2020-03-10, 17:34
Avslutad
Ska man som astmatiker, som nyss varit "vanligt förkyld" och därför är allmänt trött och nerkörd, undvika kollektivtrafiken i Sthlm? Det sista man behöver är Corona. Kanske ska nämna att jag går på antibiotika o kortison fortfarande.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Då hade man ett vaccin
Från utbrottets början? Eller det tog väl tid att skapa ett?
Användes samma som "Sars" 7-8 år tidigare?
Citera
Bannlyst
Någon undrade vad Löfven gör. Han var hos MSB i Karlstad idag. Ikväll ska Svetsaren se Löven - Modo.
Citera
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vem vet om det kanske är en stor anledningen till det växande antalet rapporterade fall.

Utan att ha på fötterna, så ligger väl den ökningen några dagar längre fram? (Inkubationstid)
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Den spreds möllan människor då
Det sprids mellan människor i Sverige också. Inga nyheter direkt. Minst 2 patienter i Stockholm kom man fram till har smittats utan att åka utomlands, stöta på folk i riskområden.

Det kommer bara öka.

Jag vill inte se mardrömsscener som i Kina, i Sverige. Men NÅGOT måste göras.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Italiens utrikesminister Luigi Di Maio framträder i italiensk TV och förklarar lugnt och pedagogiskt varför man vidtagit dessa åtgärder och vilken effekt man hoppas uppnå och hur.

Italien sände i början av utbrottet div sjukvårdsmaterial typ ansiktsmasker till Kina, och nu återgäldar kineserna det.
Tillsammans med det kommer också kinesiska experter för att dela med sig av sina erfarenheter, det är extra viktigt då Kina verkar ha nått kulmen och fått bukt med smittan.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Från utbrottets början? Eller det tog väl tid att skapa ett?
Användes samma som "Sars" 7-8 år tidigare?

Näe men det tog inte lång tid. Minns själv att jag fick det relativt snabbt
Citera
Medlem
Hej
Bor i Stockholm och har själv ett jobb som gör att jag som tur är kan arbeta hemifrån. Vilka försiktighetsåtgärder tycker ni är rimliga ( alltså som inte är fullblodade preppers). Själv skulle jag absolute inte takollektivtrafiken just nu och går endast ut senare på kvällen efter 7 och försöker då hålla avstånd till folk, använder alltid handskar när jag går ut. Det som blir jobbigt är när det gäller att handlar mat, vilken tid är det minst folk i butikerna ? Gymmet skippar jag också tränar hellre på utegymmet i skogen.
Citera
2020-03-10, 17:35
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu är vi totalt rökta. Det är nu omöjligt att förhindra ett massivt utbrott i Sverige, tyvärr.

Att påstå att smittspridning inte sker/har skett i Sverige förrän ungefär nu är ju bara löjligt. Titta på grafen på coronakartan.se

https://www.coronakartan.se/tidslinje/

En i det närmaste perfekt exponentiell ökning. Det är nu 9-10 dagar sedan de flesta Stockholmare kom hem efter sportlovsresan till Italien. Inkubationstiden i snitt är 5 dagar. Varför skulle då kurvan se ut så här? Nej, denna kurva är resultatet av omfattande inhemsk spridning, naturligtvis.

Sverige lär stänga ner inom en vecka, sanna mina ord. Inte ser det bättre ut av att våra grannländer Norge och Danmark ökar på samma sätt. Och Tyskland, Frankrike och Spanien är också rökta.

Detta kommer att bli en apokalyps för Europa.

Ja, Sverige har en COVID-19 epidemi och många kommer att dö.
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scumbagno1
Tegnell i Somalia?
Detta är ju ett skämt, men å andra sidan.det är ju tisdag vi har ju nått kulmen nu, haha vilken jävla skojare.
Kulmen är inte ens nära.

Skämt och skämt... Han är ju på viktigt uppdrag!

https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsepidemiologen-anders-tegnell-till-somalia/
Citera
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Nej antallet af smittede er nu 262 personer:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-03-10-antallet-af-smittede-i-danmark-stiger-med-over-100

Ja men 172 smittade idag? Känns som det gått snabbare i Danmark än i Sverige, med väldigt många smittade senaste dagarna.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiber
Eller menar du att presidenten och alla politiska toppar/rådgivare helt enkelt blivit lurade av media som försöker piska upp panik?

Ja mer eller mindre.
+ livrädda för att bli beskyllda av den stora massan att göra för lite när en massa gamlingar dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in