Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
9,81 meter per sekundkvadrat rätt ner i backen? Nää du det följer med luftströmmarna. Dom brukar hitta spindlar och andra icke flygande insekter i jetströmmen på 20 000 meters höjd. Hur fan kom dom dit då om inte uppåtvindar bar dem med sig.
I inomhuscentrum kan det blåsa riktig ordentligt vertikalt så viruset följer nog med många meter men förhoppningsvis glesas koncentrationen ut ju längre man kommer från källan. I bussar T-banevagnar tåg flygplanskroppar är det nog stor risk för spridning.
Ja kommer att hålla mesta möjliga avstånd från snoriga och hostande människor som jag vanligtvis gör men nu ännu mer observant på hur de beter sig. För värre är ju kladdandet på ledstänger hissknappar etc.
Hört talas om "flight by electrostatic repulsion" ?
Din logik kan för övrigt appliceras på alla virus, microoranismer, bakterier och bajspartiklar.
Så om jag runkar ut från balkongen på 10:e våning, och har lite otur, så kan en spermie sedan träffa vinrutan på ett flygplan på 10 000 meters höjd ?
Jag hade också hållit ett avstånd på några meter från folk som hostar och nyser.
Men vill du argumentera för att COVID-19 skulle vara luftburet får du kommer med något bättre.