2020-03-10, 18:55
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Funderar på om våra politiker blivit så sinnesslöa i sin nyliberalism att de bara ser svenskarna som en siffra. En numerär som med lätthet kan fyllas på genom rekrytering i Turkiet när väl farsoten är över. Att till varje pris rädda svenskars liv verkar iaf inte stå högt på dagordningen.

Du har på på sätt och vis rätt, men det får vi ta i en annan tråd.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Smitta i trapphus kan ligga kvar 30 min i luften, om någon gått där och hostat. Smittan kan sedan överföras genom ögonen.

Visst trycka i lägenheten är säkraste för dom flesta, alla har inte alternativ.
På Folkhälsomyndighetens sida står att "I nuläget vet vi att coronavirus sprids genom nära kontakt mellan människor eller genom hostningar och nysningar, så kallad droppsmitta"
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Genuin undran, varför jämförs Covid-19 oftast med Spanska sjukan och inte med Hongkonginfluensan? Borde inte den senare vara mer relevant med tanke på att den inträffade i relativt modern tid?

Därför att det ger ett större skräckscenario i och med att så många unga vuxna strök med. Det är ju otvivelaktigt så att väldigt många vill piska upp stämningen till det yttersta, inte minst virologerna.

Naturligtvis är Hongkonginfluensan ett mycket bättre jämförelseobjekt.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-03-10 kl. 18:57.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Så inga åtgärder görs...

I andra länder stoppar man sammankomster, stänger ner skolor, etc, och inför karantän.

Nej Elitserien måste spelas klart. Även hockey bockey korpserie
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Ja det kan ju vara värt att lyssna på någon som har haft smittan.

Tack för att du upplyser oss i tråden

Det skall dock sägas att jag procentuellt hade extremt liten chans att drabbas något vidare hårt. Det är ett knepigt virus för de som har problem med det ena och det andra - men de allra flesta har det ju inte. Och anledningen till att det sprids som det gör , är ju för att de flesta knappt märker av det förutom någon dag mitt i kurvan.

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Intressant att läsa dina inlägg om din covid-19 sjukdom.

Har sjukvården gett dig speciella mediciner eller är det vanlig självmedicinering som gäller så länge du inte är allvarligt sjuk?

Har din åsikt om Sveriges hantering av corona ändrats sedan du fick ett positivt testresultat?

Inga speciella mediciner. Jag behöver inte ens äta några mediciner nu.... Jag har ätit en kur, både Alvedon 2x och en Ipren 1x när jag hade ont i kroppen. Sedan köpte jag Bisovon mot slemhosta , men det var onödigt för jag hade bara en klump som fastnat dör bak i svalget eller vad man säger, du vet hålen mellan halsen o nösan.

Min åsikt har hela tiden varit att jag varit mer rädd för att folk panikar ön själva viruset.
Jag vet att svensk vård har det kämpigt - MEN - jag vet också att sköter man i regel sina kort får man den vård man behöver och ett bra.bemötsnde. kompetensen och viljan finns.

Hur Sverige i sig hanterat det kan jag inte uttala mig om. Jag blir lack på folk i tråden som målar upp helt orealistiska bilder och annat, för det bidrar till oron med alla jävla skumma källor.

Ja, folk kommer dö - har de sjukdomar osv. Kommer viruset skynda på det. Hemskt.

Jag tycker det hanteras bra. Jag tycker inte idioter hanterar det bra genom att vrönga ord, ta knepiga källor osv för sanning o annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Snacka om lat du är... Är ju en mätare som är rätt känd..... https://www.worldometers.info/coronavirus/

Nja du misstolkade nog...är inne på samma spår och är bara intresserad!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Va!? 61 nya smittade i region stockholm rapporterades idag kl 14.

Men nu är ju klockan snart 19.

Helvetes jävla Tegnell och alla de andra idioterna.
Citera
2020-03-10, 18:56
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NetworkRambo
Melodifestivalen....

Ja så fullständigt tokigt. Melodifestivalen åldrades lika uselt som man hade väntat sig.
Citera
Medlem
Jag önskar att Sverige vore mer som Danmark. Varför är de så klarsynta och vågar ta beslut, och i tid?
Kan någon snälla förklara för mig varför Sverige/svenskar är så jävla rädda/försiktiga? Det är ingen tåga i någon. Önskar fan jag vore i Köpenhamn nu. Danskarna signalerar handlingskraft och styrka. Vi är bara en skock jävla får.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NetworkRambo
Melodifestivalen....

Solklart samband. Alla vet vad det handlar om.
Citera
Bannlyst
https://www.dn.se/nyheter/sverige/italiensk-professor-uppmanar-sverige-stang-skolor-stall-in-evenemang/

Stängs skolorna ökas folktätheten i affärer osv.

Om skolorna stängs behövs masker handsprit finnas tillgänglig utanför affärerna/reglering av köer/folkmängd ses över.
Citera
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Det är kört.... Kul. Hade man stängt för resande från de drabbade länderna hade vi klarat oss. Men nej in absurdum ska öppna gränser och globalism försvaras. Om det så betyder människors liv.

Det roliga är alla som försvarat detta med att samhället påverkas för mycket ekonomiskt att landet går under om vi stänger ned. Nu då? Nu stänger länder ned pank. Hade mans stängt ned under kontrollerade former hade smällen blivit mycket mindre. Nu jävlar ligger samhället illa till. Många spekulerande trådar om vad invandrarna gör när dem inte får bidrag. Ja ni nu får vi nog snart veta för bidrag kommer att minskas, och invandrarna som bränner bilar för att dem inte kan köpa iphones, vad gör dem nu? När dem har ännu mindre pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in