2020-03-10, 17:30
Medlem
Även här uppgifter som jag inte läst tidigare i fup:
AB live
– Hon frågade någon gång om hon fick låna tvättmaskinen, säger 45-åringen.
– När var det?
– Det vet jag inte.
(Angående blodet på tvättmaskin)
Citera
2020-03-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nope .
Men vad man hade önskat att hon skitit i denne person och ägnat sig åt barnen till 100 % tills en riktig livspartner kommit in i hennes liv ; som velat dela livet med henne 24/7 .
En gift man är ju inget att räkna med när det gäller livskvalité .

En singelman; fd gift eller ogift hade varit ett tvärfallt mycket bättre val ....

Hon var värd ett mycket bättre livsöde .
L* ena ; våran goa och glada geokompis 🍀🌳🌲🌿☀️🌤
Det är ju lite så att förbjuden frukt smakar bäst. Ingen kvinna vill heller ha en klängranka till karl, det är avtändande. Han drog sig tillbaka då och då, och blev mer lockande för henne. Dessutom var han oåtkomlig då han var gift, vilket också skapade en del svartsjuka samt begär (vill haaaa - men kan inte få). Smygandet med kärleksmöten är också kittlande. Allt combined, rena häxkitteln.

Hade SD skilt sig, flyttat in till LW och levt med henne - så misstänker jag att han inte varit så intressant efter nåt år eller två. Dock - hon hade levt.
Citera
2020-03-10, 17:37
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
De är två kvinnor i SDs närhet och båda har sökt eller fått psykiatrisk vård. Men SD själv är den som behövt vård för att lära sig låta dem behålla liv och hälsa.
De är nog psykiskt instabila alla tre. Kaka söker maka, du vet. Inget konstigt alls egentligen.
Citera
2020-03-10, 17:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Så barnen hade inte räckt tror du ?
Att vänta på barnbarn och ha ett bra naturnära intresse ?
Tråkigt hon övertalades att börja med geocaching när hon dessförinnan verkade nöjd med slalom och diverse andra fritidssysselsättningar ?

Sen om det nu är så att MGM är GM så är det så fruktansvärt illa att den som övertalade henne att gå med i geocachingen sedan mördade henne för att bli av med henne ...
Om S visar sig vara GM så bör du inte underskatta lättnaden att bli av med plågoanden.

Vi bör vara tydliga med att det inte finns ett enda par som inte önskat livet ur LW om dom utsatts för den utstuderade ondska hon under lång tid utsatte paret D för. Likväl är det en annan sak är att omsätta en önskan om någons död till verklighet.

Vill man maximera risken att bli mördad går man på som Lena gjorde.
Vill man minimera risken att bli mördad går man inte på som Lena gjorde.

Åter: Förleds inte tro att SD var LW,s problem dom var hennes alldeles egna .
Citera
2020-03-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Est*r hade ringt till Lena, vilket var överenskommet, men ej fått något svar.
Är det bara jag som tycker det är märkligt att ens barn måste ringa innan man kommer hem.
Citera
2020-03-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kanske det men du får tänka på att det är en indiciekedja åklagarna har skapat och den är inte starkare än sin svagaste länk.

Netherworld har jag för mig befarade ju att rätten skulle kolla på varje indicie för sig och inte till helheten och då kan ju kedjan gå sönder.

Frågan är om det existerar någon "indiciekedja" i traditionell mening där betydelsen av ett indicium försvinner om ett annat indicium inte kan styrkas. En indiciekedja uppstår snarare när ett antal kritiska faktorer var för sig måste vara uppfyllda för att ett brott ska kunna bevisas.

De tekniska fynden i form av blod och dna är inte beroende av någon annan bevisning. Händelserna några dagar före mordet är ett indicium, men påverkar inte styrkan av den övriga bevisningen. Likaså är inte belysningen i trädgården, vattningen av gräsmattan eller blodfyndet i skon en indiciekedja eftersom varje punkt kan anses relevant även om en annan punkt skulle kunna förklaras på annat sätt. Till detta kommer historiken med hotelser samt att både BO samt GM aktivt sökt kontakt med varandra den aktuella kvällen då mordet inträffade.

Slutligen har vi motivet där man har två möjliga faktorer, svartsjuka över att BO träffar andra män eller utpressning där BO på nytt hotar att sprida information om att relationen fortsatt. Inte heller här är bevisningen beroende på att åklagaren satsar på rätt faktor, eftersom de båda faktorerna inte utesluter varandra.
Senast redigerad av Trie 2020-03-10 kl. 17:45.
Citera
2020-03-10, 17:51
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Frågan är om det existerar någon "indiciekedja" i traditionell mening där betydelsen av ett indicium försvinner om ett annat indicium inte kan styrkas. En indiciekedja uppstår snarare när ett antal kritiska faktorer var för sig måste vara uppfyllda för att ett brott ska kunna bevisas.

De tekniska fynden i form av blod och dna är inte beroende av någon annan bevisning. Händelserna några dagar före mordet är ett indicium, men påverkar inte styrkan av den övriga bevisningen. Likaså är inte belysningen i trädgården, vattningen av gräsmattan eller blodfyndet i skon en indiciekedja eftersom varje punkt kan anses relevant även om en annan punkt skulle kunna förklaras på annat sätt. Till detta kommer historiken med hotelser samt att både BO samt GM aktivt sökt kontakt med varandra den aktuella kvällen då mordet inträffade.

Slutligen har vi motivet där man har två möjliga faktorer, svartsjuka över att BO träffar andra män eller utpressning där BO på nytt hotar att sprida information om att relationen fortsatt. Inte heller här är bevisningen beroende på att åklagaren satsar på rätt faktor, eftersom de båda faktorerna inte utesluter varandra.
Du har helt rätt. Det finns en pyramid av indicier som lär övertyga varje lekman om SD:s skuld. Men juridiskt håller det inte.

Det jag kan tänka mig kommer att funka i tingsrätten är att det inte finns någon som helst annan person som har motiv att döda LW med 17 slag mot huvudet. Det är ett typiskt mord som begåtts av personliga skäl.

Det är väldigt sorgligt alltihop.
Citera
2020-03-10, 17:54
Medlem
Citat:

Inte desto mindre åligger det åklagaren att bevisa bortom rimligt tvivel att SD mördade Lena. Kan man varken bevisa att han var på platsen vid tiden för mordet eller koppla honom till ett mordvapen blir det svårt. Stefan kan bete sig hur knäppt som helst före och efter mordet, det gör honom inte till en mördare.
Citera
2020-03-10, 17:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Jag gör samma tolkning, det blir liksom ingen riktig indiciekedja här. Det åklagaren lägger fram är en massa spridda omständigheter, och även om man lägger ihop alla de här omständigheterna så är det svårt att se att de skulle bilda ett mönster som har något större bevisvärde i skuldfrågan.
Citera
2020-03-10, 17:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har aldrig skönmålat henne. Jag har skrivit vad jag har trott på.

Nu framkommer en bild av en person som själv ser sig psykiskt sjuk, som vill ha hjälp. T om med så att hon anser sig behöva läggas in.

Om du inte ser det, då får du väl fortsätta med din smutskastning av en person som inte bara har blivit brutalt mördad, utan har varit i våldet på en förbaskat kallsinnig psykopat under åratal.

Vänner och nära berättar ju om hur hon helt tappade sig själv. Hon blir ju sjukskriven och hela hennes liv verkar enbart kretsa runt en enda sak.

Förstår du inte det?

Du har skrivit att hon ”bara” var vän
med alla män hon postade foton av
när de var ute på tu-man-hand.
Nu visar det sig att hon hade ännu fler
älskare än någon i tråden trodde.

Du har skrivit att hon inte haft parallella
sexuella förhållanden.
Det vet vi nu att hon har haft.

Du har skrivit att den enda av hennes män
som varit upptagen på annat håll är SD.
Vi vet nu att det inte stämmer.

Känner du dig inte lurad av hennes yta
och fasad som lurade dig och så många
andra? Känner du dig inte blåögd och naiv?
Tycker du inte att allt du har skrivit här har
grundats på vad du ville skulle vara sant? Och att du har låtit LW manipulera
dig? Jag upplever att många i tråden
nästan är förälskade i sin drömbild av LW.

Hon var skicklig på att manipulera. Hon
berättar olika versioner för olika vänner för
att få så mycket sympati som möjligt.

I tråden har hon framställts som en duracellkanin. Någon skrev att hon var så
fantastisk som arbetade 50% efter
benskadorna trots att hon var sjukskriven
100% och kunde ha varit hemma.

Nu får vi veta att hon varit sjukskriven ett
år för utbrändhet. Samtidigt ser vi i chattar
till SD hur hon hånar HD för att HD har
varit sjuk och går på psyk.
Och så vill hon alltså själv bli inlagd på psyk?

Självinsikt 0.

Inlagd på psyk för att hon var besatt av SD? Vilken diagnos skulle det vara? Vilken
behandling skulle de ha kunnat ge mot det? Eftersom hon inte blev inlagd och
skulle få vänta så länge på utredning så
bedömdes det väl inte som någon akut
psykisk sjukdom.
Om hon behövde få prata med någon så
kunde hon säkert ha fått en samtalskontakt
på VC.

Men hon hade ju många att prata med och
beklaga sig för om att SD var så elak när
han valde sin fru och behandlade LW illa.
Hon förstod med hjärnan att hon borde
lämna honom men hon lät hjärtat och
känslorna bestämma. Vilken psykiatrisk
diagnos skulle det vara?
Detta BS om att hon inte kunde lämna
honom. Hennes problem var att hon inte
ville lämna honom. Så länge hon
inte ville så kunde ingen hjälpa henne.
Om hon hade velat och försökt så hade hon
säkert kunnat få hur mycket hjälp som
helst. Hon hade ju massor med vänner
som ville hjälpa henne.
Citera
2020-03-10, 18:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ännu en NY förklaring! Lena använder Steffes skor.

” Har du någon tanke om vid vilken händelse blodet har kommit dit? frågar Åsa Hiding.
– Nej. Men de som umgås med mig har som för vana att använda mina skor ibland.
– Om hon ska springa ut till bilen tar hon de största skorna, till exempel. Men om hon haft just de skorna vet jag inte, säger 45-åringen. ”

AB

Den har han sugit på länge innan han kom på den.
Kollat hur barnen gör därhemma, ja, jag vet...
Citera
2020-03-10, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citran
Är det bara jag som tycker det är märkligt att ens barn måste ringa innan man kommer hem.
Jag ser gärna att mina barn ringer innan de dyker upp - de bor inte hemma längre. Är man, som LW separerad och har varannan vecka, och däremellan ett privat liv - så anser jag att det är helt normalt att barnet skickar ett sms eller ringer. Man behöver även som förälder lite förutsägbarhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in