2020-03-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Så folkhälsomyndigheten ändrar till mycket hög risk för spridningen, 3 månader senare än alla andra rationella agenter som vetat detta långt innan.

Ni är ett skämt.

Det var inte mycket hög risk spridningsrisk för 3 månader sedan. Den var fullständigt obefintlig i Sverige. Inte ens för någon vecka sedan. Importfall är inte samma sak som hög smittspridning. Det största misstaget man gjort enl. mig var att stoppa flygen från Iran. Fullständigt idiotiskt, men som många här hyllade för de tänker bara ett steg. Hur fan ska man kunna ha koll på de som tar sig hem från Iran när de tar helt andra transportvägar. Information och screening på flygplatsen hade varit otroligt mycket bättre.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Aldrig. Det behöver bli lika illa som Italien först.

Eller så blir det ännu värre än i Italien och först när hen snubblar över liken av coronavirus offren blir det en ändring...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Oj! Detta ger vatten på min oroskvarn. Min personliga oro och misstanke är att det har sprungit runt smittade människor i Sverige mycket längre än vad de flesta tror. Redan sedan i januari antagligen.
Ja det är en klart trolig id’e.
Den är nämnvärt att Flashback har slagit expertisen från trådstart.
Sänd en slant ni som kan så överlevare kan läsa om Corona 2.0
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Finns beredskapsplaner för att hantera tillförsel av mat samt upprätthålla detta under kontrollerade former.

"Jobba" är ovidkommande i en eskalerad pandemisk situation.
Jag förstår hur du tänker och håller delvis med om det.
En del måste arbeta för att upprätthålla samhällsfunktioner. Rätt många faktiskt.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har ni tänkt på alla papperslösa och illegala vi har här i Sverige? De som ibland sover i överfulla lägenheter och baracker. Vad tror ni händer om det börjar sprida COVID-19 bland dem okontrollerat?

Lägg därtill nyinkomna från t.ex. Iran som fortfarande droppar in då och då.

Får de inte vård kommer det bli kaos.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Ja jag håller fullständigt med om att FHM ibte har skött sina uppgifter. Det är många delar av Sveriges system som inte fungerar som de ska.

Alla vet vart pengarna har lagts de senare åren..inte på något vi behöver..eller vill ha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
WHO är i princip lika naiva och korkade som FHM. De borde utlyst pandemi för flera veckor sedan.

Precis det jag menar...
Citera
Medlem
schuberts avatar
En lite obehaglig "dark horse" är väl även alla dessa "svensk" iranier som tillfälligt lyckats stänga ute men som med all säkerhet nästlar sig hem allt eftersom.

Det är ju inte en långsökt gissning att många av dessa bor i utanförskapsområden, hyffsat trångbott i stora familjer. Skulle en inhemsk smittspridning ta fart i ett av dessa områden kommer det gå väldigt fort och bli extremt svårt att hålla reda på.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Tror inte jag heller. För då hade de skickat fram drömprinsen..

Men 60 fall bara idag i Stockholm. Det är för fan katastrof. De måste isolera den staden innan skiten sprids över hela landet på samma sätt som i Italien.

Om det åtminstone hade varit 65 av 2,4 miljoner så hade vi kunnat tala om katastrof, men 60?

Vad ligger det totalt på i Stockholm, 150 typ?

Ja, det är nog dags att stänga ner vår gamla huvudstad, glöm inte att släcka på Rosenbad.
Citera
2020-03-10, 16:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Är det någon här som sett någon använda sig utav skyddsmask/handskar ute idet offentliga, eller kanske rentav själv använder sig av detta?
//Skalman

Jag hade plasthandskar idag när jag var och handlade, kasserades, snart åker munskyddet också på. Det är ju dock lite stigmatiserat i det här landet. Antar att det blir vanligare när första dödsfallen rapporteras.
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Man blir så jävla trött, SLUTA FÖRMINSKA VIRUSETS FARLIGHET!

Det är närmare 5% dödlighet än 1%, och resonerar man som dig blir spridningen större. Vi måste GENAST börja betrakta viruset som om det hade 100% dödlighet, annars får vi aldrig stopp på skiten.

Sveriges sjukvård är under all kritik... Folk ska återigen inte behövq dö i vårdköer, samtidigt så säger tegnell i princip samma sak som när vi hade 1 fall. Sjukvården är för fan överbelastad vanligtvis vid juletider och vem har inte suttit i på akuten timmvis en vanlig helg. Nä fler kommer dö och något drastiskt måste ske. Vi får väl se hur Sverige sköter det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Skulle gissa att det kommer beröra skolor/förskolor.

Dessa kommer att stängas.

Barnen först. Tog en stund men idioter ska klaga och peka ut "alarmister" först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in