2020-03-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Lek med tanken att detta skulle ha skett , låt oss säga för 30 år sen. Mars 1990. Internet finns inte för allmänheten, det finns inget flashback, inga nättidningar, inga live-uppdateringar. Vi har Aktuellt, Rapport och papperstidningar.
Hur hade det varit? Det hade ju såklart stått om den "nya farliga influensan". Men sen då?

Då lär den statliga radion fått ta rollen som "informatör". Sen vet jag inte vilken roll du menar att detta forum har. Tvivlar på att "råden" här gör så mkt varken från eller till. Fast det är nyttigt att diskutera, ha dialoger. Tror det kan vara lugnande får många speciellt de som är rätt ensamma. Vi får hoppas att allt fungera så flashback kan vara igång. ÄR ju inte alls säkert. Mkt prylar o folk mellan New York och Nynäshamn som krävs för att det ska rulla.
Citera
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
De arbetar nog hemifrån, eller flytt till något landställe.
Med full lön på 80 papp till skillnad från oss vanliga dödliga som de föreslår att vi ska gå ner i lön... Halvera politikernas löner säger jag. De har visat sig totalt inkompetenta ändå så det är det minsta man kan begära.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ska man som astmatiker, som nyss varit "vanligt förkyld" och därför är allmänt trött och nerkörd, undvika kollektivtrafiken i Sthlm? Det sista man behöver är Corona. Kanske ska nämna att jag går på antibiotika o kortison fortfarande.

Du bör definitivt göra vad du kan för att minska risken för exponering. Kollektivtrafiken är galenskap att utsätta sig för. Gå, cykla, kör bil, tom Taxi tror jag är att föredra.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
https://www.dalademokraten.se/artikel/kronika-barbro-engman-lita-pa-statsepidemiolog-anders-tegnell

Herregud. Man måste lita på Tegnell och Steffe
Citera
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Det är såna som du som gör att folk dör av detta. COVID är ett otroligt farligt och dödligt virus som kommer döda tusentals svenskar innan detta är över. Skillnaden mot influensa, mer än dödligheten som är mycket mycket högre än influensa, är att detta virus är helt onödigt och skulle aldrig ha nått oss.

Kina fuckade up och sedan gjorde resten av världen det och sedan Sverige. Vi skulle stängt alla resor till och från Sverige i slutet av januari, men vårt land är fullständigt inkompetenta.

Det ända positiva är att förhoppningsvis kanske de lär sig till nästa pandemi, men förmodligen inte...

Och NEJ, det är inte som en förkylning. Full friska atletiska 20 åringar kan dö av detta virus, ingen går säker.
Stort skitsnack...
Alla i Italien som dött hittils är mellan 65 och 90 och många av dom med underliggande sjukdomar.
Citera
2020-03-10, 17:40
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Det låter resonabelt.

Härligt slut på den karriären. Kommer minnas för exakt en händelse.
Citera
Medlem
AgentJoyBoys avatar
172 nya fall i Danmark trots att de vidtagit fler skyddsåtgärder än Sverige.

Bådar inte gott, speciellt för Stockholm...
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ett virus med hög mutationstakt
Coronaviruset är ett så kallat rna-virus, som kännetecknas av att vara instabilt och ha en hög mutationstakt.

Viruset har också redan muterat en gång, då det hoppade från djur till människa, och ännu en gång när det började smitta människor emellan.

Forskare över hela världen fruktar därför att viruset ska mutera igen, och att mutationerna stärker egenskaper som smittsamhet och dödlighet. Det är nämligen då coronaviruset kan bli farligt på riktigt.

https://illvet.se/medicin/sjukdomar/sa-blir-coronaviruset-en-sann-mordare

Ja förstå en rejäl smittsam variant av MERS, aj aj aj.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CalleB87
Hej
Bor i Stockholm och har själv ett jobb som gör att jag som tur är kan arbeta hemifrån. Vilka försiktighetsåtgärder tycker ni är rimliga ( alltså som inte är fullblodade preppers). Själv skulle jag absolute inte takollektivtrafiken just nu och går endast ut senare på kvällen efter 7 och försöker då hålla avstånd till folk, använder alltid handskar när jag går ut. Det som blir jobbigt är när det gäller att handlar mat, vilken tid är det minst folk i butikerna ? Gymmet skippar jag också tränar hellre på utegymmet i skogen.

Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Ja, Sverige har en COVID-19 epidemi och många kommer att dö.

2020 blir ett tufft år, minst sagt
Citera
2020-03-10, 17:41
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medanvi
undrar också. Logiskt sett borde fler vara smittade i Skåne tex, gott om iranier och afghaner som reser till Iran, men eftersom sjukvården i allmänhet är trög i Skåne så misstänker jag att man inte testar i tillräcklig omfattning.
Glöm inte C-19 flocken fast i Iran ca 2000 som slamberg på krismötet kryptiskt ta "hem"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Stort skitsnack...
Alla i Italien som dött hittils är mellan 65 och 90 och många av dom med underliggande sjukdomar.

Vänta och se så kommer du se vad som händer. Unga friska kommer dö i Sverige och paniken kommer bli ännu större
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Undrar om de fortfarande vill att man ska lokaltrafik eller tåg när man reser någonstans inrikes? Känns som att tåg, bussar och tunnelbana är ett säkert ställe om man vill bli smittad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in