2020-03-10, 17:45
Medlem
Har nu fått hem massa ytdesinfektion, någon som kan ge tips och råd hur jag kan använda Ytdes mest effektivt? Vad skall jag tänka på? Kan jag använda de på all möjlig material? Som t.ex. parkett, textil, metall etc etc. Mata på bara så är jag evigt tacksam.

För övrigt är det snart meningslöst att göra alla åtgärder man själv gör p.g.a. hur slappa och ignoranta alla myndigheter är, vi kommer ändå bli smittade. Är jag ensam att känna såhär?
Citera
2020-03-10, 17:46
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ska man som astmatiker, som nyss varit "vanligt förkyld" och därför är allmänt trött och nerkörd, undvika kollektivtrafiken i Sthlm? Det sista man behöver är Corona. Kanske ska nämna att jag går på antibiotika o kortison fortfarande.

Ja. Du har nedsatt immunförsvar och ingår i en av riskgrupperna av människor som drabbas av mer allvarliga komplikationer. Sjuka dig. Går det inte, ta taxi till jobbet. Undvik folkmassor.
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad är det för lista, källa?
"uppdaterad"20200310 12:03. Sverigelistan:351.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Undrar hur paniken utvecklas då folk inser att försäkringskassan inte kommer betala ut sjukpenning längre.. Sjukpenning till 30 000 - 40 000 sjuka varje månad i några år lär ta ordentligt på ekonomin..

Undrar när myndigheterna går ut med "sänkt sjukpenning" typ 50% eller så och 5 dagars karens..

Detta lär bli dyrt för alla och envar..antar att bidragen till våra vänner ensamkommande och flyktingar kommer ligga oförändrade som vanligt.

Då kan vi prata om upplopp och kaos om det skulle bli fråga om sänkt sjukpenning eller utökad karens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Känner en del Italienare från mina 12 år i London och du har en poäng i det du skriver. De är väldigt nonchalanta och skiter fullständigt i regler. Trots det så känns det ändå inte som Sverige kommer klara sig ur detta.

Svenskar är får, inte som italienare dvs åsnor. Svenskar kommer göra det staten säger dom ska göras, varken mer elle mindre. Tro inget annat
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Santana ställer in sin spelning i globen som skulle ägt rum i början av april
Klart han stannar på södra halvklotet.
Citera
2020-03-10, 17:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så du tycker Sverige har varit preventivt? Du borde läsa denna artikeln:
https://www.svd.se/viruset-blottlagger-svenska-svagheter.

Hur läser du egentligen? Jag skrev att det rätta uttrycket är preventiva åtgärder, inte proaktiva åtgärder. Ordet proaktiv har blivit blivit som en egen epidemi i tråden. Det är ett management-begrepp, inte ett folkhälsobegrepp. Jag skrev ingenstans att jag tycker att Sverige agerat preventivt. Tegnell ha ju bevisligen haft fel i sina profetior.

Jag har hela tiden sagt att det kommer att bli en omfattande smittspridning, men jag tror inte på massdöd.
Citera
2020-03-10, 17:47
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vänta lite, väääänta liiiite. Har inte staten sagt att de som kommer från asiatiska länder skall självisolera i hemmet i två veckor?? Har de verkligen inte sagt det?
Menar du verkligen att det kommer gå folk direkt från Asien till Arlanda till jobbet?

.... och så undrar folk varför Sverige är fucked.

Japp jag vet en person som kommer direkt från Thailand, ingen karantän.
Fick veta detta nyss från dennes kollega som inte var road av detta faktum.
Citera
2020-03-10, 17:48
Medlem
Och sen undrar man vad fan de håller på med på sjukhusen, de vet att det går ett virus som man vill stoppa nu och tar inte minsta försiktighetsåtgärd när nya patienter kommer in.

70 personer ur personalen befaras haft oskyddad kontakt med ett nu bekräftat corona fall, man har självfallet inte personalresurser att stänga av dessa så man uppmanar till "egen kontroll", idag är det inte ens känt när det börjar spridas och man uppmanar personal att fortsätta jobba, effektivt sätt att garantera att man får någon sjukdom om man så bara besöker sjukhuset.

https://www.sodersjukhuset.se/press/nyheter/bekraftat-fall-av-coronasmittad-patient-pa-sodersjukhuset/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Undrar hur paniken utvecklas då folk inser att försäkringskassan inte kommer betala ut sjukpenning längre.. Sjukpenning till 30 000 - 40 000 sjuka varje månad i några år lär ta ordentligt på ekonomin..

Undrar när myndigheterna går ut med "sänkt sjukpenning" typ 50% eller så och 5 dagars karens..

Detta lär bli dyrt för alla och envar..antar att bidragen till våra vänner ensamkommande och flyktingar kommer ligga oförändrade som vanligt.

Ja, detta får vi hålla ögonen på. Kommer sjukpenning till svenskar som har blivit sjuka pga regimens kriminella inkompetens och vårdslöshet att få mindre pengar, medan skäggbarn och kulturberikare fortsätter få svennes pengar på samma nivå som tidigare? Så kan det mycket väl bli.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najeban
SLUTA ÖVERDRIVA och hitta på en egen sanning. Ja det är farligt, för alla inom riskgruppen. Övriga kommer känna detta som en mild förkylning, sluta noja för hvete

Vad händer när det tar omtag då, vet du det bättre än forskarna? Varför slutade man använda asbest? Vet du det?

Nej, du vet inget... så var tyst då, mer klädsamt!
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du missade en väldigt viktigt faktum i din argumentation och det är att alla gamla nästan är vaccinerade mot den vanliga influensan och när det gäller coronavirus så är INGEN vaccinerad.

Detta betyder att man inte kan hänvisa till den vanliga influensan smittspridning och hävda att samma skulle gälla coronaviruset som det saknas vaccin mot.

Du blandar päron och äpplen i din argumentation och det är inte logiskt och inte heller ärligt...

Ca hälften av de som är 65 år och äldre väljer att vaccinera sig mot säsongsinfluensa. Det gör ca 10 procent av befolkningen. Resterande ca 90 procenten har inget vaccinskydd.

Frågan tål alltså att upprepas. När inte 40-50 procent av det svenska folket inte smittas av den betydligt smittsammare säsongsinfluensan, varför skulle en så stor andel av befolkningen, som dessutom nu är på alerten, smittas av Coronaviruset?

Så sluta vara oärlig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in