fläck på tvättmaskinen.

Åh fan det var dumt ja,En grov miss av Hiding där, En sån miss man kan förvänta sej av en nybörjare. Naturligtvis så skulle Hiding ha huggit som en kobra där för att smula sönder hans trovärdighet.
Citera
2020-03-10, 18:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Åh fan det var dumt ja,En grov miss av Hiding där, En sån miss man kan förvänta sej av en nybörjare. Naturligtvis så skulle Hiding ha huggit som en kobra där för att smula sönder hans trovärdighet.

Tror det var Hiding,s kompanjon som hade hand om den delen av förhöret, varför hon inte drog upp vad han sagt i sina förhör har jag inte en aning om, en möjlig förklaring är att hon blev lite ställd när MGM kom med en helt ny förklaring till blodet än vad han uppgett i förhör.
Citera
2020-03-10, 18:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Så länge försvaret hävdar att den åtalade är oskyldig blir det kontraproduktivt att ta in vittnen som ska berätta att han hade anledning att slå ihjäl henne.

Så sant, det var väl så skribenten som jag svarade menade som tog upp frågan om försvaret hade kunnat använda HD för att få till förmildrande omständigheter om SD hade erkänt. Och det har han ju inte.

"//Hade SD erkänt, kanske de fått henne att prata om BOs dåliga sidor för att få till förmildrande, men det känns som om man lägger motivet i knät på ÅK då i dagsläget."

Jag tror aldrig att han erkänner.
När man läser hans förhör slingrar han sig som en orm.
Idag har vi fått se att han är beredd att kämpa med näbbar och klor hur knasiga hans svar än verkar.
Citera
2020-03-10, 18:55
Medlem
Smhfs avatar
Liverapporteringen idag från AB, för de som missat detta, NA lägger inte ner mkt arbete i liverapporteringen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom
Senast redigerad av Smhf 2020-03-10 kl. 19:00.
Citera
2020-03-10, 18:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Är övertygad om att ÅK bidar sin tid. Hon låter honom snärja in sig i motsägelser 👍🏻
Citera
2020-03-10, 18:58
Medlem
Citat:

Men VET vi att åklagaren inte gjort detta? Det verkar vara rätt censurerat i referaten. Lokalblaskan säger uttryckligen att de utelämnar privata (förmodligen sexuella) ämnen i sitt referat, medan AB helt förbigår denna viktiga komponent efter vad jag kunnat se.

Eftersom SD tidigare uteslutande har hänvisat till blödningar i samband med samlag på alla upptänkliga ställen så måste ju eventuella ifrågasättanden från Hiding ta upp detta, som de alltså tycks utelämna totalt i tidningarna.

Jag har svårt att tänka mig att åklagaren inte ifrågasätter alla dessa avvikelser från hans ursprungliga uppgifter från förhören. SD uppger ju i många fall helt andra saker än tidigare.
Citera
2020-03-10, 19:01
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du säger att du är övertygad om att SD är gärningsmannen, men du tror inte att han kommer att kunna fällas. Vad är det då som har övertygat dig, men som inte duger för domstolen?
Jag tror att det är parternas gemensamma historia som övertygar mig om att SD är mördaren. Att det inte verkar finnas utrymme för annan GM än SD med tanke på det övervåld som brukats. Mördaren var galen på offret. Men det håller ju inte i rätten, vilket är bra. Teknisk bevisning och vittnesmål bör ju väga tyngre än den statistiskt uträknade bilden av en GM. Inte heller antaganden bör fälla folk.

Eventuellt håller målet i tingsrätten. i Hovrätten kommer det inte att funka om inte GM erkänner eller ett vittne träder fram. Med vittne menar jag någon som delgetts vad som hänt. Jag tror inte att HD var där, inte heller att hon visste om att det skulle ske just den kvällen då det skedde - isåfall hade hon fabricerat ett alibi för SD. Men när SD mördat LW så tror jag absolut att han meddelade henne, antingen fysiskt eller via ngt. krypterat forum...
Senast redigerad av allegrageller 2020-03-10 kl. 19:05.
Citera
2020-03-10, 19:02
Medlem
Citat:

Citat:

Kan inte tänka mig att Hiding skulle missa en sån sak; relativt sett så är ju blodet i huset ett av de starkaste korten hon sitter på. Och de har ju varit där på syn o allt med hela baletten.
Så nog har Hiding koll på vad SD sagt tidigare.
Och det kommer hon garanterat att ta upp/vända mot SD.
Förhöret av SD är väl inte avslutat?
Och det går ju under förhandlingen alltid att backa bandet och ställa kompletterande frågor.
Hiding lät nog SD prata på om LW:s snickrande för att han i det senare läget skall framstå som mindre trovärdig.
I stället för kobrahuggande satsar hon på ett avgörande alligatorbett.
Tror jag.
Citera
2020-03-10, 19:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 146 förhör LW (1) sid 91
Noa säger att han hade förstått att Lena och Stefan hade någon slags relation och det hände att
Stefan var hemma hos dem på nätterna. Noa har vid flera tillfällen sett Stefan hemma hos
Lena, vid tillfällen då Noa gått ner till köket på natten så såg han då Stefan sitta där i soffan.
Detta tror Noa var under vintern 2017. Hur deras relation såg ut under vintern och våren 2018
vet inte Noa men han tror att de inte träffades lika ofta, eller så var det så att de träffades när
han var hos Ulf

Noa visste att Stefan hade varit otrogen mot sin fru för att vara med Lena. Noa visste inte så
mycket då som han gör idag. Men det han visste var att relationen mellan Stefan och hans
mamma inte var sund. Lena hade också ljugit för Noa angående relationen med Stefan, därav
förstod Noa att relationen inte var helt okej.

---------
Att ljuga för sina barn för att skydda sitt eget skit är aldrig ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in