2020-03-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dom menade nog att ÅK menar på att SD endast användt kortet 2 ggr 2018, innan mordet

På kvittot över listade loggar på gymmet står det 3e, 11e och 14e. Den 14e fick han planka och det står på kvittot att han nekades passage.
Den 11e var på fredagen då han åt hemma hos kompisen och pratade om att han fått trängas med papiljottsimmare, typ.

Dessutom har även HD bekräftat att han bara tränat tre gånger det året.
Citera
2020-03-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hmmm… jag vill minnas att de bad honom öppna jackan? Och de inte såg något som var gömt under jackan?
Fan att man inte skriver upp väsentliga saker....

Det låter osannolikt att man bett en misstänkt att både visa händerna och att därefter själv öppna jackan, särskilt om man kanske misstänkte att han kunde ha ett vapen (tex pistol) innanför jackan.

Vill man se innanför jackan är det snarare en skyddsvisitation som utförs, men i detta fall nådde man sannolikt aldrig den misstankenivån.
Citera
2020-03-10, 14:08
Medlem
T34Panzers avatar
Ingen av grannarna har i förhör tillstått att de stängt av någon vattenspridare.
Ingen verkar heller ha sett någon dylik vid den tiden.

Mållgan?

”45-åringen säger att han vaknade till vid 05.40 för att gå upp och stänga av vattenspridaren.”
AB

”Men vattenspridaren var redan avstängd.”
NA
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

– Du säger att du trodde att Lena inte svarade för att hon hade somnat ifrån, säger Therese Johansson.
Men i förhör har du sagt att du trodde ”att hon hade somnat in för alltid redan då”, säger åklagaren.
– Jag minns inte det, säger 45-åringen.[/b]

AB

Åklagaren och advokaten börjar dock diskutera huruvida detta verkligen uttrycktes så i förhöret.

Då vill åklagaren ta paus, men domaren avslår detta.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Som sagt, Aftonbladet är fan så mycket rappare i sin rapportering.

Citat:
Nu diskuterar advokat Christoffer Olsson med åklagare Therese Johansson om vad 45-åringen egentligen sa om saken i förhör. De verkar tolka det olika.
August Håkansson
6 min

– Du säger att du trodde att Lena inte svarade för att hon hade somnat ifrån, säger Therese Johansson.

– Men i förhör har du sagt att du trodde ”att hon hade somnat in för alltid redan då”, säger åklagaren.

– Jag minns inte det, säger 45-åringen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

De fick med protesten från advokaten när åklagaren gjorde sin tolkning av vad som sagts.
Citera
2020-03-10, 14:11
Medlem
Kan man kolla om SD loggat in på det där geocatchkontot för att kolla efter Lena? Ifall han ljuger om det?
Citera
2020-03-10, 14:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
På kvittot över listade loggar på gymmet står det 3e, 11e och 14e. Den 14e fick han planka och det står på kvittot att han nekades passage.
Den 11e var på fredagen då han åt hemma hos kompisen och pratade om att han fått trängas med papiljottsimmare, typ.

Dessutom har även HD bekräftat att han bara tränat tre gånger det året.

Jag återgav bara vad som sades i rättssalen.

I FUP nämner han själv 2 ggr

” MT: På gym på Gustavsvik.
PS: Gym, lyfter vikter?
MT: Ja typ sånt där, jag har kört två pass i år så nu är jag nog färdig för i år.
PS: (Fnissar till)
MT: (Fnissar till) funderar på att köra Nordensjöloppet i vinter så då behöver man lite ordentlig träning.
PS: Så du har bara tränat två pass i år på gym?
MT: Äh ta inte det till protokollet (skrattar till) är du snäll (skrattar till)”
Citera
2020-03-10, 14:15
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det låter osannolikt att man bett en misstänkt att både visa händerna och att därefter själv öppna jackan, särskilt om man kanske misstänkte att han kunde ha ett vapen (tex pistol) innanför jackan.

Vill man se innanför jackan är det snarare en skyddsvisitation som utförs, men i detta fall nådde man sannolikt aldrig den misstankenivån.

Vi kan väl konstatera att det "borde" vara "standard operating procedure" under de rådande omständigheterna.
Citera
2020-03-10, 14:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som sagt, Aftonbladet är fan så mycket rappare i sin rapportering.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

De fick med protesten från advokaten när åklagaren gjorde sin tolkning av vad som sagts.

Ja, med den jämförelse som har kunnat göras idag när även Aftonbladet gett sig in i matchen, så har jag åtminstone jag börjat omvärdera NA's tidigare rapporteringar

NA har en förmåga att utelämna en (hel) del passusar som talar till den åtalades fördel.

Man får inte glömma att han trots allt inte dömd än, och bör därför fortfarande formellt ses som oskyldig.
Citera
2020-03-10, 14:17
Medlem
Citat:
Jag återgav bara vad som sades i rättssalen.

I FUP nämner han själv 2 ggr

” MT: På gym på Gustavsvik.
PS: Gym, lyfter vikter?
MT: Ja typ sånt där, jag har kört två pass i år så nu är jag nog färdig för i år.
PS: (Fnissar till)
MT: (Fnissar till) funderar på att köra Nordensjöloppet i vinter så då behöver man lite ordentlig träning.
PS: Så du har bara tränat två pass i år på gym?
MT: Äh ta inte det till protokollet (skrattar till) är du snäll (skrattar till)”

Jag tror du missförstod mig..
"Inte ett jävla rätt" var riktat till honom själv och hans egna uppgifter om när han tränade.
Så det var inte riktat till dig
Citera
2020-03-10, 14:17
Medlem
T34Panzers avatar
Jag viste det! Uppvärmnings-strategi?

Nu har förundersökningsledaren och åklagaren Åsa Hiding tagit över i rättssalen. Hon ställer sina frågor tuffare än vad Therese Johansson tidigare gjort.
Det blir en hårdare stämning i rättssalen.

NA

#hejaåsahiding
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-10 kl. 14:33.
Citera
2020-03-10, 14:19
Medlem
Citat:
Jag viste det! Uppvärmnings-strategi?

Nu har förundersökningsledaren och åklagaren Åsa Hiding tagit över i rättssalen. Hon ställer sina frågor tuffare än vad Therese Johansson tidigare gjort.
Det blir en hårdare stämning i rättssalen.[/b]

#hejaåsahiding
Jag har missat en del pga jobb. Återger du vad en kontakt till dig säger i rättssalen? nån som rapporterar? Eller är du där själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in