Citat:
Ursprungligen postat av
cherryfive
Hans Melander sa för några veckor sen att det är ett spår de lägger huvudvikten av sitt arbete på och att det finns andra saker de jobbar parallellt med. Har du några tankar kring det?
Sen undrar jag över de här nyligen genomförda förhören där vittnen sagt att de blivit tillfrågade om SE. Jag vet ju att du hävdar att det beror på att de vill avföra honom helt men jag undrar lite över varför frågorna till vittnena om SE kommer så sent. Borde dom inte ha klarat av det vid det här laget?
Utredning går till så att man även om man tror sig ha läget klart för sig måste man utesluta invändningar som kan komma för att misstänkta inte skall kunna resa rimliga tvivel. Ofta slarvas det med detta. I detta fall måste man nog vara extra noggranna i det. Därför ger oss uppgifter som läcker ut väldigt lite information om vad som är vad.
Vi har en mycket ensidig information från sådana som driver olika saker medialt som påstår sig ha informationer direkt inifrån utredningen och som gärna tolkar saker på samma sätt som de bygger teorier dvs slarvigt och spekulativt. Hittills har inget sådant påstående visat sig vara sant.
Svaret är att vi inte kan veta säkert någonting. Däremot tror jag att vi kan vara ganska säkra på att de inte jobbar med spekulativa slutsatser och gissning som vissa hypoteser gör. Skulle de ens tänka tanken att spinna sådana trådar lär de få ångra sig snabbt.
Därigenom tror jag att det är det som vi inte hör något om i media som man verkligen jobbar med och där man inte vill att det skall läcka alls.
Folk är så otroligt okunniga i sina spekulationer att det kan passera saker som att vissa tror att provskjutning och resultat av sådan kan dröja halvårsvis.
Risken att nån lösning typ CP skall dyka upp är liten. De kommer att bli slaktade om de försöker.