2020-03-10, 14:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Citat:
Nu diskuterar advokat Christoffer Olsson med åklagare Therese Johansson om vad 45-åringen egentligen sa om saken i förhör. De verkar tolka det olika.
August Håkansson
6 min

– Du säger att du trodde att Lena inte svarade för att hon hade somnat ifrån, säger Therese Johansson.

– Men i förhör har du sagt att du trodde ”att hon hade somnat in för alltid redan då”, säger åklagaren.

– Jag minns inte det, säger 45-åringen.

Som sagt, Aftonbladet är fan så mycket rappare i sin rapportering.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

De fick med protesten från advokaten när åklagaren gjorde sin tolkning av vad som sagts.
Tur att förhören finns i sökbara pdf:er, då är det ju lätt att kolla upp vad som egentligen har sagts. Åklagaren borde ju lätt kunna visa var SD i så fall har sagt så där, och det där uttalandet borde väl finnas i aktbil.148 då.
Citera
2020-03-10, 14:26
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag återgav bara vad som sades i rättssalen.

I FUP nämner han själv 2 ggr

” MT: På gym på Gustavsvik.
PS: Gym, lyfter vikter?
MT: Ja typ sånt där, jag har kört två pass i år så nu är jag nog färdig för i år.
PS: (Fnissar till)
MT: (Fnissar till) funderar på att köra Nordensjöloppet i vinter så då behöver man lite ordentlig träning.
PS: Så du har bara tränat två pass i år på gym?
MT: Äh ta inte det till protokollet (skrattar till) är du snäll (skrattar till)”

Fys övning i gymmet är inte den huvudsakliga träningsmodellen och då två ggr!? Hans svar är återigen märkligt, då loppet går norr om polcirkeln på skidor i 22 mil. (Även om det var SD`s vanliga humor/sarkasm finner jag det märkligt i sammanhanget)
Senast redigerad av Enorm 2020-03-10 kl. 14:29.
Citera
2020-03-10, 14:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ja, med den jämförelse som har kunnat göras idag när även Aftonbladet gett sig in i matchen, så har jag åtminstone jag börjat omvärdera NA's tidigare rapporteringar

NA har en förmåga att utelämna en (hel) del passusar som talar till den åtalades fördel.

Man får inte glömma att han trots allt inte dömd än, och bör därför fortfarande formellt ses som oskyldig.

Exakt, jag tror ju att MGM är lika skyldig som Kain men det ska vara en "fair trial" och rapporteringen från media ska vara neutral och saklig, rätten ska döma och vi ska kunna dra våra slutsatser utav vad som verkligen sas och inte färgat av den som rapporterar åsikter.

Djävligt viktigt enligt min åsikt.
Citera
2020-03-10, 14:28
Medlem
@HNH.Adv92: Var någonstans får man "snuskhandske" behandlingen ?
Något som tillkommer på kvittot ? Du ska ju ha betalt för förlorad inkomst *Lilla hjärtat*
Citera
2020-03-10, 14:28
Medlem
T34Panzers avatar
Åklagaren berättar att 45-åringen haft kontakt med 17 personer den 15 maj om Lena Wesströms försvinnande.

Gjorde du något då för att söka henne?
– Nej vad skulle jag ha gjort?
– Försökte du ringa henne?
– Nej.
– Varför inte?
– För hon har inte tillgång till sin telefon. Hade hon haft det hade hon läst meddelanden.

AB

En bild säger mer än 1000 ord
https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2020-03-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
@HNH.Adv92: Var någonstans får man "snuskhandske" behandlingen ?
Något som tillkommer på kvittot ? Du ska ju ha betalt för förlorad inkomst *Lilla hjärtat*
Vad pratar du om? Är det något som hör till topic?
Citera
2020-03-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad pratar du om? Är det något som hör till topic?
Jag antar att det inte gör det, utöver att det var Hanna Davidsson som var häktad.
Citera
2020-03-10, 14:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag har missat en del pga jobb. Återger du vad en kontakt till dig säger i rättssalen? nån som rapporterar? Eller är du där själv?

Nej min kontakt hade inte tid idag så jag varvar mellan NA och AB.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hmmm… jag vill minnas att de bad honom öppna jackan? Och de inte såg något som var gömt under jackan?
Fan att man inte skriver upp väsentliga saker....

Aktbilaga 145, sid 13-14:
laktagelser av polis 18-05-12, PM, 2018-09-24 12:08 diarienr: 5000-K574218-18

"Jag reagerar på att han har sina båda händer i sin vindjackas fickor, jag tycker först att det ser ut som att han döljer något innanför jackan och tänker att han kanske har ett basebollträ under jackan som han döljer för oss och håller i med sin hand via fickan. Jag ber honom ta ut händerna och visa vad han har innanför jackan, han gör så och det finns ingenting avvikande som jag ser under hans jacka."

Jag kan ha tolkat fel, men hundra känner jag mig inte på att de ber honom öppna jackan. Jag tänker ändå att det är något skumt, att han även om han öppnar jackan döljer något.

J
Citera
Medlem
Vilket kräk, att bara sitta och säga att han inte minns på det som bränns, men de e klart för oss som fattat att SD är förövaren så spelar han ju Åklagaren rätt i händerna, riktigt korkat
Citera
2020-03-10, 14:40
Medlem
Citat:
Nej min kontakt hade inte tid idag så jag varvar mellan NA och AB.

Jag är på plats. Jag återkommer senare ikväll med rapport. Har en del frågor jag tycker att vi ska diskutera.

Måste bara säga att det är konstigt vad han minns och inte minns. Plus att hans röst låter oerhört omanlig.
Citera
2020-03-10, 14:41
Medlem
Citat:
Jag viste det! Uppvärmnings-strategi?

Nu har förundersökningsledaren och åklagaren Åsa Hiding tagit över i rättssalen. Hon ställer sina frågor tuffare än vad Therese Johansson tidigare gjort.
Det blir en hårdare stämning i rättssalen.

NA

#hejaåsahiding
Var det alltså Therese Johansson som han var "vän" med på samma sätt som med LW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in