2020-03-10, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Precis!
De kunde ha stoppat detta!!
Ta bara den där bussen från italien.
De ville inte ta till de rätta åtgärderna, men det gör de nu, eller hur?? ;-)

Och nu är det försent, Och det vet dom själva! Detta är så idiotiskt så man börjar nästan misstänka att dom har velat sprida detta i Sverige. Nu kan dom väl inte spåra det längre. Som vad spelar det för roll nu om dom använder åtgärder?
Citera
Medlem
alewkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Rätt skönt att vara bonnläpp och bo på landet där Löfven och virus mm har noll påverkan utan här kan man leva ett stillsamt och tillbakalutat liv. Ni som bor i Hufvudstaden, hur går tankarna, vågar ni åka tunnelbana o riskerna att få en hostloppa i näsan? Hur klarar sig pk-människorna, är det trippla munskydd mellan lattekopparna?

Förstår det, men vi är nog lite var som helst och smittar med våra landställen osv ska du se. Jag upplever dock lite mer trafik än vanligt i innerstaden, färre verkar välja kommunalt och hellre ta bilen som i vanliga fall oftast kan undvika detta. Jag kör ut från innerstaden mot kontoret ca 8.30 och hemåt mellan 16-17.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Myndigheterna och personerna som nonchalerat detta och låtit detta sprida sig i Sverige, Vad ska dom få för straff nu?

Dom måste givetvis få stå till svars? Som bara skickat hem folk utan att ha koll på om dom stannar kvar hemma eller inte, Så jävla nonchalant och oansvarigt.

De klarar sig säkert. Det är vi vanligt folk som blir straffade med grov misshandel eller vållande till annans död om vi medvetet sprider smittan.
Citera
2020-03-10, 16:04
Medlem
10% random testade positivt

Holland nu: (Tilburg), 220.000 invånare!

28st positiva sjukhusmedarbetare!!! Dom gjorde stickprov av medarbetare med "snuva" totalt 301! och nästan 10% var smittade!!!!

undrar om man gjort något sånt is Sverige

https://www.telegraaf.nl/nieuws/73328782/28-medewerkers-ziekenhuis-tilburg-besmet-met-coronavirus
Citera
Medlem
Snarkarens avatar
260 i morse, nu 343 fall, är det nytt rekord ? Vart finns en bra sida där man ser dag för dag i Sverige ? Hittar ingen...
Citera
Bannlyst
Såg två personer med ansiktsmask i Upplands Väsby centrum igår. Nu är det fucking Coronapokalyps! Har bunkrat med Soldatens ärtsoppa och ska inte gå ut på tre veckor.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det är väl helt uppenbart att vi redan nu kommer att få en ökad osäkerhet kring antalet smittade.
Man uppmanar förövrigt redan nu att alla som överhuvudtaget har förkylningssymptom att bara stanna hemma. Redan igår meddelades det att väntetiden för att bli testad på många håll var en vecka.
Jag tror att man redan gett upp det här med att testa och smittspåra. Alla vet redan att vi har en Italiensk situation redan om två veckor.

Det är så synd bara att man inte erkände det för flera dagar sedan och gjorde något i tid.
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
I nuläget så är nästan alla smittade från Stockholm.

Varför sätter man inte in militären och klappar igen staden? Jag förstår inte. Varför kan andra länder stänga städer men inte Sverige?

Varför ska Sverige alltid vara så jävla speciella? Vi ligger efter med allting.
För att det vore förödande för hela Sveriges ekonomi. Den dagen vi Stockholmare börjar fly (worst case) då kan karantän motiveras.
Just nu pågår nån form av Stockholms mobbning!
Citera
Medlem
justpreciss avatar
Varför orsakar Corona så stor panik? Vi har vanliga influensor varje år som dödar mer människor globalt än Coronan någonsin kommer att ens vara i närheten av.
Citera
Medlem
Bor i Stockholm och min bror har nyligen blivit sjuk med torrhosta och halsont, min mamma är läkare och har tagit febern på honom (inte mer än 37,8). Jag bor inte hemma men kan han ha smittats? Har varit hemma hos mamma, då vi bor nära och han hostar som en galning. Han går sista året på gymnasiet, finns folk i närheten som blivit smittade men ingen vi känner. Tippar på att det är en vanlig förkylning, men man kan aldrig vara för säker.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
De som är med på flashb och följer sociala medier har ju lite hum..resten då

Det hade gått om våra fega myndigheter hade fått ut korrekt information i början av februari hur jäkla alarmerande den då kunde uppfattas av allmänheten. Strategin har varit locket på och det funkade absolut inte.
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Stockholm är Sveriges nav dit alla åker på tjänsteresor.

Vem fan bryr sig. Använd skype som många andra redan gör ute i världen.

Citat:
Spelar ingen roll om man stänger Stockholm, varenda byhåla kommer att få smittan.

Man kan reducera skadan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in