2020-03-10, 16:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror han säger det medvetet. För han VILL uttala orden.

Han verkar tycka om att kunna säga dessa saker, tex om hur Lena dog - i ett sammanhang där det det det KAN tolkas som felsägning, men inte är det. Det är omtalat av flera att han gärna talar i gåtor.
Vi har sett i i FUP i konversationen med JG, men även i meddelandet på geocorumet till Charkoals kompis.

Jag vet att ha inte är psykiskt sjuk i den bemärkelsen att han inte kan skilja på rätt eller fel: Han har inte psykos eller förvrängd verklighetsuppfattning.

Men det finns helt klart något väldigt vrickat med den här mannens hjärna. Jag tycker att han nästan leker med elden.

Det är sjukt (i den bemärkelsen).
Det kanske ger honom kickar.

Att han vet, och kan leka med andras misstankar.
Och han tror att han kan komma undan.

Hur nära kan jag komma, typ?
Citera
2020-03-10, 16:05
Medlem
T34Panzers avatar
Ännu en NY förklaring! Lena använder Steffes skor.

” Har du någon tanke om vid vilken händelse blodet har kommit dit? frågar Åsa Hiding.
– Nej. Men de som umgås med mig har som för vana att använda mina skor ibland.
– Om hon ska springa ut till bilen tar hon de största skorna, till exempel. Men om hon haft just de skorna vet jag inte, säger 45-åringen. ”

AB
Citera
2020-03-10, 16:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Snabbt från Aftonbladet angående blodet på tvättmaskinen, kom ihåg att det är åklagaren som har bevisbördan, MGM har förklaringsbörda.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

De som till varje pris vill hävda att MGM förklaring om hur blodet eventuellt kunnat hamna på tvättmaskinen har aldrig snickrat eller arbetat med händerna.

Fan så lätt att göra sig illa och blöda.

Vi får se vad åklagaren kontrar med.

”Hon brukar vara där då och då och snickra ”
Folk brukar väl akta sig för att snickra på en tvättmaskin ?
SD gillar väl inte spikrepor på sin tvättmaskin , ingen som gör , därav arbetsbänk i trä typ ...brukar gälla ?
Hat han inget förråd eller garage där han / de kan snickra ?
Inne i tvättstugan är ju typ ingenmansland men ändå tillräckligt privat för att bli irritation hos HD kan man tycka för LW var ju inte inneboende ...

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-10 kl. 16:18.
Citera
2020-03-10, 16:08
Medlem
Enorms avatar
Hur Lenas blod hamnat på SD´s skor frågar nu ÅH

ÅH – Har du någon förklaring till det?
SD – Nej jag kan inte säga att jag vet, jag kan bara gissa. Det här är ingen plats för gissningar.

6 min tidigare på frågan hur blodet hamnat på tvättmaskin svarade SD:

ÅH – Hur skulle hon ha arbetat där och det gett avtryck på tvättmaskinen?

SD – Den står ju precis intill, men jag har ingen aning, jag gissar.
Senast redigerad av Enorm 2020-03-10 kl. 16:14.
Citera
2020-03-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han tror att han kommer undan om h an "inte minns". Fast HD kom undan - så fan vet.

Nja... mycket nytt har han kommit med idag. Är helt slut i huvudet nu, men som sagt så återkommer jag senare ikväll.
Citera
2020-03-10, 16:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
”Hon brukar vara där då och då och snickra ”
Folk brukar väl akta sig för att snickra på en tvättmaskin ?
SD gillar väl inte spikrepor på son tvättmaskin , ingen som gör , därav arbetsbänk i trä typ ...brukar gälla ?
Hat han inget förråd eller garage där han / de kan snickra ?
Inne i tvättstugan är ju typ ingenmansland men ändå tillräckligt privat för att bli irritation hos HD kan man tycka för LW var ju inte inneboende ...

(Spekulation)

Det fanns en bänk bredvid tvättmaskinen som användes för snickeriet enligt MGM, inte tvättmaskinen som arbetsbänk.

En fullt plausibel förklaring, det är ju vad som sägs i rätten som gäller.
Citera
2020-03-10, 16:10
Medlem
Efter denna dag så känns det som det står 10-0 till Åklagaren
Citera
2020-03-10, 16:11
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"Åklagare frågar 45-åringen vad han menar med ett meddelande han skickat till exfrun, strax innan han gick in på polisförhör dagen efter mordet. I meddelandet skriver 45-åringen att han "raderar löpande".
– Jag raderar sådant som jag inte tycker behöva finns kvar, förklarar 45-åringen.
Vad är det du raderar?
Allt från Lena det dygnet. Jag raderar alltid löpande.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-det-ar-val-inget-konstigt-det-finns-spar-av-mig-pa-lena-folj-rattegangen-dar-45-aringen-bera ttar-sjalv

Ingen köper det.
Vem raderar allt som en nu förvunnen person har skrivit det sista dygnet?

På polisstationen också.

Tillägg:
AB:

"Åklagaren säger att det är märkligt att han efter ett förhör med polisen tar bort en konversation han haft med Lena Wesström.

– Är det något du själv tycker är konstigt?

– Nej, det är ett normalt beteende. Jag raderar alltid löpande. Jag vet att min kommunikation inte är intressant eftersom jag inte är inblandad. Att jag raderar efteråt tycker jag inte påverkar.
"
Senast redigerad av notknapparen 2020-03-10 kl. 16:16.
Citera
2020-03-10, 16:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Åklagaren berättar att 45-åringen haft kontakt med 17 personer den 15 maj om Lena Wesströms försvinnande.

Gjorde du något då för att söka henne?
– Nej vad skulle jag ha gjort?
– Försökte du ringa henne?
– Nej.
– Varför inte?
– För hon har inte tillgång till sin telefon. Hade hon haft det hade hon läst meddelanden.

AB

En bild säger mer än 1000 ord
https://forumbilder.com/i/ro6E
FantSTISK BILD! Kan inte användas som bevis, men ack så talande.
Citera
2020-03-10, 16:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

"Åklagare frågar 45-åringen vad han menar med ett meddelande han skickat till exfrun, strax innan han gick in på polisförhör dagen efter mordet. I meddelandet skriver 45-åringen att han "raderar löpande".
– Jag raderar sådant som jag inte tycker behöva finns kvar, förklarar 45-åringen.
Vad är det du raderar?
Allt från Lena det dygnet. Jag raderar alltid löpande.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-det-ar-val-inget-konstigt-det-finns-spar-av-mig-pa-lena-folj-rattegangen-dar-45-aringen-bera ttar-sjalv

Ingen köper det.
Vem raderar allt som en nu förvunnen person har skrivit det sista dygnet?

På polisstationen också.
Jag tror det skall tolkas som att han brukade radera löpande, dvs. varje gång han hade läst ett meddelande från LW. Deras relation var ju lite hemlig. Någon omfattande radering gjordes nog inte på polisstationen, utan där handlade det väl mer om att han tog en massa foton för att försvåra återskapande av sådant han tidigare hade raderat.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-10 kl. 16:19.
Citera
2020-03-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Jag är på plats. Jag återkommer senare ikväll med rapport. Har en del frågor jag tycker att vi ska diskutera.

Måste bara säga att det är konstigt vad han minns och inte minns. Plus att hans röst låter oerhört omanlig.

Han tycks i vissa lägen regrediera till ett litet ängsligt barn, till barndomshändelser där han känt samma känslor och behov att försvara sig.

Han skulle behöva en psykolog tror jag. En man med många delpersonligheter pga en barndomsuppväxt i en dysfunktionell familj.

Visst säger Lena också något om dessa personligheter som han växlar mellan?
Citera
2020-03-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det fanns en bänk bredvid tvättmaskinen som användes för snickeriet enligt MGM, inte tvättmaskinen som arbetsbänk.

En fullt plausibel förklaring, det är ju vad som sägs i rätten som gäller.

En dåres försvarstal fick vi höra/läsa idag. Är övertygad om att ÅH kör på lite hårdare imorgon...... är övertygad om att hon har något inte försvaret räknat med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in