Citat:
Jo vi vet, t.o.m. du vet, att detta virus inte uppträder annorlunda i Sverige än i Italien eller Sydkorea. Sälvklart sprids det på samma sätt från människa till människa här som där! Eller menar du/FHM att alla smittade ätit fladdermöss eller nåt innan de reste tillbaka hit? Jag menar, vilken slags biologisk teori om virus har du egentligen?
Citat:
Jaha. Så du hoppas på att staten har en hemlig beredskap. Trots att borgarna avskaffade civilförsvaret. Trots att sjukvården går på knäna till vardags. För att du trooor på att Staten är Gud och har hemlig beredskap. Jag kan tala om för dig att den beredskapen ligger på andra sidan graven för dig. Är det för att staten "heter" staten som du trooor det? Någon annan anledning finns ju inte. "Staten" är ett jävligt bra varumärke för bedragare!
Ingen kompetens? Ingen beredskap? Du tror inte att det jobbar hundratusentals svenskar med detta dagligen i dagsläget? Du tror att all info är öppen för allmänheten? Är du så naiv och tror att de främsa experterna i sverige är inkompetenta och inte arbetar med potentiella lösningar?
Citat:
Det är statligt alltihop. När jag säger staten så menar jag antingen riksstaten eller hela offentlig sektor beroende på sammanhang. Här menar jag hela staten. Det är inte precis som att Åsele kommun har bättre beredskap för nånting än vad Åmål har. Samma slags helt omeriterade parasitpampar som sitter där tyst passiva och tankar pengar från skattebetalarna utan att uträtta ett enda skit.
Du verkae gilla att använda ordet "staten" i negativa sammanhang, vilka myndigheter syftar du på med "staten"? Hela den offentliga sektorn? Bara FHM? Eller enbart Löfven?
Citat:
Ni arga PK-propagandister ljuger hela tiden att alla vi som lever i verkligheten "är arga". Det är ju hela tiden bara såna som DU som är arga och hatar och ljuger.
Ps; va inte så jävla arg på någonting du inte förstår dig på. FHM gör allt dom kan för att minimera skadan för det svenska samhället.
Jag vet väldigt mycket mer än FHM om denna epidemi! Det bevisas av allting jag skrivit i denna tråd, jämfört med allt som FHM har påstått. Du förstår (nä, det gör du inte) att vem som vet mest handlar inte om din värdelöshetsavgrund. Det handlar om vem som visar sig ha rätt, och vem som visar sig ha fel. När man förstår att samtliga politiker och samtliga myndighetschefer som de har utsett alla är gaggande idioter som alltid misslyckas (genom att titta på daars "meriter") så är det extremt enkelt att förutse vad de kommer att göra och säga:
- Svenska staten kommer aldrig någonsin att göra någonting verkningsfullt mot något samhällsproblem.
- Svenska staten kommer alltid att fortsätta ljuga sin värdelöshetsavgrund.
PM:a mig när någon av dessa mina tvärsäkra förutsägelser visar sig vara fel! De har stämt undantagslöst de senaste 20 åren.
Senast redigerad av Fri 2020-03-10 kl. 14:01.
Senast redigerad av Fri 2020-03-10 kl. 14:01.