2020-03-10, 18:52
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Man kan väl lika bra sitta och trycka i lägenheten och beställa hem Linas Matkasse. Har också sommarstuga, men det är lite bekvämare hemma i lägenheten.
Om man kunde vara säker på att inga coronisar hade packat din kasse vore det en bra lösning.
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Hela tråden består av domedagsprofeter. Har ni ens läst om svininfluensan? Den passerade ju lite lätt förbi.

Hela svenska befolkningen verkar frossa i panik nu.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Notera att dagens låga siffror på nya smittade från Italien kan bero på förseningar i testning i Lombardiet.
Från wikipedia:
Citat:
Note:

the data on 2020-03-10 are partial due to a delay in the tests of Lombardy region
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_outbreak_in_Italy
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
Ja, rädslan för att utöva ministerstyre verkar förödande. Hoppas din tolkning är korrekt. Är det någon gång samhället skulle se mellan fingrarna för lite minister-fingrar-i-syltburken är det nog nu

Verkligen. Helt ofattbart hur handfallna FHM tycks. Obegripligt faktiskt, när man ser vad som sker i ALLA länder runt oss.
Citera
2020-03-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har bara följt siffrorna totalt för Sverige. Men om det ökade med 147 i Stockholm är det ju fruktansvärt illa. Vad FAN gör Regeringen? Nu måste samhället TOTALMOBILISERA. Ledarskap efterlyses.

Om inte drömprinsen och hans hov sätter Stockholm i karantän inom 24 timmar så är han att betrakta som en korkad träskalle, då borde de avgå Situationen är katastrofal nu.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Så inga åtgärder görs...

I andra länder stoppar man sammankomster, stänger ner skolor, etc, och inför karantän.
Citera
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Är definitivt inte nojjig av mig i vanliga fall och har försökt att följa utvecklingen, känns som ingen riktigt vet hur allvarligt detta kan bli, helt ärligt så börjar man bli nervös och tänker på sina barn, någon som vet ifall dem är lika utsatta för detta som. En själv? Sluta spela tuffa och sprid inte massa falska rykten om. Ni inte har belägg för saker tack

Har du småbarn så kommer de troligen klara sig bättre än dig och är du själv i medelåldern kommer du klara dig utan allvarliga symptom. Faktum är att dödsrisken statistiskt sett är MYCKET lägre för individer under 70. Se denna länk.
Citera
Medlem
needAlifes avatar
Som Bajare fick jag så sent som nu under eftermiddagen mail från Hammarby Fotboll om biljettförsäljning till helgens match i Svenska Cupen. Helt ärligt, hur kan de inte (speciellt så som det nu ser ut i Sthlm med exponentiellt ökande av smittade varje dag) införa totalstopp av publik till liknande tillställningar. Vi snacka ändå Tele2 och säkerligen 15-20 tusen personer samlade.

Trist för Bajen men vafan. Danskarna har ju redan satt stopp för alla folksamlingar över 1000 personer.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Funderar på om våra politiker blivit så sinnesslöa i sin nyliberalism att de bara ser svenskarna som en siffra. En numerär som med lätthet kan fyllas på genom rekrytering i Turkiet när väl farsoten är över. Att till varje pris rädda svenskars liv verkar iaf inte stå högt på dagordningen.
Citera
Medlem
Tyckte det var en panikartad presskonferens nyss. Kanske hördes mer på radion när man bara hade rösten att fokusera på.
"Alla får hjälpa till att ta ansvar" eller vad tanten sa. Regeringen lämpar över ansvaret på folket i detta.

De verkar ha fattat att det kommer att sprida sig som okontrollerad löpeld genom Sverige.

Bra att SAS får skit
Mindre bra att företaget jag jobbar på nu baseras på eventhändelser, hela sommaren kan mycket väl vara helt tomt pga corona och då är det nog bye bye för hela företaget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provia100
Det verkar vara ett oändligt fokus på testande i den här tråden. Min erfarenhet av livet säger mig att man inte ska fokusera så mycket på att mäta allting utan i stället se till att göra rätt från första början.

Det brukar som regel bli bra då

-Tvätta händerna

-Stanna hemma om ni blir sjuka och bekymra er inte så mycket om ni har Corona eller inte

-Får ni andningssvårigheter som verkar allvarliga - ring 112

Det räcker väldigt långt
Det är två problem jag ser där, dålig och förljugen statistik som kan leda åtgärder fel och sen dom som är sjuk vill nog gärna veta för då slipper dom förhoppningsvis något snabbutvecklat vaccin senare.

Fler tester önskas alltså från mig, många fler men det blir det knappast i den här bananrepubliken.
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Kan nån förklarna varför Ryanair flyger ut från Milano (och Turin) till hela jävla Europa om nu Italien är i karantän.
Vad innebär egentligen denna karantän om jag teoretiskt sett kan sätta mig på ett flyg från Milano till annat land?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in