2020-03-10, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Tror dock fortfarande att det är mindre än halva befolkningen som riktigt förstår vad det här egentligen är och kan innebära framöver. Mer än hälften reser runt, åker kollektivt som vanligt. Går bara stoppa detta med gemensam kraft vilket inte kommer ske.
De som är med på flashb och följer sociala medier har ju lite hum..resten då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
vi är nog inte så många dgr ifrån att snart händer det. Är ingen vanlig förkylning..

Hur många upplever det värre än en vanlig förkylning?

Är jag döende? Mitt allmäntillstånd idag är mer eller mindre fullt frisk.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Bra!

Då finns det fortfarande hopp om att folk tänker efter själva istället för lyssna på desinformation, fake news och rena lögner från den jävla myndigheten!

Det är nog tvärtom så, att sidan ligger nere för att den är överbelastad...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vad ska det tjäna till att stänga ner samhället? Viruset sprider sig ändå. När maten är slut kommer folk att börja äta råttor och fåglar och blir smittade ändå, någon måste forsla bort liken osv.

Jag tror regeringen är mer rationella. Låt det ha sin gång, och när sista massgraven är igenschaktad kan Sverige starta om. Utan bostadsbrist, utan arbetslöshet, utan klasskillnader. Bättre att det är över på fem månader än fem år.
Du talar som en sann kommunist.
Människorna är ersättingsbara utan värde, ideologin är allt.
Citera
Bannlyst
Myndigheterna och personerna som nonchalerat detta och låtit detta sprida sig i Sverige, Vad ska dom få för straff nu?

Dom måste givetvis få stå till svars? Som bara skickat hem folk utan att ha koll på om dom stannar kvar hemma eller inte, Så jävla nonchalant och oansvarigt.
Citera
2020-03-10, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Om vi inte sänder dem till skolan så kommer de att vara hemma, gå ut och träffa kompisar, gå på café, bio mm med kompisar som kanske varit i ett utsatt land, och bli smittade den vägen istället.

Skall man hålla barnen hemma av rädsla för smittrisk så måste man låsa in dem på sina rum.
Fast träffar dom fler än 4-5 kompisar per dag jämfört med kanske 30 i klassen och många i matsalen? Vad det gäller bio och cafér så borde dom stängas i de värst drabbade områderna. Annars är det bara att se till at ungarna inte har pengar för dessa nöjen, enkelt. Men det är klart, i vårt land är föräldrar inte föräldrar längre och helt maktlösa.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Om vi inte sänder dem till skolan så kommer de att vara hemma, gå ut och träffa kompisar, gå på café, bio mm med kompisar som kanske varit i ett utsatt land, och bli smittade den vägen istället.

Skall man hålla barnen hemma av rädsla för smittrisk så måste man låsa in dem på sina rum.

Ja? Finns leksaker och tekniska prylar
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
En sak som talar emot Sverige är att vi har mer kollektivtrafik än Italien. Åka kollektivt är uppenbarligen en stor smittrisk. Delad luft mellan alla i begränsat utrymme säger sig självt....

Kollektivtrafiken bör stängas ned helt är min åsikt.

Hälften av min bekantskapskrets pendlar dagligen mellan Västerås-Stockholm-Uppsala. Jag är knappast ensam om att ha vänner som dagligen pendlar mellan städer, så det kommer gå väldigt fort när det väl börjar spridas den vägen.

Folk är ju vaksamma mot varandra redan nu, för ingen vågar lita på den information som hittills kommit ut. Fy fan vad dåligt förtroende människor har mot de som styr landet idag. Det är ju skrämmande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
syftar du på denna, kommer den passa min mask?

https://www.toolab.se/produkt/Sundstrom-Partikelfilter-SR-510-P3-sv-0

jag har denna mask

https://www.biltema.se/bygg/skyddsutrustning/skyddsmasker/skyddsmask-7551-2000040037

och enligt biltema behöver jag detta filter

https://www.biltema.se/bygg/skyddsutrustning/skyddsmasker/partikelfilter-755-p3-r-2-st-2000040038

tacksam för svar.

Bilderna får det att se lite tvivelaktigt ut. På Biltemas filter ser det ut att sitta en gummibälg över med ett förfilter. Jag har förut använt biltema filter i min sundström mask, de var då likadana i mått, men blir nu osäker.

Försök ta dig till en återförsäljare för utrustning för tillverkningsindustrier, inte någon bygghandel eller sånt. Vet ej var du bor så kan ej tipsa men borde bara vara en googling bort. Dessa insatsfilter är långt ifrån slut. Rätt butik hjälper dig alternativt får du köpa en Sundström mask och filter till den.
Citera
2020-03-10, 16:01
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
I nuläget så är nästan alla smittade från Stockholm.

Varför sätter man inte in militären och klappar igen staden? Jag förstår inte. Varför kan andra länder stänga städer men inte Sverige?

Varför ska Sverige alltid vara så jävla speciella? Vi ligger efter med allting.

Nästan alla smittade? Tycker du ska ta en paus från corona-nyheterna och lugna ner dig. Det är en skillnad mellan att vara vaksam och paranoia.
Citera
Medlem
I Göteborg tycker de att FHM har dragit lite förhastade slutsatser. De anser att allt är under kontroll. Jösses!

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/v%C3%A4stra-g%C3%B6talandsregionen-ingen-p%C3%A5visad-samh%C3%A4llsspridning-1.25165896
Citera
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewew
När sätts Stockholm i Karantän?

Själv tror jag på om ca 10-12 dagar +2000 smittade

Stockholm är Sveriges nav dit alla åker på tjänsteresor. Spelar ingen roll om man stänger Stockholm, varenda byhåla kommer att få smittan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in