2020-03-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Nej, han är gammal och kom från tidigare vårdinrättning (Med största sannolikhet ålderdomshem)

Båda två?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Sweden.

Bedömer ni att sverige har kontroll på Coron smittan?

-"Ja asså ingen kan han kontråll påh Koh råna smittan.

Eh.

JÖSSES grodor ur munnen hela tiden 0 genomtänkta tal.

Shit-storm 100.

Folk kommer implodera av att langa runt/dissikera alla grodpåståenden som "experter" langar runt.
Ja, de känns ju totaltvirriga och ogenomtänkta. Inger verkligen inte förtroende. Generaldirektören har ju knappt talförmåga.

Och som sagt det måste till en finne för att kunna ställa en vettig journalistfråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Vågar man sätta sig på ett tåg från Malmö till Helsingborg i rusning?

Inga problem försök dock att hålla avstånd, minst en halv meter, från alla andra
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Wallensteen sa just i pressträffen att det pågår "allmän smittspridning" i Västra Götaland nu. Men hur många nya smittade rapporteras från VG idag? Har jag missat eller har den uppgiften ej presenterats än?

Räcker med ett fall för att det ska vara allmän spridning

https://www.dn.se/nyheter/sverige/coronapatient-i-kungalv-misstankt-fall-av-inhemsk-smitta/
Citera
2020-03-10, 14:31
Medlem
Cases with Outcome
68,722
Recovered/Discharged
64,633
(94%)
Deaths
4,089
(6%)

Dock talas det om att Kina har dolt antal dödsoffer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Är väl jävligt illa ekonomiskt om Stockholms län skulle sättas i Karantän? Står väl för cirka 50% av vårt GDP.

Tänk dig då Italien som har hela landet i karantän. Att det är enorma pengar som kommer medföra en ekonomisk kris är nog inte så långsökt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Wallensteen sa just i pressträffen att det pågår "allmän smittspridning" i Västra Götaland nu. Men hur många nya smittade rapporteras från VG idag? Har jag missat eller har den uppgiften ej presenterats än?

Inte kommit än. Jag tror man syftar på fallet i kungälv där en person är smittade som de inte hittat varifrån personen blivit smittad än.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Folkhälsomyndigheten: Ingen kan ha kontroll på coronasmittan

Ojdå, en groda. Mycket stressig presskonferens för övrigt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det skulle vara intressant att få veta ålder, kön samt etnisk bakgrund på de två personer som intensivvårdas.

Vad jag kan se av statistiken så har nordvästeuropéer hittills behövt intensivvård i ett fåtal fall - vilket har fått mig att tro att viruset påverkar vissa etniska grupper mer än andra. Eller så har utbrottet pågått i för kort tid för att personer ska ha blivit så pass sjuka.

Statistiken släpar..! Dvs de som visar milda symtom nu i 30-80 års ålder kan inom 5 dagar fram till 2 veckor bort bli försämrade och hamna i kritiskt vård.
Helvete jag har följt statistiken från mitten av januari i Kina till febr Italien till nu Sverige mfl länder ! Satan också vi är på riktigt inne i eskalerings fasen. Nu kommer fallen först med enstaka dödsfall. Inte många i början utan smittspridning främst.. folk tänker- ingen fara osv men det är just exakt detta som gör detta så dödligt.
Vården kommer bli överbelastad

Militären måste in strax regeringen !!
Om två veckor kommer vi ligga på Italiens siffror nära 10.000 smittade!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det är inte många kvar av dem nu.
Jag blir mest så jävla arg att idiotjäveln Tegnell har fått sköta kommunikationen och tonat ner detta i flera veckor. Detta (och kommande) kaos ligger på honom.

Kom precis in i tråden för att fråga om denna tomte. Har regeringen nu subtilt knuffat undan honom med full lön så han kan återvända till sin post efter krisen är över?
Citera
Bannlyst
Alla ni som varit inom psykiatrin.

Känner ni vibben av alla experter som talar. Får "flashback" av hur det kändes när likgiltiga tomma karaktärer man mötte under åren inom psykiatrin.

Nu får hela folket ta del av dessa zombies.

Knapras det SSRI/dricks alkohol hos svenska folket nu.

Trist. En bra chans att vakna. Istället startar folk vi/dom/konflikter/dyker ner med strutshuvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Vågar man sätta sig på ett tåg från Malmö till Helsingborg i rusning?
Samma tåg som resenärerna i södra Sverige från Kastrup tar så nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in