Citat:
Ursprungligen postat av
Robocrap
Ja det kan ju vara värt att lyssna på någon som har haft smittan.
Tack för att du upplyser oss i tråden

Det skall dock sägas att jag procentuellt hade extremt liten chans att drabbas något vidare hårt. Det är ett knepigt virus för de som har problem med det ena och det andra - men de allra flesta har det ju inte. Och anledningen till att det sprids som det gör , är ju för att de flesta knappt märker av det förutom någon dag mitt i kurvan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Intressant att läsa dina inlägg om din covid-19 sjukdom.
Har sjukvården gett dig speciella mediciner eller är det vanlig självmedicinering som gäller så länge du inte är allvarligt sjuk?
Har din åsikt om Sveriges hantering av corona ändrats sedan du fick ett positivt testresultat?
Inga speciella mediciner. Jag behöver inte ens äta några mediciner nu.... Jag har ätit en kur, både Alvedon 2x och en Ipren 1x när jag hade ont i kroppen. Sedan köpte jag Bisovon mot slemhosta , men det var onödigt för jag hade bara en klump som fastnat dör bak i svalget eller vad man säger, du vet hålen mellan halsen o nösan.
Min åsikt har hela tiden varit att jag varit mer rädd för att folk panikar ön själva viruset.
Jag vet att svensk vård har det kämpigt - MEN - jag vet också att sköter man i regel sina kort får man den vård man behöver och ett bra.bemötsnde. kompetensen och viljan finns.
Hur Sverige i sig hanterat det kan jag inte uttala mig om. Jag blir lack på folk i tråden som målar upp helt orealistiska bilder och annat, för det bidrar till oron med alla jävla skumma källor.
Ja, folk kommer dö - har de sjukdomar osv. Kommer viruset skynda på det. Hemskt.
Jag tycker det hanteras bra. Jag tycker inte idioter hanterar det bra genom att vrönga ord, ta knepiga källor osv för sanning o annat.